Zapalenie spojówek spowodowane przez pasożyta Demodex?

1. Data: 2003-12-12 12:55:54

Temat: Zapalenie spojówek spowodowane przez pasożyta Demodex?
Od: "wiaktor" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,

mam problem, w labolatorium w szczecinie wykazano, że mam zapalenie spojówek
wywołane pasożytem demodex. Pani dr. przepisała mi maść oraz kropelki i
powiedziała, że leczy się tego intruza ok.3 miesięcy. ale jak poczytałem na
forum nie do końca da się wygnać tego wstrętnego robala. powiedzmy, że
interesuje mnie skuteczna metoda leczenia, ale bardziej interesuje mnie
profilaktyka, tzn. w jaki sposób zaraziłem się demodexem i czy
wspóldomownicy w jakiś sposób są zagrożenie zarażeniem???

za wszelkie odpowiedzi i porady z góry dziękuję. Pozdro. wiaktor

2. Data: 2003-12-12 16:09:52

Od: "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wspóldomownicy w jakiś sposób są zagrożenie zarażeniem???
>
> za wszelkie odpowiedzi i porady z góry dziękuję. Pozdro. wiaktor

Roztocza demodex są wszędzie i prawie każdy z nas jest ich nosicielem.
Przypuszczam, że jesteś po prostu uczulony na ich odchody i stąd te
zapalenie spojówek. Jestem ciekawy, jakie masz objawy oraz w jaki sposób
laboratorium stwierdziło u Ciebie występowanie w oku roztoczy?

Pozdrawiam, andrzej

http://www.glowacki.art.pl

3. Data: 2003-12-12 18:08:24

Od: "wiaktor" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zapalenie spojówek. Jestem ciekawy, jakie masz objawy oraz w jaki sposób
> laboratorium stwierdziło u Ciebie występowanie w oku roztoczy?

witam, i dzięki za odpowiedź. Objawy pojawiły się u mnie ok. 2 tygodnie temu
i polegało to na dokuczliwym swędzeniu w okolicy powiek przechodzącym
czasami w pieczenie oraz łzawienie. Stwierdziłem, że jest coś nie tak i
zarejestrowałem się do okulisty w przychodni w centrum Szczecina. Pani
doktor po krótkim badaniu, które polegało na sprawdzeniu moich możliwości
wzrokowych, a następnie sprawdzeniu co siedzi w mojej gałce przez
specjalistyczne narzędzie. Po tym krótkim badaniu, które trwało nie więcej
niż 5 min. pani dr. skierowała mnie odrazu do labolatorium na stwierdzenie
obecności Demodex. Pani w lab. wyrwała mi pare rzęs (sick) i po pięciu
minutach już wiedziałem, że mam demodex. i tyle....Lekarka przepisała mi
maść do wcierania w powieki oraz kropelki(wszystko do zrobienia w
aptece-metomidazol czy coś w tym stylu).

Pozdro wiaktor.

P.S. Leczenie ma trwać ok. 3 miesiące, ale słyszałem że nie zawsze da się to
wyleczyć, czy to prawda?

4. Data: 2003-12-12 19:37:51

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

brd077$je7$...@k...task.gda.pl,
wiaktor <w...@g...pl>:

> P.S. Leczenie ma trwać ok. 3 miesiące, ale słyszałem że nie zawsze da
> się to wyleczyć, czy to prawda?

Jak ze wszystkim. Zaleca sie masowanie brzegow powiek, aby to cholerstwo
powylazilo z mieszkow rzes i moglo sie dac zabic.

--
Robert

5. Data: 2003-12-12 21:06:24

Od: "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> i polegało to na dokuczliwym swędzeniu w okolicy powiek przechodzącym
> czasami w pieczenie oraz łzawienie. [...]

To chyba typowe objawy uczulenia. W załączeniu przesyłam fragment ciekawej
strony. Powinno się przydać ;-).

Pozdrawiam, andrzej

http://www.glowacki.art.pl

--------------------------------

Pasożyt: nużeniec ludzki - Demodex folliculorum

Parazytoza: nużyca = demodekoza Demodecosis

Dane ogólne. Jest robakowaty, białawy lub żółtawy, w tyle zwężony,
w przedniej części ma 4 pary odnóży, sztylecikowe chelicery oraz pedipalpy.
Dorasta do 0,4 mm długości (najczęściej 0,2-0,3 mm) i 45 um grubości.
Pasożytuje w mieszkach włosowych oraz w gruczołach łojowych. Jest
rozpowszechniony na całym świecie. Odżywia się łojem i przesączem osocza
krwi.

Objawy. Na ogół nie wywołuje poważnych objawów chorobowych.
Niekiedy może powodować zapalenie gruczoły łojowego lub mieszka włosowego,
uniemożliwiając wydzielenie łoju. Objawem jest wówczas miejscowa gorączka,
stan zapalny, ból i powstanie ropnia (pryszcz ropny). Wrażliwe osoby
(głównie kobiety) odczuwają lekkie swędzenie skóry w miejscach przebywania
nużeńców zwłaszcza, gdy te aktywnie wnikają w głąb mieszka lub gruczołu
łojowego. Przyczynia się do powstawania wągrów (zaskórników) - comedones.
Odchody nużeńca mogą u niektórych osób wywoływać uczulenie i podrażnienie
ujścia gruczołów łojowych. Sprzyja zakażeniom bakteryjnym, zwłaszcza w
przebiegu trądziku i zapalenia łojotokowego skóry.

