Re: cięcie cesarskie na życzenie

Data: 2003-08-16 14:29:25
Temat: Re: cięcie cesarskie na życzenie
Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

"Mała Mi" <p...@p...onet.pl> wrote in message
news:bhldq0$cfp$1@news.onet.pl...
> Dokładnie tak samo jakt Ty.
> Rodziłaś naturalnie, więc znasz tylko JEDNĄ STRONĘ medalu
> i NIE WIESZ, co to znaczy rodzić przez cc.
> Poza tym bez komplikacji, więc nic NIE WIESZ o komplikacjach
> w trakcie i po porodzie naturalnym.

Czekaj... Jest pewna mala roznica. Porod naturalny, jak sama nazwa wskazuje,
jest naturalny, czyli najbardziej wskazany. Cesarskie ciecie, to zabieg
operacyjny. Iza napisala, ze nie chce rodzic naturalnie, bo sie nasluchala
od rodziny i znajomych, jak to jest zle. Czyli zna TYLKO jedna strone medalu
i to tylko teoretycznie. Ja znam jedna, ale praktycznie i wiem, ze to da sie
przezyc i nie jest wcale takie bolesne, a opieka medyczna jest bardzo dobra.

> Jakoś nie lubię argumentów typu, "żeby wiedzieć,
> trzeba najpierw samemu przeżyć". :-)

Ale tak najczesciej jest. I tak samo trzeba przezyc porod naturalny jak i
cesarke. Tyle, ze organizm kobiety jest przystosowany do porodu naturalnego,
a do cesarki nie.

> I bardzo dobrze.
> Ale dlaczego tak usilnie zabiegasz, żeby wszyscy dookoła podjęli
> dokładnie taką samą decyzję ?
> To co było najlepsze dla Ciebie i Twoich dzieci niekoniecznie
> musi okazać się najlepsze także dla izy. Tak trudno to pojąć ?
> A zdania tych "znających się na rzeczy" też bywają podzielone.

Ja zabiegam tylko o to, zeby ta kobieta nie podejmowala decyzji nie znbajac
medycznych za i przeciw. Bo tych przeciw porodzie przez cc jest znacznie
wiecej niz tych przeciw porodowi naturalnemu.

I nie pisalam, ze cos bylo najlepsze dla mnie i moich dzieci, po prostu
postawilam przeciw opinii jej znajomych i rodziny swoja opinie. Porod
naturalny da sie przezyc, bez strasznego bolu i wyrzeczen. Tylko trzeba
wiedziec jak, a Iza nawet sie nie zainteresowala tym jak to zrobic, wybrala
od razu opcje, wedlug niej, najlepsza. A to, ze cos jest najlepsze wedlug
niej, nie oznacza ze jest najlepsze dla niej i dziecka, za ktore podejmuje
decyzje.

Jesli jej lub dziecku cos stanie sie podczas cesarki, bedzie miala wtedy
pretensje do lekarza, ktorego uda jej sie naklonic do tej operacji... Mimo,
iz to bedzie jej wymysl.

Kania