Zakup sadzonek winorośli

1. Data: 2005-04-18 13:20:48

Temat: Zakup sadzonek winorośli
Od: "Piotr Nowak" <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Grupowiczów!
Po wnikliwej lekturze grupowych postów
zdecydowałem się na zakup winorośli odmian: Swenson Red oraz Kristaly.
Ale przeczytałem tyle przestróg przed kupowanie sadzonek w niepewnych
miejscach,
że nie bardzo wiem gdzie mam się udać po dobry materiał na przyszłe wino :-)
Czy może ktoś doradzi mi gdzie w Warszawie lub okolicy mogę bez obaw zakupić
sadzonki?
Serdecznie pozdrawiam

2. Data: 2005-04-18 16:16:42

Temat: Re: Zakup sadzonek winorośli
Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Nowak wrote:

> Czy może ktoś doradzi mi gdzie w Warszawie lub okolicy mogę bez obaw zakupić
> sadzonki?
> Serdecznie pozdrawiam

Możesz w OBI spróbować. Wprawdzie nie jest tam najtaniej, ale
przynajmniej rośliny wiadomego pochodzenia.

Pozdrawiam
Bea

3. Data: 2005-04-18 16:43:11

Temat: Odp: Zakup sadzonek winorośli
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Beata Mateuszczyk <b...@g...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:d40mhc$6ku$...@i...gazeta.pl...

> Możesz w OBI spróbować. Wprawdzie nie jest tam najtaniej, ale
> przynajmniej rośliny wiadomego pochodzenia.

W życiu nie kupuj w OBI. Drogo i rośliny nie wiadomego pochodzenia!!! :-(
W Warszawie podjedź do szkółki Wąsikowskiego. Adres i telefon znajdziesz w
linkach na www.winogrona.org
Pozdrawiam ;-)
Janusz

4. Data: 2005-04-18 19:26:13

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr Nowak" <s...@a...pl> wrote:

> Po wnikliwej lekturze grupowych postów zdecydowałem się na zakup
> winorośli odmian: Swenson Red oraz Kristaly.

Wino ze Swensona i Kristaly? Hmm.. :)

Nie kieruj się postami a
http://www.winogrona.org/modules.php?name=Odmiany

> :-) Czy może ktoś doradzi mi gdzie w Warszawie lub okolicy mogę bez
> obaw zakupić sadzonki?

Janusz podał już jedno źródło, ja dorzucę www.e-sadzonka.pl.

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Młoda dama imieniem Klarysa
dosiadała z uśmiechem tygrysa.

5. Data: 2005-04-19 05:52:13

Temat: Re: Odp: Zakup sadzonek winorośli
Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski wrote:

> [...]
> W Warszawie podjedź do szkółki Wąsikowskiego. Adres i telefon znajdziesz w

Dlaczego nie wiadomego pochodzenia? Jak oglądam tam sadzonki, to mają
etykietkę z nazwą producenta. Ci producenci jacyś lewi czy co?

Pozdrawiam
Bea

6. Data: 2005-04-19 06:26:23

Temat: Odp: Odp: Zakup sadzonek winorośli
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Beata Mateuszczyk <b...@g...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:d426ae$6t4$...@i...gazeta.pl...
> Janusz Czapski wrote:
>

> Dlaczego nie wiadomego pochodzenia? Jak oglądam tam sadzonki, to mają
> etykietkę z nazwą producenta. Ci producenci jacyś lewi czy co?

Własnie w OBI niezmiernie rzadko rośliny oznaczone są etykietami z nazwą
producenta . Na ogół są to kolorowe etykiety BEZ oznaczenia producenta.
Byc moze bywają i inne, ale ja się z takimi nie zetknąłem.
Pozdrawiam :-)
Janusz

7. Data: 2005-04-19 07:42:24

Temat: Re: Odp: Odp: Zakup sadzonek winorośli
Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski wrote:

> Własnie w OBI niezmiernie rzadko rośliny oznaczone są etykietami z nazwą
> producenta . Na ogół są to kolorowe etykiety BEZ oznaczenia producenta.
> Byc moze bywają i inne, ale ja się z takimi nie zetknąłem.

No widzisz, może w Lublinie w OBI inne zwyczaje panują :). Ostatnio
kupione przeze mnie róże angielskie miały nazwę producenta (specjalnie
sprawdzałam, bo jak by sie dało to wolałabym od producenta kupować),
truskawki kupione w sierpniu też miały.

Pozdrawiam
Bea

8. Data: 2005-04-19 08:04:11

Temat: Odp: Odp: Odp: Zakup sadzonek winorośli
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Beata Mateuszczyk <b...@g...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:d42cp6$3sv$...@i...gazeta.pl...

> [...]
> kupione przeze mnie róże angielskie miały nazwę producenta (specjalnie
> sprawdzałam, bo jak by sie dało to wolałabym od producenta kupować),

Łojej!!! A ja myślałem, ze o winoroślach rozmawiamy :-(
Pozdrawiam ;-)
Janusz

9. Data: 2005-04-19 08:11:28

Temat: Re: Odp: Odp: Odp: Zakup sadzonek winorośli
Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski wrote:

> Łojej!!! A ja myślałem, ze o winoroślach rozmawiamy :-(
> Pozdrawiam ;-)
> Janusz

Hi, hi. Dogadaliśmy się :). Co do winorośli, to przyznaję sie z ręką na
sercu, że nie pamiętam, czy miały adres producenta.
A za namiary na szkółkę p. Wąsikowskiego dziękuję. Planuję zakupić w tym
roku kilka sadzonek.

Pozdrawiam
Bea

10. Data: 2005-04-19 08:23:15

Od: "FilipJ" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@t...pl> napisał w wiadomości
> W życiu nie kupuj w OBI. Drogo i rośliny nie wiadomego pochodzenia!!! :-(
> W Warszawie podjedź do szkółki Wąsikowskiego. Adres i telefon znajdziesz w
> linkach na www.winogrona.org

I jak już się będziesz tam wybierał to w sobotę z rana, no chyba że hurtowo
kupujesz ;)

Pozdrawiam
FJ

połamana lilia