Strona główna Grupy pl.sci.psychologia bać się czy nie bać się zmiany pracy? czy kasa to wystarczający argument? Re: bać się czy nie bać się zmiany pracy? czy kasa to wystarczający argument?

Re: bać się czy nie bać się zmiany pracy? czy kasa to wystarczający argument?

From: Ikselka <i...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: bać się czy nie bać się zmiany pracy? czy kasa to wystarczający
argument?
Date: Sun, 23 Nov 2008 22:28:58 +0100

Dnia Sun, 23 Nov 2008 22:10:51 +0100, Romek Makiełek napisał(a):

> Powiedzcie, czym tak naprawdę należy kierować się przy zmianie pracy?

Wg mnie tylko tym, czy ta zmiana coś Ci w życiu sensownie załatwia.
W sensie: większą satysfakcję osobista lub satysfakcję bytową rodziny.
W sensie: czy będziesz szczęsliwszy w tej nowej pracy lub dzięki niej
lepiej będzie żyła Twoja rodzina.
Np.: jeśli skok zarobków będzie na tyle duży, że załatwi Ci sprawę kupna
mieszkania, którego nie masz, przy zachowaniu dotychczasowego standardu
życia - to się decyduj. Ale już kupno samochodu - żaden powód, jak dla
mnie. Nie warto dla 4 kólek rezygnować z pewnego wypracowanego już komfortu
psychicznego w starej pracy.

Kiedyś straciłam jedną pracę i natychmiast znalazlam inną, a nawet to ona
mnie znalazła. Decyzja moja (nasza) była na "nie" - poniewaz ta nowa praca
podobnie jak poprzednia nie dawałaby mi satyfakcji osobistej, a finansowo
zmieniała bardzo niewiele.