Re: co zrobic z pieprzem

From: Wladyslaw Los <w...@o...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: co zrobic z pieprzem
Date: 18 Mar 2004 23:11:08 GMT
Sender: w...@o...pl@pawlacz.stock9.one.pl

In <000901c40cef$04333b80$6400a8c0@ap.siedlce.pl> Monika Zarczuk wrote:
> Witajciel
> Znowu mam problem
> Gotuję właśnie zupę pomidorową, no i dodałam za dużo pieprzu. Czy mogę
> jeszcze coś zrobić, żeby zupa nie była tak pikantna?

Po szczegółowych studiach w wielojęzycznej literaturze kulinarnej

Metoda francuska
Nadaj jej oryginalną nazwę np. potage Poivrora. Potage Poivrora właśnie
taka ma być.

Metoda włoska
To zupa według przepisu z regionu (tu nazwa innego regionu Włoch, niż
ten, z którego pochdzi mówiący). Tam w ogóle nie umieją gotować.

Metoda niemiecka
Dadaj do pieprzu tyle zupy, aż będzie dobra

Metoda meksykańska

Dodaj tyle chili, żeby nie było czuć pieprzu

Metoda czeska
Na pewno zapomniałaś o suszonym czosnku

Metod polska ogólna

Ugotuj w niej ziemniaka. Skoro pomaga zupie przesolonej to może i pomoże
przepieprzonej.

Metoda krakowska mieszczańska.
Gość w dom łyzka wody do zupy

Metoda krakowska kazimierzowska
Ile wody można dodać do zupy pomidorowej nie zmieniając jej istoty? To
nieistotne. Ważne, że nadal będzie koszerna.

Metoda krakowska uniwersytecka
Jeżeli do zupy pomidorowej doda się łyżkę wody to nadal pozostaje to
zupa pomidorowa. Postępować rekursywnie.

Metoda warszawska

Dodaj skórek z kurczaka i nazwij to flaki

Metoda poznańska

Szkoda przecież takiej dobrej zupy. Zaproś gości.

Metoda góralska

Zawsze jeszce wyjdą z tego oscypki dla turystów.

Badania trwają.

Władysław