Żenująca tv-reklama Intermarche.

21. Data: 2017-11-29 10:55:11

Temat: Re: Żenująca tv-reklama Intermarche.
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL <i...@g...pl> wrote:

> I na tym poprzestań, skoro Ci to daje jaki taki komfort. Sam się mnie
> czepiałeś, więc odebrałeś, co Ci się należy - nastepnym razem się
> zastanowisz, czy masz podstawy. Wszelka dalsza dyskusja z Tobą jest dla
> mnie bezcelowa.

Warto przeczytać:
http://fakty.interia.pl/new-york-times/news-rosliny-
tez-kochaja-zycie,nId,896353

--
XL
Unia ,,dobrodziejka":

22. Data: 2017-11-29 12:41:29

Od: Roman Tyczka <n...@b...no> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 29 Nov 2017 10:04:04 +0100, stefan wrote:

> A może to obejrzysz?
> https://www.youtube.com/watch?v=zrh5v67pJIU
> pozdr
> Stefan

Że łatwiej mordowanie zwierzęcia znieść przy wódce to akurat wiem, w
dzieciństwie widywałem te obrzędy nie raz.
Ale jak pisałem EOT, jeszcze musi trochę wody w rzece upłynąć nim w
powszechnej świadomości zaiskrzy, że coś jest nie tak.

Roman Tyczka

23. Data: 2017-11-29 14:17:48

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-11-29 o 12:41, Roman Tyczka pisze:

> [...]
> Ale jak pisałem EOT, jeszcze musi trochę wody w rzece upłynąć nim w
> powszechnej świadomości zaiskrzy, że coś jest nie tak.

Przy świniobiciu wódkę pije się na pewno nie po to aby łatwiej znieść
mordowanie... Dlaczego nie można bić świni przed zabiciem? A więc
pomyśl... Po co? Wszak (podobno) człowiek jest istotą myślącą
A jak myśliwi oddają hołd ustrzelonej zwierzynie?
te obrzędy (jedne i drugie) oglądam i uczestniczę w nich kilka razy w
roku. I jest dobrze, wędzonki świąteczne (ach, te piękne blondynki
zwisłouche) już od miesiąca dojrzewają,kiełbaski tradycyjnie w Andrzejki
idą do wędzarni, rydzyki i inne grzybki od września kiszą się i
marynują, jeszcze karpik od Sióstr Staniąteckich i można będzie święcić
Swięto Najkrótszej Nocy ( podobno tak się ma nazywać)
pozdr
Stefan

24. Data: 2017-11-29 19:30:04

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-11-29 o 14:17, stefan pisze:
> [...]
> się i marynują, jeszcze karpik od Sióstr Staniąteckich i można będzie
> święcić Swięto Najkrótszej Nocy ( podobno tak się ma nazywać)
Mnie by to nie przeszło przez gardło. Wolałabym jeść chleb z samym masłem.

Ze 3 dni temu był reportaż na UWAGA w TVN o chodowcy, który kocha swoje
lisy (piękne, białe) i je niehumanitarnie zabija. Tego momentu nie
ogladałam. Przełączylam na inny kanał.

--
animka

25. Data: 2017-11-29 21:29:56

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-11-29 o 19:30, Animka pisze:
> [...]
>
> Ze 3 dni temu był reportaż na UWAGA w TVN o chodowcy, który kocha swoje
> lisy (piękne, białe) i je niehumanitarnie zabija. Tego momentu nie

Dlaczego niehumanitarnie? jedna elektroda pod ogon, drugą lis gryzie i
zamyka obwód. Krótko, zwięźle. Z lisa najważniejsza jest skóra, musi być
naprawdę dobrej jakości, aby uzyskać zadowalającą cenę.
lisy zabijane w komorze gazowej mają zmierzwione futerko, często
zanieczyszczone odchodami - cała praca hodowcy na darmo.
A wiesz jak się zabija króliki ? takie trusie, hodowane w przydomowych
klatkach? Dzieci im przynoszą pachnące sianko, zieloną trawę, zioła a
tatuś bierze królika za skoki i takiego zwisającego wali piąchą za uszami.
Fajny jest niedzielny obiad na wsi...
pozdr
Stefan

26. Data: 2017-11-29 21:32:38

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> marynują, jeszcze karpik od Sióstr Staniąteckich i można będzie święcić
> Swięto Najkrótszej Nocy ( podobno tak się ma nazywać)
Sorry, naturalnie Święto Najdłuższej Nocy :)

27. Data: 2017-12-03 11:40:10

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

I właśnie ta ,,piącha za uszami" królika jest humanitarna - natychmiastowe ogłuszenie
bez zbędnego przedłużania stresu u zwierzęcia.

