Re: co na jęczmień ?

Data: 2003-10-27 23:36:13
Temat: Re: co na jęczmień ?
Od: "Anka Łazowska" <a...@p...onet.pl>

> A co to, jakiś sprawdzian mojej wiedzy, czy może okazja, aby się czymś
> pochwalić ;-)? Antybiotyki są tylko na receptę, więc dlaczego się tyle mówi
> o ich nadużywaniu? Z tego widać, że sama nabyta wiedza to za mało, potrzebny
> jest jeszcze rozsądek i myślenie.

Ubawiles mnie tym razem. Jezeli zabierasz glos w dyskusji to mam prawo sadzic,
ze jestes merytorycznie do niej przygotowany, i ze nie bedziesz uzywal
argumentow powierzchownych, wyczytanych w popularnej prasie. Niestety - w Twoim
przypadku z tym mysleniem roznie to bywa (sorry!).
Przeczytales gdzies cos, ale nie za bardzo wiesz z czym to polaczyc, bo nie
masz podstaw, by to zrobic. Twoja wiedza jest zbyt plytka na to, abys mogl sie
wypowiadac na temat sposobu leczenia czegokolwiek. Oczywiscie - masz prawo do
wlasnego zdania, ale pozostaw je sobie. Dlaczego? Dlatego, ze byc moze kiedys
przeczyta te dyskusje ktos, kto bedzie potrzebowal rady/pomocy. I zamiast udac
sie do lekarza, bedzie stosowal "domowe" metody leczenia, bo tak wyczytal na
sci. grupie dyskusyjnej. A jezeli nie daj Boze, pojawia sie komplikacje, to co?
Zabieg.
I o ile prostsza metoda byloby zastosowanie antybiotyku?

> Przesłuchanie ;-)? Czytałem artykuły naukowe o stosowaniu antybiotyków w
> przypadku niektórych dolegliwości i wiem, że są różne w różnych krajach.

Nie przesluchanie - proba merytorycznej dyskusji.

> Ha, nie zawsze. Czym krótszy zabieg, mniej rozległy, tym mniejsze ryzyko
> infekcji.

Znowu nie masz racji. Artroskopia stawu kolanowego to zaledwie dwa malutkie
naciecia. Sredno 0,5 cm (o ile nie mniej). Stosuje sie antybiotyk
profilaktycznie.

> Porównywanie jęczmienia do zabiegu operacyjnego, to wielka przesada.

To nie jest porownanie jeczmienia do zabiegu operacyjnego a sens zastosowania w
obu przypadkach antybiotyku. Zreszta nie odosobniony. Przed kazdym zabiegiem
operacyjnycm stosuje sie tzw. rezim antybiotykowy (po zreszta takze, i nie
chodzi juz o Oxycort na rane). Po co, Twoim zdaniem?

> Pozdrawiam, andrzej

Pozdrawiam,
Anka