Zupa z cukinii

31. Data: 2014-10-02 12:30:52

Temat: Re: Zupa z cukinii
Od: ikselk%g...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 2 października 2014 11:29:57 UTC+2 użytkownik Trybun napisał:
> ale miksowanie
>
> zupy na prawdziwych, naturalnych składnikach wydaje się być złym pomysłem.

Nie no, bez przesady, to, co napisała Ewa o utrzymywaniu się np grzanek czy groszku
ptysiowego na powierzchni zupy-kremu, oczywiście ma sens. Zupy-kremy też bardzo
lubię, jeżeli oczywiście (tak jak w tej z cukinii) po zmiksowaniu zachowany jest
kolorystyczny i smakowy jej charakter związany z głównym składnikiem. Jestem
przeciwna jedynie dodawaniu np ziemniaków dla zagęszczenia TEGO typu zupy, skoro
później ma być podana np z grzankami - ziemniaki podnoszą zawartość węglowodanów, a i
co gorsza subtelny smak i aromat cukinii rozrzedza się smakiem ziemniaków; lepiej
użyć na tyle dużo cukinii, żeby w naturalny sposób zupa była zagęszczona i ja tak
robię. Cukinia rozgotowuje się (a właściwie "rozdusza" - bo lepiej ją dusić, a potem
dopiero ew. rozwadniać) na kremowo, a jeśli ją dodatkowo zmiksować, to w zupełności
wystarczy tej gęstości.

32. Data: 2014-10-02 12:33:02

Od: ikselk%g...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 2 października 2014 11:37:10 UTC+2 użytkownik Trybun napisał:
> [...]
bo pisze z konta goooglowego - teraz Google chc� ��czy� je z moim starym
"gazetowym", szlag mnie trafia. A nie op�aca mi si� instalowa� czytnika (to z
niego pisz�c mia�am widoczny m�j JEDYNY nick na g�rze posta) dla tych kilku
post�w, kt�re planuj�. Ale je�li chcesz, to prosz�, wstawiam r�cznie pod
spodem, co nale�y:

> Ale� sk�d, nie zadawaj sobie jakich� k�opot�w z mojego powodu. Po prostu
>
> chodzi�o mi tylko o to �e nie by�em pewny czy "stara" Ikselka to ta sama
>
> osoba co ta pisz�ca pod tym nowym nickiem. Teraz jest wszystko jasne i
>
> nie ma sprawy.

To nie poznajesz po stylu? ;-)

33. Data: 2014-10-02 14:11:09

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-10-02 11:29, Trybun pisze:

> Istotnie, ale podany przez Ciebie przepis, takie składniki że miksować
> to w celu zamaskowania zawartości wydaje się być kuchenna zbrodnią...

Czasem zbrodnie popełniamy w dobrej sprawie.

> Nawet można zrozumieć tą bryjkę którą zamówiłem kiedyś w knajpie pod
> nazwą "krem z borowików", w której próżno szukać nie tylko tytułowych
> borowików, ale w ogóle jakichkolwiek grzybów naturalnych, ale
> miksowanie zupy na prawdziwych, naturalnych składnikach wydaje się
> być złym pomysłem.

Myślę, że nie ma jedynego słusznego sposobu na jakąkolwiek zupę, można
ją zrobić na tysiąc sposobów - miksując lub nie, dodając ziemniaków lub
nie, przyprawiając tym lub owym, quodlibet. Każdy może ją sobie zrobić
inaczej i jeść tak jak lubi najbardziej. Nawet ci, którzy wcześniej byli
zdania, że -

"Zamieniając cukinię na dynię

....albo na szczaw, groch, fasolę, kalafior, kurzęcinę, por, lub cokolwiek innego...

i tymianek na gałkę muszkatołową

...albo na czosnek, majeranek, cząber, koperek, zieloną pietruszkę, imbir lub
cokolwiek innego...

otrzymujemy równie pyszną zupę z dyni

...albo ze szczawiu, grochu, fasoli, kalafiora, kurzęciny, pora lub z czegokolwiek
innego..."

- mogą to zdanie zmienić.

