Zupa cebulowa

1. Data: 2000-10-02 08:46:04

Temat: Zupa cebulowa
Od: "Aga" <a...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Pilnie, bardzo pilnie potrzebuje przepis na powyzsza.

Dzieki,

Agnieszka

1. Data: 2000-10-02 08:57:48

Temat: Re: Zupa cebulowa
Od: "jedrus" <b...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aga" <a...@h...com> napisał w wiadomości
> Pilnie, bardzo pilnie potrzebuje przepis na powyzsza.

UWAGA ogonki - tekst skanowany;-)

Zupa Cebulowa
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
25 dkg włoszczyzny, 40 dkg cebuli, 1 1/2 I wody,
2 kostki przyprawy do zup, 2 dkg tłuszczu, 1/8 l śmietany,
3 dkg mąki, cukier, sół, 1 łyżka siekanej zielonej pietruszki.

Warzywa opłukać, oczyścić, zalać wrzącą wodą, dodać tłuszcz,
ugotować. Cebulę obrać, pokrajać w krążki, ugotować w niedużej
ilości osolonej wody pod przykryciem. Gdy jest miękka, przetrzeć
przez sito włosiane, połączyć z przecedzonym wywarem, dodać
pokruszone kostki przyprawy do zup, podprawić mąką rozmieszaną
z 1/8 l zimnej wody, zagotować. Połączyć ze śmietaną, przyprawić do
smaku cukrem, solą, zieleniną (można dodać surowe żółtko). Podawać
z grzankami z bułki lub chleba, z grzankami ostrymi, z paluszkami
kruchymi. Zupę tę można przyrządzić na wywarze z kości.

smacznego

jedrus

1. Data: 2000-10-02 09:40:37

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik jedrus <b...@s...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@n...vogel.pl...
> Zupa Cebulowa
> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
> kruchymi. Zupę tę można przyrządzić na wywarze z kości.

To jest taka wersja na zupe krem. Ja robie tak: cebule pokroic w
polplasterki i zeszklic na maselku, wrzucic do bulionu, dodac pieprzu i
lubczyku i gotowac, az cebulka bedzie dosc miekka. Po wlaniu do kokilek (czy
czego tam) sypnac od serca startym (na grubych oczkach) zoltym serem.
Podawac z grzankami. Proscizna i malo roboty.

Jader

1. Data: 2000-10-02 10:20:01

Od: "Magdalena W." <z...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Ja mialam kiedys przepis na tzw. staropolska zupe cebulowa. Zniknal mi gdzies, wiec
podaje z pamieci - proporcje "na czuja".
3 - 4 kromki razowca (najlepiej na modzie) kroimy drobno i podsmazamy na masle.
Zalewamy woda z kostka rosolowa (albo dwiema) albo rosolem - jak nam np. zostal.
Cebule kroimy jak chcemy, byle w miare drobno i wrzucamy do garnka z chlebem i
rosolkiem. Tej cebuli ma byc DUZO!
To sie gotuje przez czas jakis, az wszystko robi sie mieciutkie.
Przepuszczamy przez mikser i mamy krem. Teraz myslimy: sol na pewno, pieprz na pewno.
Galka muszkatolowa? (ja troche wsypuje) jarzynka albo vegeta - troche tak.
Mozna jeszcze - po wlaniu do zaroodpornych miseczek - posypac utartym serem i zapiec
przez moment. Ale bez sera tez jest OK.
Mozna posypac zielona pietruszka jak kto lubi.
To jest zupa ciemna, o wyraznym smaku - bardzo jesienno-zimowa w charakterze, i
pyszna.
Smacznego.

--
Magdalena W.
=====================

1. Data: 2000-10-02 10:34:10

Od: "Lilly was here" <:)@com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam taką uwagę generalną - ludziska, jeśli używacie włoszczyzny to po co
jeszcze kostki rosołowe ?

A tak poza tym, to chyba taką cebulkę najpier się podsmaża, a następnie dusi
na masełku ? Oprusza mąką, przesmaża, zalewa bulionem, przyprawia do smaku,
wlewa do kamionek, na wierzch kładzie upieczone kromki chleba tostowego
pieczone z masełkiem ziołowo, czosnkowym ), posypuje tartym serem i wstawia
do rozgrzanego piekarnika na ok. 15 min. ?

Może to o taką cebulową zupę chodzi ?:)

Lilly was here

I przestańcie sypać wszędzie tą Vegetę i inne Kuronio-Jarzynko-Warzywka -
przcież to chemiczne pskudztwo - macie włoszczyznę, sól - więcej nie trzeba.
Jak chcecie to mogę dać wam przepis na domową "Vegetę" :)

1. Data: 2000-10-02 14:07:09

Od: "jedrus" <b...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Gacka" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

> chcemy:)))

I ja, i ja :-)))

jedrus

1. Data: 2000-10-02 14:12:06

Od: "Joanna Gacka" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
trzeba.
> Jak chcecie to mogę dać wam przepis na domową "Vegetę" :)

J.

1. Data: 2000-10-02 17:57:12

Od: "F." <f...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Aga <a...@h...com> wrote in message news:8r9hf3$sgl$1@news.tpi.pl...
> Pilnie, bardzo pilnie potrzebuje przepis na powyzsza.
>
> Dzieki,
>
> Agnieszka

Cebule pokroic w cienkie plasterki. Smazyc na masle na rumiano, czym
ciemniejsza cebula tym lepsza, ale nie przypalic. Cebula musi byc miekka.
Zrobic z kostek bardzo mocny bulion wolowy. Jak ktos ma Lipton Onion Soup
moze dodac paczke. Wlac plyn na patelnie i podgotowac, zeby sie rozpuscil
karmel z cebuli. Wlac do zaroodpornych kokilek. Na wierzch polozyc niezbyt
gruba grzanke z francuskiej bulki.Na to plasterek szwajcarskiego serta.
Zapiec az ser zacznie puszczac banki i zrobi sie lekko zloty.
Smacznego
F.

1. Data: 2000-10-02 20:31:10

Temat: Odp: Zupa cebulowa
Od: "Sakul" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Lilly was here <:)@com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8r9oa1$gnh$...@f...man.torun.pl...
> [...]
trzeba.
> Jak chcecie to mogę dać wam przepis na domową "Vegetę" :)

no a smak... glutaminianowy??

1. Data: 2000-10-03 08:31:45

Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> I ja, i ja :-)))

To proszę bardzo :

Składnikami domowej vegety są marchew, pietruszka ( korzeń ), seler
( korzeń ) sól - w dużych ilościach.

Proporcje najlepsze to 2:1:1 / a sół w ilości połowy wagowej.

Wszystkie składniki ucieramy na tarce na małych dziurkach ( najlepiej
wykożystać maszynę z przystawką ), mieszamy w dużym naczyniu i odciskamy
sok, wstawiamy lekko osolone na jeden dzień do lodówki i znwou odciskamy
sok - robimy tak długo aż warzywa będą sptarwiały wrażenie wiórowatych .
Wtedy dodajemy sól ( zasadniczą ), miesamy dokładnie, upychamy w małych
słoiczkach baaaaaardzo ciasno, zakręcamy i pasteryzujemy.

Jako dodatek do zup jest rewelacyjne, zastępuje wszystkie sztuczne, ma
niesamowity aromat i wogóle wszytsko naj ;)

ostry

Szpinak
bylo Re: Głosujcie na Mariana Krzaklewskiego ! jest przepis na kurczaczka
Re: angielski-pomóżcie w tłumaczeniu!