Re: co na jęczmień ?

Data: 2003-10-27 22:19:33
Temat: Re: co na jęczmień ?
Od: "Anka Łazowska" <a...@p...onet.pl>

kolegow casusa i Roberta. [...]
> Droga Anko, czy zauważyłaś, że przytoczyłem opinię innego okulisty, który
> stwierdził:
> "Pacjent może spróbować poradzić sobie z jęczmieniem sam, w razie trudności
> może udać się do lekarza rodzinnego"? Zapewniam Cię, że gdy skorzystasz z
> przeszukiwarki, podobnych opinii na portalach medycznych znajdziesz bardzo
> dużo.

Nie wnikam w opinie innych lekarzy, tym bardziej nie mam zamiaru podwazac ich
kompetencji. Natomiast argumentacja obu kolegow wydaje mi sie logiczna, i
zgodna ze sztuka lekarska. A przy okazji mam do Ciebie pytanie: czy orientujesz
sie na tyle dobrze w sposobie dzialana lekow (antybiotykow), ich "losie" w
organizmie ludzkim (farmakokinetyka), ich sile oddzialywania na tenze organizm
w okreslonym czasie, ze z taka stanowczoscia mozesz cokolwiek w tym temacie
powiedziec, a szczegolnie wrzucac do "jednego wora" wszystkie antybiotyki?

> Jesteś w błędzie. Procedury stosowania antybiotyków w poszczególnych krajach
> czasami bardzo się różnią.

Moze inaczej. Skad wiesz jakie sa procedury stosowania antybiotykow w
lecznictwie polskim? Piszesz tak, bo tak Ci sie wydaje, czy mozesz to poprzec
odpowiednimi przykladami takich procedur? Czy masz dostep to tego typu
materialow?

> A dlaczego zaraz ranę operacyjną? No to ja przy okazji jestem ciekaw Twojego
> zdania, na temat zakrapiania sobie do oka codziennie, bez potrzeby, na
> przykład wspomnianej już Biodacyny? Podobno jest nieszkodliwa.

Ha. No i widzisz. Chodzi o to, ze rana pooperacyjna jest potencjalnie
przeciez "czysta".
Z zalozenia nie pownno byc tam zadnych bakterii, wiec nie ma potrzeby
stosowania antybiotyku. A jednak jest stosowany. Czyli glupota? Owszem - moze
sie cos "zdarzyc". Wiec poniekad profilaktyka. Ale w ilu przypadkach na ile
sie "dzieje"? Czy tez sadzisz, ze zastosowanie w tym przypadku Oxycortu oslabia
system immunologiczny?

> Pozdrawiam, andrzej
Rowniez.

Anka