Ewa

34. Data: 2014-10-02 15:16:03

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> [...]
> imbir lub cokolwiek innego...
>

> otrzymujemy równie pyszną zupę z dyni
>
> ...albo ze szczawiu, grochu, fasoli, kalafiora, kurzęciny, pora lub

Wklejanie słów autorstwa tak znamienitego, bez wspomnienia ich twórcy
i bez podania numeru opusu, to może być nawet więcej niż zbrodnia.
Dobrem sprawy nie można się tu zasłaniać.

Jarek

--
Kto Tuwima wiersz przepisał,
Jako własny tobie wysłał?

35. Data: 2014-10-02 15:34:23

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 2 października 2014 11:29:57 UTC+2 użytkownik Trybun napisał:

> miksowanie zupy na prawdziwych, naturalnych składnikach wydaje się być złym
pomysłem.

Nie zgodzę się.

Też kiedyś byłam przeciw miksowaniu zup - dopóki nie pomieszkałam za granicą - tam
gdzie zupy się miksuje, żeby je zagęścić, ale za to nie dodaje się do nich makaronów,
ryżu, zacierek, zasmażki i innych tego typu produktów.

Im z kolei nie odpowiadają zupy w postaci rzadkiego płynu z kawałkami warzyw opadłych
na dno talerza.

I reklamą dla zupy w lokalu jest to, że jej gęstość wynika tylko z dużej ilości
warzyw, a nie z zagęszczaczy jak wyżej /czy nadmiaru ziemniaków/.

Poza tym - miksowanie ma różne oblicza :-) Można krótko przemiksować, żeby tylko
część warzyw się rozpadła zagęszczając zupę, można wręcz potraktować warzywa w zupie
tłuczkiem do ziemniaków. Jest wtedy co gryźć - i zupa nie jest "kremem".

Ania

36. Data: 2014-10-02 16:21:15

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2014-10-02 11:32, obywatel Trybun uprzejmie donosi:

> Oj widzę że należysz do tych co nie przeraża Cię widmo przyszłości, a
> tym samym syntetycznego jadła, - papek z puszek i wyciskanych z tubek,
> pod nazwą "zupa z cukinii", "kotlet schabowy z ziemniakami i kapustą"
> itd...

Oj widzisz Ty widzisz...
Ale szkiełka to se przecieraj.

Kobieta została stworzona po to, by umilać życie mężczyźnie, a nie -
żeby cały dzień pracować, wieczorem zaś gotować mu mrożonki.

37. Data: 2014-10-02 16:48:39

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2014-10-02 11:29, obywatel Trybun uprzejmie donosi:

> [...]
> zupy na prawdziwych, naturalnych składnikach wydaje się być złym pomysłem.

Kluczowym tu mogą być dwa zwroty: "zamówiłem kiedyś w knajpie" i "wydaje
się"

38. Data: 2014-10-02 16:53:11

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2014-10-01 22:59, obywatel Jarosław Sokołowski uprzejmie donosi:

> Jest pewna subtelna różnica między rozciąganiem a naciąganiem.

I zupą a... ups!

39. Data: 2014-10-02 17:01:33

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak pisze:

> I zupą a... ups!

Wtedy trzeba mieć na względzie różnice między robieniem a obrabianiem.

Jarek

--
Pewien rybak na Gwadelupie
utrzymywał, że to bardzo głupie

40. Data: 2014-10-02 18:07:39

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Wklejanie słów autorstwa tak znamienitego, bez wspomnienia ich twórcy
> i bez podania numeru opusu, to może być nawet więcej niż zbrodnia.
> Dobrem sprawy nie można się tu zasłaniać.

Zwłaszcza że to było współautorstwo. Jeden autor wiodący, a drugi jak echo.

Ewa
--

Wszystkim się zdawało,
że Wojski wciąż gra jeszcze,

suszone jabłka
no ogórki na ostro a la ixełka
Słodka bzdura sponsorowana 3-|
CHILD RAPISTS William Korab, M. Kenneth Bien, Arthur Monty Ahalt & James J. Lombardi
cytryna skierniewicka karłowa Ponderosa