Rozpoznanie. Nużeńca można zidentyfikować badaniem mikroskopowym
zaskórników lub całych torebek włosowych umiejętnie wyrwanych pęsetą,
zwłaszcza tych zaropiałych. Na końcówce (tej tkwiącej w skórze, po
wewnętrznej stronie) wągra niekiedy zaobserwować można poruszającego się
nużeńca. Jest trudno widoczny gołym okiem z powodu podobnej barwy pasożyta
do barwy masy rogowo-łojowej wągra.

Epidemiologia i profilaktyka. Częściej występuje u ludzi na wsiach
oraz z łojotokiem (do skóry tłustej łatwiej przywiera kurz). Przenoszony
jest wraz z kurzem, przez kontakt bezpośredni z osobą zarażoną, przez
stosowanie tych samych przyborów kosmetycznych, ręczników i ubrań.
Profilaktyka polega na utrzymywaniu w czystości skóry i ubrań oraz
oczyszczenie skóry z zaskórników za pomocą płynów odkażających i peelingu
enzymatycznego lub ziarnistego.

Leczenie. Miejscowo maść Viosept - tuby 15 g Jelfa (domiphen
bromide, kliochinol, chlorowodorek trypelenaminy) lub Chlorchinaldin - maść
3% tuby 5 g (Chema-Elektromet). Maście wciera się 2-3 razy dz.. Skórę należy
przmywać spirytusem z dodatkiem kamfory, tymolu lub kwasu salicylowego.
Skuteczny jest również preparat Adonis Afrodyta zawierający w składzie
etanolowy roztwór rezorcyny, tymolu i mentolu, który należy użyć przed
nałożeniem wybranej maści.

Ponadto polecamy w leczeniu preparaty z olejkami eterycznymi
dostępne na stronie: http://www2.pwsz.krosno.pl/~henroz/oleum2003.htm

Jeśli nużycy towarzyszy silny łojotok i nieznoszenie tłustych maści
(wazeliny w podłożu) zaleca się Crotamiton Farmapol - płyn 10% (analogiczne
leki to Eurax i Euraxil Novartis - emulsje, kremy 10%) - kilka razy dziennie
miejscowo wcierać.

Źródło:
http://www.parazyt.gower.pl/parazytologia2002.htm
http://www.parazyt.gower.pl/acneexpress2003.htm

6. Data: 2003-12-12 22:56:42

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> temu
>
> To chyba typowe objawy uczulenia. W załączeniu przesyłam fragment ciekawej
> strony. Powinno się przydać ;-).
>
> Pozdrawiam, andrzej

To nie sa typowe objawy uczulenia Andrzeju. To sa objawy stanu zapalnego -
tam dochodza ropienie i mikroranki.

casus

7. Data: 2003-12-13 12:09:17

Od: "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "casus" napisał:
>
> To nie sa typowe objawy uczulenia Andrzeju. To sa objawy stanu zapalnego -
> tam dochodza ropienie i mikroranki.

Trudno jest jednoznacznie stwierdzić, jakim konkretnie czynnikiem, związanym
z obecnością roztoczy, dolegliwości są spowodowane, czy też który z kilku
występujących jest dominujący. Wiaktor wymienia swędzenie, pieczenie oraz
łzawienie i to są typowe objawy uczulenia. Alergiczne podrażnienie spojówek
przez wydzieliny roztoczy, jest dość powszechne. Oczywiście absolutnie nie
wykluczam wpływu innych czynników.

Pozdrawiam, andrzej

http://www.glowacki.art.pl

8. Data: 2003-12-13 15:12:09

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
spojówek
> przez wydzieliny roztoczy, jest dość powszechne. Oczywiście absolutnie nie

Nie zgadzam sie Andrzeju. Typowym objawem uczulenia na spojowkach jest
odczyn brodawkowy spojowek. To co Ty wymieniasz moze wystepowac przy
uczuleniach, ale nie jest dla uczulenia typowe. Dokladnie te same objawy
moga wystapic przy conajmniej 10 innych schorzeniach oczu ( wybacz, ze nie
wymieniam:- ) ), tak wiec na pewno do typowych uczuleniowych nie naleza:-)))

casus

9. Data: 2003-12-13 16:18:12

Od: "wiaktor" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo dziękuję za odpowiedzi i porady na temat demodexu. Tylko jeszcze
jedna rzecz mnie mocno zastanawia, skoro wszyscy mamy na sobie pasożyta
demodex, a mój stan zapalny jest spowodowany uczuleniem na odchody tego
cholernika to dlaczego uczulenie wystąpiło dopiero teraz???

Pozdro. wiaktor.

10. Data: 2003-12-13 16:21:04

Od: "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> moga wystapic przy conajmniej 10 innych schorzeniach oczu ( wybacz, ze nie
> wymieniam:- ) ), tak wiec na pewno do typowych uczuleniowych nie

Tak się składa, że sam jestem uczulony na niektóre pyłki drzew i traw oraz
znam przynajmniej kilka uczulonych osób. Dlatego z własnego doświadczenia, a
także z bogatej literatury, którą przeczytałem wiem, że łzawienie,
pieczenie, swędzenie to bardzo typowe objawy uczulenia. Oczywiście nie
twierdzę, że podobne objawy nie mogą występować przy innych dolegliwościach.

Pozdrawiam, andrzej

Co to moze byc?? Bardz prosze o odpowiedz
pilne pytanie o rezonans magnetyczny!!!
Wynik RTG płuc.
Hartować czy chorować
jakie zabiegi rehabilitacyjne