Re: Ziobro i wyrok polityczny ?

From: tren R <t...@p...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Ziobro i wyrok polityczny ?
Date: Tue, 16 Dec 2008 12:55:02 +0100

michal pisze:

> Źle to wydedukowałeś. Poglądy PiSu, linia ideologiczna i metody
> działania tak dalece mi się nie podobają, że nie głosuję na nich. Ty
> robisz podobnie. Chyba, że nie uczestniczysz w wyborach. A niebyt
> polityczny oznacza znalezienie się pod 5% kreską. A to też jest
> elementem demokracji.

dobrze to wydedukowałem, tylko starasz się patrzeć na to z twojej
wygodnej linii obrony :)
mówiąc, że jakaś partia (w twoim przypadku pis) zasługuje na niebyt
polityczny, nie jesteś w zasadzie demokratą. cbdu. bo twoje chcenie
stawiasz wyżej niż chcenie kogoś innego. inaczej mówiąc - pis zasługuje
na niebyt bo jest do dupy, po zasługuje na byt bo jest cacy.
a powinno być: po i pis zasługują na byt bo mają elektorat. koniec
kropka. jakie bowiem elektorat takie i partie. brzydko obrażać się na
partie i skazywać je mentalnie na niebyt - bo tym samym chcesz skazać na
niebyt sporą część swojego społeczeństwa.
taka cenzura mentalna.
a propos cenzury - to mały kamyczek do twojego lustracyjnego ogródka:

"Trzeba zabezpieczyć państwo przed przestępstwami prasy" -- takim
argumentem Jerzy Ciemniewski, podsekretarz stanu w rządzie Tadeusza
Mazowieckiego, uzasadniał, dlaczego rząd ten przewidywał w projekcie
budżetu na rok 1990 utrzymanie Głównego Urzędu Kontroli Prasy,
Publikacji i Widowisk, potocznie zwanego cenzurą.

Sejm ówczesny argumentu nie przyjął i cenzurę z własnej inicjatywy
zlikwidował -- a pan Ciemniewski dał się później poznać jako jeden z
najaktywniejszych bojowników przeciwko lustracji, by ostatecznie zostać
jednym z sędziów, którzy bezstronnie i obiektywnie orzekli o
niezgodności ustawy lustracyjnej z konstytucją"
http://blog.rp.pl/ziemkiewicz/2008/12/15/jak-uniknac
-medialnej-krytyki/

jak ci się podoba ten mechanizm?
bo mi wydaje się komiczny.

> No to jesteśmy kwita. Z resztą spraw nt demokracji się zgadzam. A
> porównania mnie do "akrobaty" niestety nie pojmuję jeszcze bardziej w
> tym kontekście.

a ja cię gdzieś porównałem do akrobaty?!
o bogowie, uderzcież go w łepetynę, bo ma kaca chyba.
to moje pytanie o to czy jesteś może akrobatą, było podyktowane chęcią
wprowadzenia do dyskusji pojęcia równowagi. dzięki po i pis w jakimś tam
stopniu ten balans jest zachowany.

--
http://www.lastfm.pl/label/trener
"quem bate para ensinar, ensina a bater"