chironowi

51. Data: 2017-07-04 03:02:04

Temat: Re: Chironowi i Kubie
Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 04.07.2017 o 02:59, pinokio pisze:
> Jak mówił prof. Heller: "Matematyka jest jedyną nauką pozbawioną grzechu
> pierworodnego".

jak mam nadzieję że Cantor się mylił - mimo że matematyka sama w sobie
jest samą prawdą, to Cantor mógł dostać szatańskiego zaciemnienia.
Ataki szatana idą nie tylko na filozofię (solipsyzm,berkeleizm) ale
nawet na samą matematykę.

52. Data: 2017-07-04 03:10:15

Temat: Re: chironowi
Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 04.07.2017 o 02:56, Jakub A. Krzewicki pisze:
> Podzielta się też ludziska ze mną - mnie też matematyka właśnie w aspekcie
> czy (alef1 = continuum) interesuje.

Według mnie, między alef1 i continuum nic nie ma, tylko nie ma takiego
aksjomatu, trzeba by go dodać do zbioru aksjomatów.
Przypadek przeciwny jest bez sensu, jeśli nie da się wskazać przypadku.
A sytuacja bez aksjomatu jest nierozstrzygalna. A co to oznacza? Że
nigdy nikomu nie da się znaleźć przypadku pośredniego, bo gdyby znaleźć
to sytuacja była by rozstrzygalna. A to oznacza że ...nie ma nic
pośredniego!

Inaczej ma się sprawa z hipotezą Goldbacha:
każda nieparzysta liczba naturalna większa niż 5 może być przedstawiona
w postaci sumy trzech liczb pierwszych (ta sama liczba pierwsza może być
użyta dwukrotnie).

Wyobraźmy sobie dialog:
- Boże, czy hipoteza Goldbacha jest prawdziwa?
- Tak, wiem to bo znam WSZYSTKIE przypadki
- w takim razie mogę prosić o dowód?
- niestety, takiego dowodu nie ma, wiem to bo znam WSZYSTKIE dowody

Nikt nie udowodnił że każda prawda musi mieć dowód, nie wiem czy o to
chodzi w twierdzeniu Gödla - że nie tylko może ale musi tak być, czy to
trochę inny przypadek? Bo przypadek gdy udowadniamy że nie ma dowodu,
już jest samym dowodem!

53. Data: 2017-07-04 03:16:31

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 04.07.2017 o 03:10, pinokio pisze:
> to sytuacja była by rozstrzygalna. A to oznacza że ...nie ma nic
> pośredniego!

Zastanówmy się, czy ma jakikolwiek sens układ dwóch twierdzeń z dowodami:
TW1: liczba A istnieje!
TW2: nigdy nie da się jej wskazać, niezależnie od mocy, miliardów lat
poszukiwań itd, bo jest to matematycznie niemożliwe.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Filozofia_matematyki
konstruktywizm
konceptualizm
intuicjonizm
itd..

54. Data: 2017-07-04 03:22:39

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 04.07.2017 o 03:16, pinokio pisze:
> https://pl.wikipedia.org/wiki/Filozofia_matematyki

Nominalizm, który zarysował się w starożytności na gruncie rozważań na
temat logiki Arystotelesa i jego komentatorów, zaczął przybierać
dojrzałą postać w XII w. (Abelard, Roscelin), w pełni rozwinął się
jednak dopiero w wieku XIV William Ockham. Nominaliści uważają, że
pojęcia ogólne nie istnieją samodzielnie, są to tylko czyste nazwy
(flatus vocis). Realiści przyjęli liberalne kryterium istnienia bytów
matematycznych - obiekt matematyczny istnieje, jeśli nie jest
wewnętrznie sprzeczny. Konstruktywiści przyjęli stanowisko rygorystyczne
- kryterium istnienia obiektu matematycznego jest istnienie metody jego
konstrukcji.

Przychylam się do konstruktywistów. Z tego co twierdzą "Realiści" to w
kapeluszu MUSI znajdować się sztabka złota, chyba że udowodnimy że nie
może. Albo musi istnieć różowy niewidzialny jednorożec, chyba że
udowodnimy logiczną sprzeczność jego istnienia.

"Według konstruktywistów obiekty matematyczne konstruuje się za pomocą
wykonywalnych w skończonej liczbie kroków, konstrukcji"
- w skończonej? a takie fraktale lub choćby zbiór liczb naturalnych?

55. Data: 2017-07-04 16:27:36

Od: "Ghost" <n...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

.pl...

W dniu 2017-07-03 o 22:19, Ghost pisze:

> Użytkownik "Kviat" napisał w wiadomości grup
.pl...

.pl...

.pl...

.pl...

>Powoli zaczyna do ciebie docierać.
>Bardzo powoli.

No a jak ci jeszcze napisze, ze 2 to tez reprezentacja liczby, to może już
do ciebie całkowicie dotrze, ze podstęp pt. "jeśli nie wymienisz wszystkich
cyfr liczby pi to znaczy, ze jest ona wymyślona i nieistniejąca" jest
pomysłem, zwykłego głąba.

Żeby cię całkowicie wdeptać w ziemię poproszę byś napisał, że poniższe
zdanie jest fałszywe:

"Istnieje x dla którego (e^(xi))+1=0"

Masz odwagę? Bo póki co jak klasyczna pis-da unikasz jednoznacznych i
konkretnych odpowiedzi.

