Zmywarka - czy wlewać wodę do pojemnika na sól, jeśli nie będzie używany?

11. Data: 2008-01-21 08:38:10

Temat: Re: Zmywarka - czy wlewać wodę do pojemnika na sól, jeśli nie będzie używany?
Od: " 666" <j...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Jakby całe zycie spędził w filharmonii.....
;-)
JaC

-----

12. Data: 2008-01-22 18:26:38

Od: "Gosia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki wszystkim. Wodę wlałam, sol wsypałam i wszystko gra. :)))

Pozdrawiam
Gosia

13. Data: 2008-01-22 19:40:39

Od: "Gosia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Fajna zmywarka, tak w ogóle. Polecam. A może wszystkie zmywarki są fajne, bo po
prostu sama idea, że coś może pozmywać za nas "to jest to"? Właściwie nie
spotkałam jeszcze osoby, która by nie była zadowolona ze swojej zmywarki. Każdy
jest fanem swojej marki, modelu, coś w tym chyba jest? :))))

Pozdrawiam serdecznie
Gosia

14. Data: 2008-01-22 22:34:37

Od: "Piotrek" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gosia" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> korzysta
> się z tabletek 3x1, to nie ma potrzeby wsypywania soli zmiękczającej wodę

Swoją drogą to zawsze byłem ciekaw jak i od którego momentu działa to
zmiękczanie...
Zwłaszcza jeśli używa się samych tabletek "3w1" a zmiękczanie "zmywarkowe"
jest ustawione na "0".
Oznacza to bowiem, że w tabletce jest coś "inteligentnego" co rozpoznaje
twadość wody (w tradycyjnym dozowniku trzeba stopień "zmiękczania" ustawić
ręcznie, więc sama znywarka tego nie wie).
No i sól w zmywarce już jest trochę rozpuszczona a ten składnik w tabletce -
nie i w dodatku nie od razu trafia do wody (bo tabletka nie trafia od razu
do wody).

Czy ktoś już przerabiał ten temat bo nie chcę wyważać otwartych drzwi... ;)

Piotrek

15. Data: 2008-01-23 00:53:30

Od: "Gosia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

No więc też miałam te wszystkie wątpliwości i chętnie bym się dowiedziała jak to
jest. Po deliberacjach zdecydowałam się w końcu ustawić zmiękczanie zmywarkowe
tak jak dla tabletek bez soli i wyłączyć opcję 3x1, czyli polegam na zmywarce,
nie na tabletce. Ale też bym chciała wiedzieć, jak to jest...

Gosia

16. Data: 2008-01-23 08:12:24

Od: "witek" <w...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotrek" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> No i sól w zmywarce już jest trochę rozpuszczona a ten składnik w
> tabletce - nie i w dodatku nie od razu trafia do wody (bo tabletka nie

W tabletce są po prostu fosforany, które reagują z jonami wapnia i magnezu,
tworząc nierozpuszczalny osad. Oczywiście takie zmiękczanie działa
tylko w fazie mycia. Zmiękczanie wody kationitem działa również
w fazie płukania. Do regeneracji kationitu potrzebna jest sól.
Regeneracja odbywa się co kilka cykli mycia. Częstość regeneracji jest
zależna od ustawionej twardości wody.
Bez regeneracji kationit przestanie po pewnym czasie działać.
Dlatego radziłbym jednak sypać sól niezależnie od tabletek (nawet 10w1).

Witek

łączenie profili kwadratowych
Waga kuchenna
Problem z kabiną i brodzikiem
Mieszkanie spółdzielcze a własnościowe.
Obrazki na ścianę dla nastolatka. Gdzie kupić