Re: Władysław - dyżurny Cieć/Re: prażony syr

Data: 2004-09-25 11:15:30
Temat: Re: Władysław - dyżurny Cieć/Re: prażony syr
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl>

.

> I po co to było?
> Czemu każesz mi (świeżemu grupowiczowi) zastanawiać się nad sensem czytania
> i pisania na grupę? Prywatny folwark? Przecież nie...

Rozumiem, że to było do mnie skierowane, nie do naszego kochanego
dżudżu. Więc odpowiadam. Kiedyś, kiedy zaczynałem uczestniczyć w grupach
dyskusyjnych, nauczono mnie, że zanim się zada jakieś pytanie, wypada
sprawdzić, czy nie było one w danej grupie omawiane, żeby nie zanudzać
starszych uczestników i nie zmuszać ich do powtarzania w kółko tego
samego. A wtedy nie było jeszcze googla, który pozwalał to łatwo
sprawdzić.
Ponadto zawsze w grupach dyskusyjnych były mile widziane pytania szerzej
traktujące temat, nie tylko jednozdaniowe "jak to zrobić". Jeżeli ktoś
chce uczestniczyć w dyskusjach na grupie, dobrze byłoby, żeby także
pytanie zadał w sposób interesujący i taki, żeby wciągnąć innych w
dyskusję. Więc, żeby przed zadaniem pytania przygotował się do tego. Tu
także googiel pomocny.

Władysław