Re: co daje ciastu soda?

From: Magdalena Bassett <m...@w...net>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: co daje ciastu soda?
Date: Mon, 15 Jan 2001 10:44:14 -0800

W niektorych przepisach na ciasta wystepuje i proszek do pieczenia, i
soda. Z tego, co wiem, soda powoduje, ze ciasto rosnie natychmiast po
jej dodaniu, natomiast proszek do pieczenia dziala przez dluzszy czas,
dopiero, gdy ciasto sie ogrzeje. Stad mala ilosc sody dodana do
proszkowej babki powoduje, ze babka rosnie bardzo szybko na poczatku (od
sody), a nastepnie, gdy soda przestanie dzialac, zaczyna sie dzialanie
proszku, ktory powoduje dalsze rosniecie. Sa rowniez ciasta na samej
sodzie, ale dla mnie maja one "gryzacy" smak.
Magdalena Bassett