Re: co w wielką sobotę

Data: 2012-04-03 07:25:47
Temat: Re: co w wielką sobotę
Od: "Stefan" <s...@o...pl>

news:2vfrgb86iz8k.498abdvh2pgo.dlg@40tude.net...

> Jaki znowu obiad?
> W Wielką Sobotę się je wielkanocne śniadanie - po przyjściu ze święconką z
> kościoła.
> Obowiazkowy żurek z białą kiełbasą, chrzanem, czosnkiem i jajkiem, a
> potemmmmm... wszystko jak leci, co tam tylko masz.
> Tyle ze to wielkanocne śniadanie ciągnie się jeszcze przez "obiad", moze
> nawet trwać aż do kolacji :-).
> --
Poprzyniesieniu święconego do domu, ustawia się kosz na honorowym miejscu,
konsumuje tradycyjny wielkosobotni obiadek np ziemniaki w mundurkach i śledź
pieczony a potem na Groby. Rozumiem, ze na wsi gdzie jest jeden kościół to
nie ma co odwiedzać, ale nie wszyscy mieszkają na wsi. U nas w mieście gdzie
dawniej było 100 kościołów a teraz jest ze dwa razy tyle, obowiązkowo
odwiedza się Groby przynajmniej w obrębie Plant, a szczególnie u Pijarów.
Coroczne dyskusje czym nas Pijarzy zaskoczą, to dodatkowy smaczek
świąteczny.
Jak jeszcze pracowałem, to w zalezności od grafiku zmian czasem chodziłem na
nabożeństwo sobotnie do św. Anny, gdyż tam była rezurekcja wieczorem,
przeważnie dla takich jak ja, którym praca dyktowała czas.
Śniadanie Wielkanocne spożywać w sobotę? pfe! Słyszałem, że niektórzy po
przyniesieniu święconego robią coś w rodzaju sałatki z poświęconych
produktów, ale nie obżarstwo sobotnie...
pozdrawiam
Stefan
PS. przypuszczam, że znowu naraziłem się Jedynej Prawdzie