Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: siwa <siwa@BEZ_TEGO.gazeta.pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: Wypracowanie
Date: Thu, 6 Oct 2005 11:21:49 +0200
Organization: franolan.net
Lines: 31
Message-ID: <1...@f...net>
References: <dh9a2d$j8v$1@news.onet.pl>
Reply-To: siwa@BEZ_TEGO.gazeta.pl
NNTP-Posting-Host: 213.17.182.181
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1128590385 18417 213.17.182.181 (6 Oct 2005 09:19:45 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 6 Oct 2005 09:19:45 +0000 (UTC)
X-Face: $H|Ya<^v=sM5'MIM2fv)RH3.bv50UZILVx_6*sj,V=0<|)&Uh0rQU/^vfb"|XqkbYA~3crC;&@IWv
imOgH+b@h1r&n}gl
X-User: siwa
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
X-TrueName: Anna-Maria Siwinska
X-Geek_Code: GO d-(--) s+:- a>+++ C++$ UL P L+(++) E-- W++ N++ o? K- w !O M- V? PS+
PE- Y+ PGP+ t+ 5 X+ R- tv- b++(+++) DI++ D-- G e++(*) h-- r+++(-) x+++
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.dzieci.starsze:4708
Ukryj nagłówki
MałaM <F...@w...pl> napisał(a):
> Zazwyczaj siedzi wtedy całe popołudnie i wieczór ciągle histeryzując.
> Wszyscy mamy tego dosyć, kończy się jakimiś krzykami, karami, nerwami.
> Brakuje mi argumentów jak go zachęcić do tego pisania.
No więc tak...
U nas są ryki nad wypracowaniami od zawsze. Są tematy, które idą i
takie które nie... Ostatnio był w czytance fragment Tomka Sawyera --
jak się oświadczał Becky. No jaki szatan dał taki fragment
5-klasiście!? To taka fajna książka, a ten gniotowaty fragment jest
żenujący... Zgodnie z przewidywaniem była awantura. Opowiedziałam
ciekawsze kawałki Tomka, żeby dziecko nie zapamiętało Twaina jako
ckliwego pierdoły.
Młody dodatkowo nienawidzi pisać. Lewus jest i chyba dysgrafik. Męczy
się i wscieka jak pisze. A tutaj trzeba: wymyślac, pisać na brudno,
przepisac...
Opowiadanie pt. Co się zdarzyło nastepnego dnia (2-4 stron) zostało
napisane następującą techniką:
Dziecko podyktowało mi wypracowanie (bez moich ingerencji), a potem
przepisało z moich notatek. Jak nie mogło odczytać, dyktowałam.
I teraz pytanie:
czy lepiej żeby dziecko samo "stworzyło" opowiadanie, a ja mu połowę
(na brudno) napiszę, czy lepiej, żeby samo pisało a ja dyktuję?
Bo na razie są takie możliwości... Myślę, że dojdziemy do pełnej
samodzielności, ale to potrwa...
--
.......:: s i w a ::.......
.:: JID:s...@j...org ::.
-#--#--#--#--#--#--#--#--#-
|