bezy

31. Data: 2015-12-10 17:41:41

Temat: Re: bezy
Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> Moja kuchnia kaflowa jest niestety niepełnoletnia - ale za to działa nawet
> kiedy nie ma prądu ani gazu :-))

oraz węgla i drewna.

J.

www.kontestacja.com

32. Data: 2015-12-10 17:41:50

Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-12-10 o 17:13, Ikselka pisze:

> Moja kuchnia kaflowa jest niestety niepełnoletnia - ale za to działa nawet
> kiedy nie ma prądu ani gazu :-))

A jak działa kiedy nie ma tlenu?

33. Data: 2015-12-10 17:50:07

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2015-12-10 13:56, obywatel krys uprzejmie donosi:

> Kombinujecie jak niewykopystkowane konie pod górkę:-). A u mnie w
> pełnoletnim Mastercooku gazowym jest specjalna blacha do uchylania drzwi
> piekarnika i osłony pokręteł przed temperaturą.

A bo wiek ma swoje prawa.
Ale od jakiegoś więc czasu mam niepełnoletnią, którą trzeba inaczej, z
kopysta, traktować.

34. Data: 2015-12-10 17:55:35

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2015-12-10 09:31, obywatel stefan uprzejmie donosi:

> Koniuszy? Taki dygnitarz koński? Nawet masztalerz się za czyszczenie
> kopyt nie brał. od tego jest stajenny.
> nawiasem mówiąc:
> to kopystka
> http://sklep.wojdrew.pl/kopystka-drewniana-p-212.htm
> i to kopystka
> http://www.sklep-skoczek.pl/api-kopystka-z-glowa-kon
ia.html
> i to też kopystka
> http://shop.vorwerk.pl/thermomix/akcesoria/kopystka-
thermomix-tm5.html

Napisałabym warząchew, też by się eksperty wzburzyły... bwa ha ha

35. Data: 2015-12-10 17:57:59

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ot, wiedza ogólna.

Ogólnie wiedza gdzieś obok była.
Ja używam w kuchni kopyści, kulę szklaną przetrzyj.

36. Data: 2015-12-10 18:00:42

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2015-12-10 13:51, obywatel cef uprzejmie donosi:

> He, he - proponuję, żeby osoba, która pierwsza zaproponowała
> kopystkę sprawdziła w tym samym słowniku do czego ona służy. :-)

Ślachta to jeno kopystek używała, małych śrzebrzonych, grawerowanych...
Nie to co puszczańskie chłopy...

37. Data: 2015-12-10 18:04:25

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2015-12-09 22:12, obywatel Jarosław Sokołowski uprzejmie donosi:

> To wszystko bardzo ciekawym jest, bowiem u mnie w domu
> rodzinnym "kopyścią" nazywało się wszystko co drewniane,
> a służy co mieszania. W garze czy w kotle, w kuchni czy
> w pralni. Nawet to z drewna, co wyląda jak buzdygam, i
> służy do ucierania w makutrze (jak toto właściwie się
> nazywa?) też mogło być kopyścią. Słowo "kopystka też
> było w użyciu, gdy utensylium zdarzyło się niewielkie.

Ciekawe, bo u mnie też.
Jest jeszcze warząchew, ale to do mieszania, jak się warzy w garze.

Co do rozmiarów zaś... 35 cm to wielkie czy niewielkie jest utensylium?

38. Data: 2015-12-10 18:28:26

Od: Wiesiaczek <W...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 10.12.2015 o 20:04, Qrczak pisze:
> [...]
> Jest jeszcze warząchew, ale to do mieszania, jak się warzy w garze.
>
> Co do rozmiarów zaś... 35 cm to wielkie czy niewielkie jest utensylium?

Pozazdrościć, pozazdrościć! :)

--
Wiesiaczek (dziś z ??????a - Białoruś)

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

39. Data: 2015-12-10 19:36:14

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak wrote:

> Dnia 2015-12-10 01:51, obywatel Ikselka uprzejmie donosi:

> Ogólnie wiedza gdzieś obok była.
> Ja używam w kuchni kopyści, kulę szklaną przetrzyj.

A ja mam chochlę a ostatnio nawet firlejek!

J.

www.kontestacja.com

40. Data: 2015-12-10 20:17:48

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Basia napisała:

> Bezy niezawodne są tylko z cukrem drobnym kryształem, nigdy z pudrem,
> zresztą już Qrczak o tym pisał. Jak kto początkujący, można dodać
> odrobinkę (łyżeczkę) mąki ziemniaczanej dla zapewnienia sukcesu
> dodającego skrzydeł na przyszłość, w miarę nabycia doświadczenia
> wyeliminować ją. Piekarnik uchylony, długość suszenia zależna od
> wielkości docelowej, czy małe beziki, czy blaty. Pomaga na ścięcie
> się białka dodatek soku z cytryny, czy innego kwasu.

Czy sok z kiszonej kapusty może być tym innym kwasem?

--
Jarek

Ach ten dyktator!
Zupa na kościach jagnięcych...
Gotowanie... wody
Garnek rzymski glazurowany czy nie
[gdzie] sok z kiszonej kapusty (w 3c) :)