56. Data: 2017-07-04 16:29:30

Od: "Ghost" <n...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chiron" napisał w wiadomości grup

Użytkownik "pinokio" <p...@n...adres.pl> napisał w wiadomości

>KTO to stwierdził? Tyle już Ci napisałem. Teraz napisze jeszcze coś: otóż
>wyobraź sobie, że wcale nie musi tak być. Tworzono wiele algebr. Można
>stworzyć- tak jak czeski hobbysta- matematykę od podstaw. Formalnie jest
>ok.
>Facet sobie założył zupełnie inną definicję liczb. Właściwie to wychodziło
>mu, że (rozumując z naszego poziomu) nie ma czegoś takiego, jak 4- jest
>prawie 4 albo troszkę więcej niż 4. I posługując się zupełnie inną już
>definicją liczb już pole koła będzie wyglądać zupełnie inaczej.

chiron-prawda

57. Data: 2017-07-04 16:31:07

Od: "Ghost" <n...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Nie wiem, co to miałoby mieć wspólnego z marksizmem. Nie stawiam w środku
>człowieka. Jednak matematyka jest tylko abstraktem, językiem- wymysłem
>człowieka. Gdyby nie było ludzi- nie byłoby matematyki. Przyjmując np pi
>jako stosunek długości do średnicy okręgu- co z tego miałoby wynikać, gdyby
>nie było ludzi? Załóżmy coś okrągłego, jako twór naturalny. No ale nie ma
>ludzi. Nie ma (załóżmy)- nawet zwierząt. No i co i dla kogo miałboy
>wynikać z tego okrągłego przedmiotu?

Dokładnie to samo co teraz, baranie, jego rozmiary byłyby powiązane tym
samym wzorem.

58. Data: 2017-07-04 17:44:40

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-07-04 o 16:27, Ghost pisze:

> [...]
> wszystkich cyfr liczby pi to znaczy, ze jest ona wymyślona i
> nieistniejąca" jest pomysłem, zwykłego głąba.

Głąbie, dyskutujesz sam ze sobą.
Po pierwsze kretynie, nie ja napisałem, że została wymyślona i jest
nieistniejąca, ani nie napisałem, że nie została wymyślona i że jest
istniejąca.
Po drugie kretynie, "To podaj liczbę Pi" wcale nie musi oznaczać, że
zgadzam się, bądź się nie zgadzam z taką czy inną tezą.

To, że wyciągasz wioski z dupy oznacza jedynie, że nie potrafisz czytać
ze zrozumieniem, oraz że nie nadążasz za tym, kto i co napisał.

> Żeby cię całkowicie wdeptać w ziemię

Zawsze możesz się tak pocieszać.

> Masz odwagę? Bo póki co jak klasyczna pis-da unikasz jednoznacznych i
> konkretnych odpowiedzi.

Dostałeś konkretną odpowiedź, ale jej nie zrozumiałeś. Jak klasyczny
bezmózgi pokemon.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

59. Data: 2017-07-04 18:30:11

Od: "Ghost" <n...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

a.pl...

W dniu 2017-07-04 o 16:27, Ghost pisze:

> Użytkownik "Kviat" napisał w wiadomości grup
> [...]

taaaa, "to nie ty byłaś ewąąąąą"

60. Data: 2017-07-05 04:17:08

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 2 lipca 2017 10:13:14 UTC+2 użytkownik Chiron napisał:
> Użytkownik <j...@o...pl> napisał w wiadomości
ps.com...
> [...]
ps.com...

> ja wiem.
>
> ===========================================
> No wiesz, mało to...pokorne :-). Święci, opisujący raj- też nie wiedzieli.
> Wiedzieli tylko, że jest tam najwspanialej- i że nie można tego opisać
> żadnym językiem. Niektórzy mieli wizję raju. Wizję- to tak, jakbyś miał
> wizję smartfona w 10 wieku- i próbował o tym opowiedzieć innym. Własciwie,
> należąc przecież do 10 wieku- też byś nie wiedział, czym jest smartfon.
> Dostąpiłeś jedynie wizji tego urzadzenia- i tą wizją dzielisz się z innymi.

mieszasz troche rozne sprawy; ja nie pisze (zazwyczaj) o wizjach,
ale o wspoluczestnictwie. wizje jak wizje, moga byc rozne;
ani mi, ani wam wiedziec skad pochodza. stad podchodze
do nich bardzo ostroznie.
zreszta Bog o tym wie.

oczywiscie,
ze nie mozna wszystkiego ujac w ludzkim jezyku,
ale opisy tego, co sie widzi, to chyba jest dosc prosta sprawa.
trudniej niestety z uczuciami,
a tylko na nich mozna polegac.
i ja to wiem, i Bog tez wie.
dlatego zeby miec pewnosc musi byc wspoluczestnictwo.
przynajmniej ja taka "umowe" powzialem, jakos tak naturalnie.

> ono jest wiecznie spokojne:)
> ===========================================
> Zapewne. Niektórzy twierdzą, że to z powodu braku jakichkolwiek reform,
> rządów, parlamentów, wyborów, etc :-)

:)))

no bo co mielibysmy w Niebie reformowac?
skoro one od nas wielokrotnie lepsze.

ale przydaloby sie cos pomiedzy czyscem a Niebem;
takie niebo istot dobrej woli; od lat o tym mysle
i moze je nawet sam ustanowie, jesli Bog pozwoli
i jesli ostatecznie uznam, ze jest nieodzowne
i nikomu nie bedzie przeszkadzalo za bardzo.

wiem, to tez malo skromne.

dokoncze za chwile,
jacek

Kard. Sarah: Homoseksualiści są wezwani do zachowania czystości
Stopnie zła
Największy rasista w historii ludzkości.
Czy ikselka doniesie na Senyszyn?
Europo, larum grają!