Re: dawna kuchnia

From: "Wknpim" <d...@p...gdansk.sdi.tpnet.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: dawna kuchnia
Date: Tue, 28 Aug 2001 16:29:53 +0200

Użytkownik Jerzy <0...@m...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9mg8a4$rib$...@s...icm.edu.pl...

> ??? Zobacz: Jarzyny - andywia, salsyfje, lepeij, rzerzucha i wiele innych.
> Co do pisowni [starej] nazw proponuję podać w ( ) poprwaną formę używaną
> obecnie, tym samym przepisy staną sie użyteczne.
Chyba za dużo by się tych nawiasów natworzyło, bo staropolszczyzna była
odmienna od dzisiejszego stanu języka literackego pod wzgledem ortografii,
fleksjii i składni. Sama nie wiem...

> A błędów co niemiara.
Podaj przykłady: literówki? pisownia łączna? archaizmy?

> Podoba i to bardzo.

> Jak poprawisz błędy językowe. Co innego
> oryginał a co innego internet. Chyba, że będziesz zamieszczać "zdjęcia".
Czy chodzi Ci o zdjęcia tekstu? Bo jeśli tak, to pamiętaj, że jest coś
takiego jak kolacjonowanie, może autorka siedziała po nocach nad oryginałem
i przepisywała, kopistką współczesną będąc ;-)) Źródła są podane, więc chyba
nie ma o co łamać kopii. A cały smaczek strony leży w języku.

> I nie mów, że to staropolszczyzna.
Nie czytałam uwaznie całej strony, ale staropolszczyzna to na pewno nie
jest, jeśli książka nie jest starsza niż sto lat. Staropolszczyzną to się
taki Rej posługiwał, i to dopiero odcyfrować i przepisać, hoho ;-))

a te przepisy to chyba jako ciekawostki? bo chyba mało kto sie odważy
stosować?

Pozdrawiam

Wkn :-))