Re: badanie ginekologiczne

Data: 2002-01-21 22:23:27
Temat: Re: badanie ginekologiczne
Od: Cezar Cichocki <c...@g...cs.net.pl>

VTAM!

WALDIM <w...@a...pl> wrote:
[...]
> nie przyszlo Ci nigdy do glowy ze Ty chcesz wiedziec wszystko na temat
> swojej dziewczyny ale moze ona nie chce zebys Ty wiedzial wszystko???

Niem wiem jakiej traumy doznales w trakcie praktyki ale musze Ci
powiedziec ze sa ludzie (nawet niekoniecznie z wyksztalceniem medycznym)
ktorzy podchodza to tego typu badan calkiem normalnie. Jezeli bede sie
musial wybrac na badanie prostaty to poprosze Zone o asyste - sama
swiadomosc tego ze jest niedaleko (nawet tylko w poczekalni albo w
samochodzie pod gabinetem) duzo znaczy - bo ktos ze mna jest - chocby
psychicznie! Badania tak inwazyjne w sensie psychicznym wymagaja MINIMUM
komfortu emocjonalnego. Zapytaj ktoregokolwiek z kolegow z psychiatrii -
powiedza Ci to samo jak sadze.

> pracuje tylko w panstwowej sluzbie zdrowia wiec nie moge wywiesic kartki tak
> jak wielu moich kolegow na dzwiach swych prywatnych gabinetow: "arabom wstep
> wzbroniony" i nie chodzi tu bynajmniej o obywateli krajow arabskich ktorzy
> czesto mimo tego ze zone przypedzili przed wielbladem to do gabinetu nie
> wchodza

Czekaj, mieszasz dwie sprawy. Jezeli do gabinetu laduje sie "Pan
Ojciec" i chce sie dowiedziec czy corka aby na pewno nie jest "zepsuta"
to chlusnij mu w pysk lizolem (albo zafunduj mu na swoj koszt
wziernikowanie prokotologiczne bez znieczulenia) - zasluzyl na to!

Ale jezeli przychodzi malzenstwo (narzeczenstwo) i widac ze kobieta nie
zbada sie bez obecnosci (w sensie wirtualnym, wcale nie musi Ci stac za
plecami) meza czy chlopaka bo sie wstydzi, bo ma uprzedzenia, bo
poprzedni lekarz smierdzial i byl niedelikatny to co zrobisz? Odmowisz
pobrania wymazu na cytologie? A potem okaze sie ze byla nadzerka,
uzlosliwila sie i chirurdzy z onkologii juz ostrza skalpele?

Waldi - nie potepiaj w czambul! Pamietasz? "Nie ma gotowych diagnoz,
wszystko zalezy od konkretnego przypadku". Nie tylko do schorzen, ale i
do ludzi trzeba tak podchodzic - przynajmniej ja tak uwazam...

--
cezar
CYBER Service