Re: chodzi za mną ciasto z bananami ...

From: Nixe <n...@n...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: chodzi za mną ciasto z bananami ...
Date: Sat, 07 Apr 2012 22:25:21 +0200

W dniu 2012-03-21 19:58, Alek pisze:

> Moje ciasto bananowe co prawda nie spełnia wszystkich powyższych
> kryteriów, ale jest naprawdę smaczne a do tego robi sie szybko i łatwo,
> więc zapodaję:
>
> Składniki na keksówkę 30 cm (1,5 l).
>
> składniki suche:
> 300 g mąki
> 1,5 łyżeczki sody
> 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
> 150 g cukru
>
> składniki mokre:
> 150 g roztopionego masła
> 150 g jogurtu
> 3 jajka
> 3 rozgniecione banany

> [...]

Ostatecznie zrobiłam wg wersji Alka, ale ciut zmodyfikowałam.
Dałam 4 banany i zamiast jogurtu śmietanę. I cukier brązowy.
Żurawiny też dodałam.
Wyszło PYCHA! Dokładnie takie, jakie chciałam :) Wilgotne, mięciutkie,
zakalcowate (choć tak naprawdę nie jest zakalec, tylko banany ;-), nie
za słodkie. Na tyle dobre, że jedna z keksówek została pożarta przez
rodzinę praktycznie moment po wyjęciu z piekarnika.
Zobaczymy jutro jak smakuje na zimno, o ile nie namierzą drugiej
keksówki ;-)

I faktycznie robi się niemal w pięć minut - najdłużej trwa samo pieczenie.

Jeszcze raz dziękuję wszystkim za pomoc i inspiracje, Alkowi za przepis,
a przy okazji życzę Wesołych Świąt :)

N.