Re: chrzest 2

From: "Radek" <r...@o...pl>
Newsgroups: pl.soc.rodzina
<d8bc98$gsr$1@inews.gazeta.pl> <d8cnnu$bl3$1@nemesis.news.tpi.pl>
<d8jl4g$2t$1@inews.gazeta.pl> <d8jor4$gg0$2@nemesis.news.tpi.pl>
<d8jrv3$8s2$1@nemesis.news.tpi.pl> <d8jsbk$7ja$1@inews.gazeta.pl>
<42ad79bd$0$2115$f69f905@mamut2.aster.pl> <d8k0j3$vo$1@inews.gazeta.pl>
<d8k5nf$oku$1@nemesis.news.tpi.pl> <d8k7lk$5dp$1@nemesis.news.tpi.pl>
<42adb1fe$0$2125$f69f905@mamut2.aster.pl>
<d8kh71$h6l$1@nemesis.news.tpi.pl>
<42adda30$0$2122$f69f905@mamut2.aster.pl>
<d8kn06$233$1@nemesis.news.tpi.pl>
Subject: Re: chrzest 2
Date: Mon, 13 Jun 2005 23:29:58 +0200

Użytkownik "Adam Moczulski" <a...@d...pl> napisał w wiadomości
news:d8kn06$233$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Radek napisał(a):

> To może pora do szkoły wrócić ? Poważnie mówię. Nawet i ten Bruno spory
> kawałek życia spędził na garnuszku Koscioła. A w zasadzie Kościołów.

Pytałeś chyba o rozbudzanie ciekawości i własnej wartości?
Przykład GB jest namacalnym przykładem ostatecznego
"rozpalenia" w człowieku poczucia własnej wartości.
Tak, trzeba przyznać, że Kościół stanął na wysokości zadania :>
No ale przepraszam, Kościół karmił go, więc miał prawo
go zabić kiedy ten człowiek zaczął myśleć samodzielnie.
Tak - to faktycznie jest dopuszczalne wytłumaczenie. :>

> Ja skonfrontowałem. Wyszło mi bez większych watpliwości że,
> przynajmniej na tle innych kultur, chrześcijaństwo wychowuje dzieci
> ciekawe świata i w poczuciu własnej wartości.

Znaczy się ideą chrześcijaństwa jest wychowanie dzieci ciekawych
świata i w poczuciu własnej wartości. Nie jest tam podany żaden
dogmat, nie ma żadnego "wytłumaczenia" świata... no no no...
Zwracam honor - jednak jestem niedouczony.
Dzięki za "oświecenie" - już się nawróciłem :>

O "tle innych kultur" to już nawet wspominać mi się nie chce...

> Jak się chce coś wykazywac to warto mieć jakieś podstawy. W oparciu o
> "szkołę dawno kończłem" możesz wykazać jedynie swój zgubny wpływ.

Wiem - jedynym godnym rozmówcą jest pustelnik cytujący wersety
nawet wyrwany z głębokiego snu. Wiesz - ja jednak radzę sobie,
całkiem nieźle, bez ucieczki w irracjonalizm.
Życie jest zbyt piękne, żeby je przeżyć na kolanach.

Rezygnując z dalszej, bezprzedmiotowej, dyskusji chciałbym
przeprosić tych, którzy się poczuli urażeni moimi słowami.

Pozdrawiam,
Radek