Wyciskarka

31. Data: 2015-07-09 12:03:17

Temat: Re: Wyciskarka
Od: Crimi <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Sokowirówka daje inny efekt, sok nie jest klarowny, bo rozbijane są ściany
> komórkowe oraz jest bardzo napowietrzony. Podejrzewam, że sok z wyciskarki
> wolnoobrotowej tego nie ma, jest po prostu bardziej klarowny, ale w sumie
> az tak mnie to nie zajmuje. Ot, nowinka, jakich wiele. Nie jestem
> niewolnicą mód.

A może Cię nietać Ikselka na wyciskatkę?
Nie przjmuj się - ja tego też nie kupię.

32. Data: 2015-07-09 13:07:15

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 09 Jul 2015 12:03:17 +0200, Crimi napisał(a):

> A może Cię nietać Ikselka na wyciskatkę?

Musisz być nieszczęśliwym człowiekiem, skoro w kwestii zakupów miotają Tobą
"ambicje" typu "bo sąsiad ma" - współczuję. W odróżnieniu od Ciebie
potrafię odróżnić swoje rzeczywiste potrzeby od w pustych ambicji czy
podążania za modą.

> Nie przjmuj się - ja tego też nie kupię.

Co mnie obchodzi, czy kupisz, czy nie...
--
XL
http://www.taniaksiazka.pl/pulapka-gender-karly-kont

33. Data: 2015-07-09 13:11:42

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> Truskawki świeże najlepsze, dlatego korzystam z sezonu i jem póki
> jeszcze są. Za kompotami w ogóle nie przepadam. Jak już to wolę owoce
> zanurzone w takim właśnie sosie własnym popędzonym cukrem.

"Kompot", to słowo, które przez ostatnie sto lat bardzo zmieniło swoje
znaczenie. Kiedyś był to deser, podawany w kompotierkach, czyli płaskich
naczyniach. Takie tam różne owoce zanurzone sosie własnym popędzonym cukrem.
Dzisiaj jest to woda z cukrem, nieco zabarwiona i dosmaczona owocowym
wywarem. Czasem coś w kompocie pływa, owoc jakiś, ale nie musi.

Czasem owoc potraktowany kompotowo może zyskać. Tak bywa z przysłowiową
śliwką chociażby. Albo z brzoskwiniami, co je się ładuje w puszkę.
Wiśnia w kompocie nie tyle zyskuje, co całkiem zmienia charakter. To już
inny smak jest. Truskawka też zmienia, ale w takim kierunku, który dla
mnie jest trudny do zaakceptowania.

> To raczej przecier. Podobnie jak sok z całych pomidorów też jest raczej
> przecierem, tyle że pomidor ma sam w sobie więcej wody, więc nie jest
> taki gęsty.

Słowo "sok" jest bardzo pojemne. Ten pomidorowy, klasyczny, robiony jest
metodą przecierową. Ale tam jest co przecierać, na sicie zostają skórki
i nasiona. Banany wystarczy rozdziabdziać. Ulubionym tematem dziennikarzy
jest użalanie się nad tym, że sok malinowy ze sklepu prawie nie zawiera
malin. Więc to podróba jest. Ale też babciowe przetwory z tych owoców
nigdy nie były sokiem, tylko syropem. O kolorze bladym, bo malinowy
barwnik nietrwały. Smak i zapach też mało wyraźny, bo u malin wszystko
ulotne. Zatem to co teraz, to nie podróba, lecz kreacja. Syntetyk z cukru,
barwnika aronii i malinowych aromatów (identycznych z naturalnymi).

Jarek

--
Matko, w lesie są maliny,
Niechaj idą w las dziewczyny.

34. Data: 2015-07-09 13:18:10

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 9 Jul 2015 13:07:15 +0200, Ikselka napisał(a):

> [...]
> najlepszą drogą do tego jest systematyczna manipulacja ich pożądaniami."

O, właśnie - jak wyżej.

35. Data: 2015-07-10 00:40:57

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .07.2015 o 10:27 wolim <n...@p...tu> pisze:

> Dawniej to się raczej nazywało "Sokowirówka". Wyciskarka do soków, jak
> sama nazwa wskazuje, "wyciska" sok z owoców. Trudno wycisnąć sok z
> buraka, marchwi, czy jabłka.
(...)

Nie przesadzajmy!