28. Data: 2017-12-17 11:00:13

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

stefan <s...@w...pl> wrote:
> [...]

Ma się? Ciekawe.
A może sześciu królików lub trzech świnek?

> Sorry, naturalnie Święto Najdłuższej Nocy :)

Ta najkrotsza to na Świętego Jana, a najdłuższa w Boże Narodzenie. Zmiany
nazwy w Polsce nie planujemy. Może gdzieś, w krainie Dziadka Mroza czy
innego Gwiazdorka lub sześciu królików, nazwy świąt mają zmieniać - mój
kalendarz pozostaje bez zmian.

--
XL
https://www.salon24.pl/u/apokalipsateraz/731978,lite

29. Data: 2017-12-17 15:42:29

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2017-12-17 11:00, obywatel XL uprzejmie donosi:

> Ma się? Ciekawe.
> A może sześciu królików lub trzech świnek?

> Ta najkrotsza to na Świętego Jana, a najdłuższa w Boże Narodzenie. Zmiany
> nazwy w Polsce nie planujemy.

I dobrze, zmiany warto wprowadzać stopniowo. Na początek zmiana daty.

30. Data: 2017-12-17 17:11:56

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak pisze:

> I dobrze, zmiany warto wprowadzać stopniowo. Na początek zmiana daty.

Na początku stanu wojennego znajomy łaził po księgarniach (gdy tylko
je pootwierali) i pytał o książkę "Słońce rodzi się 13 grudnia". Myśmy
mu tłumaczyli, że zaraz go zamkną za takie prowokacje, a poza tym
zamiast "rodzi się" w tytule powinno być co innego -- ale taką książke
to dopiero trzeba będzie napisać.

Okazało się, że miał rację, bo książka była wcześniej zapowiadana
na koniec roku (a jej autorem jest inny znajomy, poznany już po tym
wszystkim). To nie jest takie proste z tymi datami. Dzień świętej
Łucji (13 grudnia) jest dniem przesilenia "wieczornego". Do tego
dnia słońce zachodzi coraz wcześniej, a po Łucji koniec dnia następuje
z dnia na dzień później. Z kolei noc wigilijna kończy się najpóźniej
-- aż do tego momentu wschody słońca się opóźniają, a dopiero od Bożego
Narodzenia dzień zaczyna się wcześniej. To można nazwać "przesileniem
porannym". Pomiędzy tymi datami jest jeszcze 21 grudnia -- najdłużej
trwająca noc.

Te skomplikowane zależności biorą się stąd, że Ziemia bieży sobie po
orbicie eliptycznej, niedługo będziemy najbliżej Słońca, pędzimy szybciej
niż zwykle, wszystko się przesuwa, i to czasem w odwrotnym kierunku niż
by wynikało z prostego modelu kopernikańskiego (z kołowymi orbitami).
Róźnice są znaczne, kilkuminutowe. Od św. Łucji do Trzech Króli południe
słoneczne przesuwa się prawie o kwadrans.

Jak ktoś chce sam popatrzeć na te wszystkie wshody, zachody i południa,
może skorzystać z jednego z wielu dostępnych kalkulatorów słonecznych,
na przykład http://suncalc.net

Jarek

PS
Książka nie jest wcale o "twardej" astronomii. Przeczytać warto, poza
bibliotekami jest do znalesienia w sieci.

--
Na Nowy Rok przybywa dnia na barani skok.
A na Boże narodzenie -- na qrze stąpienie.

---- ADULT CELEBRITY VIDEO ---- click here
Żółty makaron azjatycki - jak to się nazywa?
Uploads - What is wrong with Easynews
Gęsie cycki
Kacze cycki