Re: czy możnaodliczyć krzeslo rehabilitacyjne?

Data: 2003-04-24 05:29:08
Temat: Re: czy możnaodliczyć krzeslo rehabilitacyjne?
Od: Andrzej Abraszewski <a...@c...pl>

Witam !

pisze Leszek

> W tym co piszesz Ty i AA jest trochę racji, ale myślę że sposób w jaki
> przedstawiacie problem jest mocno uproszczony.

Zgodza sie bo to co nam skonstruowano (system podatkowy a w tym wypadku
system tzw odpisow na cele rehabilitacyjne) podatny jest na to co
pieknie ujmuje powiedzenie :

"Okazja czyni zlodzieja"

i ... w kontekscie listu (watku) "na zlodzieju czapka gore") :))

> Z jednej bowiem strony pojawia się kwestia szacunku dla obowiązującego
> prawa, z drugiej jednak...
> Chciałem w tym miejscu napisać długi elaborat, ale mi się odechciało, więc
> zadam na razie tylko jedno pytanie, licząc na Waszą inteligencję:
> "Czy jak złodziej okradnie mnie i paru moich sąsiadów, a ja potem ukradnę mu
> część łupu, to będę takim samym złodziejem jak on?"

Oh, to wcale nie tak ! Masz na mysli Panstwo (bo US to jego aparat)
ktore
niby nas okrada. Ja uwazam ze to "tylko" kwestia prawa a dokladnie
ustawy molocha czyli ustawy o podatku dochodowym od osob fizycznych
ktora bazuje na wielce skomplikowanym mechanizmie ulg i odliczen. A
ktora, oczywiscie, powinna byc jak najszybciej zmieniona.

Jest tego dobry prognostyk w postaci propozycji (jednej z kilku)
Premiera Kolodki by osoby zarabuajace ponizej jakiegos progu (ok 2000
zl) zwolnione byly z podatku w ogole ale i ... z wszelkich ulg.

I to mi sie BARDZO podoba !!!!

Wowczas nie bede musial czytac ze coreczka kupila SOBIE cosik tam by moc
odliczyc od podatku chorej mamusi (tzw inwalidki) jalmuzne ktora ta
musi, mimo generalnie zlej sytuacji materialnej (tak mniemam bo niewielu
jest ludzi w niemocy potrafiacych uzyskiwac znaczace dochody) placic
Panstwu.

Zasada bedzie prosta (gdy pan K a raczej panowie szlachta (czyt.
poslowie) zechca (s)tworzyc prawo ktore nie bedzie podatne na
mataczenie) : zarobilem niezbyt wiele to Panstwo nie bedzie mnie scigac,
zarabiam tyle zeby moc juz dzielic sie swym dobrobytem, to czesc z niego
bede musial uszczknac i dac Panstwu.

Proste i skuteczne - no i wcale nie taka utopia, kolego L, czesto
widzacy konkretne pomysly, w tych wlasnie kategoriach ;-)

pozdrawiam
A.A.