Dawniej, kiedy w ogóle nie było tego typu sprzętów, jak najbardziej
_wyciskało_ się sok z marchwi, buraków, a z jabłek to już był banał.
Zwyczajnie tarło się takie warzywa/owoce na najdrobniejszych oczkach i
wyciskało w ściereczce.
Można było sprawić sobie też prasę do wyciskania, jeśli częściej
wyciskaliśmy soki.

http://www.vismaya-maitreya.pl/naturalne_leczenie_wy
ciskanie_owocow_i_warzyw_-_na_surowo_lektor_pl_video
.html

Niektórzy twierdzą, że soki wyciskane w ten sposób są lepsze, niż te z
sokowirówki.
To chyba trudno byłoby udowodnić, bo też sokowirówek jest wiele typów.

--
Trefniś

36. Data: 2015-07-10 07:50:01

Od: bbjk <a...@b...cc> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-07-05 o 18:06, FEniks pisze:

> Nie mam. Ale mam kilka znajomych, które wychwalają pod niebiosa te
> wolnoobrotowe wyciskarki. Mają różne typy z tego, co pamiętam, ale
> poleciły mi tę stronę: http://terapiasokami.pl/
> Mnie aż tak nie zależało, żeby zgłębiać temat.

Po starannym riserczu wśród ludzi i internetów zdecydowałam się na
Hurom HF 2G, mam nadzieję, że nie pożałuję.
--
B.

37. Data: 2015-07-12 11:40:19

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-07-10 o 07:50, bbjk pisze:

> Po starannym riserczu wśród ludzi i internetów zdecydowałam się na
> Hurom HF 2G, mam nadzieję, że nie pożałuję.

Ciekawa jestem Twoich wrażeń z użytkowania.

Ewa

38. Data: 2015-07-13 13:30:37

Od: Wiesiaczek <W...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 07.07.2015 o 12:13, wolim pisze:

> Uważaj, bo tam sama woda ma właściwości mocno kupopędne.
>
> Pozdrawiam,
> MW

Uważałem i przeżyłem:)
Kupopędne to mało powiedziane. Gorzej jest załapać amebę, a już mi się
to kiedyś zdarzyło.
Jest duże ryzyko zejścia i znałem człowieka który był zszedł na amebę.
Coś strasznego!

--
Wiesiaczek (dziś z DC)

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

39. Data: 2015-07-14 10:51:00

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś <t...@m...com> .
> [...]

> wyciskaliśmy soki.
>
> http://www.vismaya-maitreya.pl/naturalne_leczenie_wy
ciskanie_owocow_i_warzyw_-_na_surowo_lektor_pl_video

KIEDYŚ to "naturalne leczenie" miałoby sens, ale nie dziś. Ludzie
szarpią się na tzw wyciskarki, nie myśląc o tym, że przecież nie
mają dostępu do zdrowych (nie zatrutych) warzyw i owoców. Sama,
nawet najcudowniejsza, wyciskarka nie uczyni soku zdrowym. Ale co
tam, ludzie generalnie nie myślą, handełe kwitnie.

--
XL

40. Data: 2015-07-14 11:22:35

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .07.2015 o 10:51 XL <i...@g...pl> pisze:

> [...]
> nawet najcudowniejsza, wyciskarka nie uczyni soku zdrowym. Ale co
> tam, ludzie generalnie nie myślą, handełe kwitnie.

Znów wylazłem Ci z plonkownicy - sorry...

Ja tylko polemizowałem z "trudno wycisnąć sok z buraka, marchwi, czy
jabłka".
Oczywiście sokowirówką łatwiej, ale dawniej nie było innej drogi, jak
wyciskanie właśnie.

Niepotrzebnie zakładasz najgorszy możliwy wariant :)
Być może bohater filmiku mieszka w Bieszczadach i prowadzi gospodarstwo
ekologiczne.
Poza tym jeden niezdrowy aspekt nie dyskwalifikuje nieodwołalnie całej
reszty.
Ja na ten przykład palę papierosy - ale to mi nie przeszkadza dbać o
zdrowie w pozostałych dziedzinach życia, w miarę możliwości oczywiście.
Robię źle?

W owym filmiku jest inna zabawna sprzeczność.
Jest mowa o zbawiennym wpływie enzymów, które w klasycznej sokowirówce są
niszczone przez wysoką temperaturę w trakcie tarcia przy wysokich
obrotach. Następnie autor chwali się robotem kuchennym, którego ostrzami
wykonuje miazgę z owoców. Dla niego to oczywiste - sokowirówka jest zła,
wyciskanie pulpy z robota jest zdrowe!

Z tego portalu (działy "Cuda", "Kryzys ducha", "Medytacje", "Modlitwy")
wynika, że autor jest zorientowany na przeżycia duchowe. Te soki to dla
niego placebo.

--
Trefniś

Chłodnik z ogórków małosolnych.
Ostatni oddech szparagów i witajcie chłodniki
Karp+grill, coś prostego
Truskawkowy duet.
Re: Przechowywanie lubczyka i mięty.