Re: a propos Maklowicza...

Data: 2000-12-16 07:42:59
Temat: Re: a propos Maklowicza...
Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los)

Popi <f...@k...net.pl> wrote:

> i dobrze - padlinka ma byc smaczna a w drugiej kolejnosci miec jakis
> konkretny wyglad wizualny,

MIeso, ktore po przyrzadzeniu rozpada sie na wlokna gorzej smakuje od
takiego, ktore zachowalo wlasciwa jedrnosc.

> to wlasnie swiadczy o tym ze mu zalezy, mogl to wyciac, zmienic a mimo to
> zostawil (jest tylko czlowiekiem).

Nie chodzi o to, ze zostawil, ale, ze twierdzil, ze o to wlasnie
chodzilo.
Maklowicz popelnil blad wynikajacy z niezrozumienia przepisu. Wyczytal
gdzies, ze sarnine nalezy bejcowac przynajmniej przez 3 dni. Nie
pomyslal jednak, ze odnosi sie do do duzych porcji miesa, jakimi
dysponuje sie po polowaniu -- np. do calego udzca, a nie do malego
kawalka combra kupionego w sklepie.

Przypomnialem sobie inna brednie, ktora wyglosil z kamienna twarza. W
odcinku o kuchni czeskiej (w ktorej, a propos wygladu potraw, popisal
sie przyrzadzeniem wyjatkowo nieksztaltnego knedlika) podczas
przrzadzania golonki w piwie kazal przyprawic ja liofilizowanym
czosnkiem. Tlumaczyl, ze ma byc to wlasnie czosnek liofilizowany, a nie
swiezy, bo tak to robia czescy kucharze. Jakos mu nie przyszlo do
glowy, ze Czesi przyrzdzali golonke w piwie dlugo przed wynalezieniem
liofilizacji. A tak naprawde suszony lub liofilizowany czosnek --
faktycznie przeklenstwo wspolczesnej kuchni czeskiej -- pojawil sie w
niej stosunkowo niedawno. Wynika to z zamilowania Czechow, nawet
kucharzy restauracyjnych, do stosowania "polutovarov" czyli polproduktow
kulinarnych przyspieszajacych gotowanie. To zamilowanie zas rozwinelo
sie za komuny, kiedy programowo zachecano kobiety pracujace do
stosowania polproduktow by oszczedzaly czas. U nas bylo to samo, tyle,
ze w Czechach te polprodukty byly w sklepach, a u nas tylko o nich
mowiono.

A co mam jeszcze do zarzucenia Maklowiczowi to to, ze w rozmowie z
Kuroniem opublikowanej niedawno w VIVIE stwierdzil, ze w polskim
internecie nie mozna nic znalkezc o kuchni !!!!!!

Wladyslaw