dieta optymalna-pyt.do lekarza

21. Data: 2004-03-11 00:16:03

Temat: Re: dieta optymalna-pyt.do lekarza
Od: "Iwona" <i...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

krzysiek ( l...@w...pl ) napisał:
> Chciałbym się dowiedzieć gdzie szukać rzetelnej informacji na jej temat
> popartej wynikami wiarygodnych badań. Czy znają Państwo jakieś linki lub
> adresy grup dyskusyjnych gdzie można się spytać o interesujące
> nas(studentów) informacje?
> Krzysztof

http://www.dieta-optymalna.info
http://mlodziez.optymalni.one.pl/
http://www.optymal-btw.aktis.i.p.pl/
http://www.optymalni.net/
http://www.optymalni.com
www.members.optushome.com.au/bartim
http://www.optymalni.pl
http://www.wgp.com.pl/Kwasniewski.html
http://www.optymalni.poznan.pl/
http://optymalni.waw.pl
http://www.dr-kwasniewski.pl lub http://www.zywienieoptymalne.pl/

Iwona

22. Data: 2004-03-11 06:57:56

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> a czytac ze zrozumieniem umiesz??
>
> iwon(k)a

A Ty? Chyba sie poprawilam w kolejnym poscie. Jak nie masz nic do dodania to
nie pisz.

Anka

23. Data: 2004-03-11 07:54:28

Od: "Monika B" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Iwona napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
dzial=Dieta

>To jest fragment z tej strony, ktĂłrÂą podajesz:
>"Podsumowuj±c, należy stwierdzić, że w ¶wietle obecnej wiedzy "dieta
>optymalna" jest bardzo szkodliwa dla zdrowia, i w wieloletniej perspektywie
>(miażdżyca rozwija się bardzo długo) należy się spodziewać zwiększenia
>zachorowalno¶ci w¶ród ludzi j± stosuj±cych, głównie na choroby układu
>kr¹şenia. Niemniej potrzebne s¹ dalsze obserwacje i badania, aby
ostatecznie
>rozstrzygn±ć kwestię szkodliwo¶ci/korzy¶ci diet wysokotłuszczowych.

Przytocze dla rownowagi fragment wczesniejszy, ktory pominelas:

"Na podstawie wielu lat badań, analiz i obserwacji, zarówno u zwierząt jak i
u ludzi, przekonano się, że nadmiar tłuszczów, duża zawartość nasyconych
kwasów tłuszczowych w pożywieniu oraz utlenione związki tłuszczowe powstałe
w wyniku smażenia prowadzą do rozwoju miażdżycy, zwiększają ryzyko raka
przewodu pokarmowego. Może pojawić się także stłuszczenie wątroby, problemy
z trzustką i wiele innych schorzeń.

Dodatkowymi niekorzystnymi cechami "diety optymalnej" oprĂłcz nadmiaru
tłuszczy są:
• zbyt mała zawartość błonnika i związane z tym problemy z wypróżnianiem (o
ile nie wystąpią biegunki tłuszczowe przy znacznym nadmiarze tłuszczy),
• niepokojący niedobór witaminy B (zmienny) i C oraz nadmiar witaminy A -
wysoce szkodliwy w dłuższym okresie czasu,
• znaczny niedobór potasu, wapnia i magnezu (szkodliwe dla mięśnia sercowego
i szkieletowych, osteoporoza), a nadmiar sodu (nadciśnienie), żelaza i
fosforanĂłw,
• nadmiar spożywanego białka może ujawnić ukryty defekt metaboliczny i mogą
wystąpić objawy dny moczanowej (podagra).

Podsumowując, należy stwierdzić, że w świetle obecnej wiedzy "dieta
optymalna" jest bardzo szkodliwa dla zdrowia, i w wieloletniej perspektywie
(miażdżyca rozwija się bardzo długo) należy się spodziewać zwiększenia
zachorowalności wśród ludzi ją stosujących, głównie na choroby układu
krążenia"

Coz nikogo nie mozna zmusic, zeby zyl zdrowiej i dluzej- medycyna w takim
przypadku jest bezsilna,..
Zdrowia zycze- Monika

24. Data: 2004-03-11 08:04:17

Od: "Monika B" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Iwona napisał(a) w wiadomości: ...

>http://www.dieta-optymalna.info
>http://mlodziez.optymalni.one.pl/
>http://www.optymal-btw.aktis.i.p.pl/
>http://www.optymalni.net/
>http://www.optymalni.com itp.

Dla rownowagi sprawdz http://kardioserwis.com/

Monika

25. Data: 2004-03-11 08:21:37

Od: "Iwona" <i...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Monika B ( k...@p...onet.pl ) napisał:

Wybrałam tamten cytat, ponieważ krótko i rzeczowo opisuje całą treść
wypowiedzi, ale cóż ...

> Coz nikogo nie mozna zmusic, zeby zyl zdrowiej i dluzej- medycyna w takim
> przypadku jest bezsilna,..
Każdy jak najbardziej chce żyć długo, a przede wszystkim zdrowo, i medycyna
"robi wszystko" co w ich mocy. Ale autorytety/medycy powinni także spojrzeć
trochę szerzej i otwarcie również na sprawy, których być może jeszcze nie
rozumieją - nie zamykać się.

Świat/natura potrafi nas zaskakiwać i nie powinniśmy odrzucać rzeczy, które
są w zasięgu ręki.
Nie neguję całkowicie medycyny/medyków, tylko ich opór do pewnych kwestii.
Przyjmują biernie (sa wyjątki) wiedzę przekazywaną od lat (czasem coś się
nowego pojawia) i nic ponadto.

> Zdrowia zycze- Monika
Takowe już posiadam, ale tobie życzę.

Iwona
P.s. Nie odpowiedziałaś na mój poprzedni post:)

26. Data: 2004-03-11 10:26:40

Od: "Monika B" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Iwona napisał(a) w wiadomości: ...

>SkÂąd w takim razie cholesterol i triglicerydy u tych co nie jedzÂą
>wysokotłuszczowo?

Oprocz cholesterolu pobieranego zpokarmem jest tez cholesterol jest
wytwarzany w watrobie. Na jego produkcje dieta ma maly wplyw.

>Je¶li nie ma badań - nie znaczy, że nie jest dobra/skuteczna.

Aby cos uznac za dobre i skuteczne trzeba miec argumenty. Nie wiem jak ty,
ale dla mnie wazne sa dane obiektywne.
Nie interesuja mnie teksty typu pomoglo Gozdzikowej- to pomoze tobie- tylko
badania wieloosrodkowe, gdzie nie ma miejsca na subiektywizm i naciaganie
wynikow.

>Do rzeszy zaprzysięgłych to raczej bym zaliczyła takich jak ty, wprawdzie
>wiedzy akademickiej, ale zaprzysięgłych. Większo¶ć nie potrafi wychylić
nosa
>poza tę więdzę, któr± im wpojono. A i tak przez lata całe nie znaleziono
>metody na zapobieganie/leczenie (z pozytywnym skutkiem) m.in.cukrzycy czy
>chorobom serca.

To nie jest prawda. Medycyna ciagle sie zmienia, wychodza badania, ktore
podwazaja znane metody leczenia.
To nie jest tak, ze w medycynie sa sami jajoglowi, do ktorych nie docieraja
inne argumenty.
Ale trzeba miec dowody- obiektywne badania( patrz to co napisalam wczesniej)

>do
>Ile to "wiele"? (jeÂśli w ogĂłle)

Coz prowadze min. pacjentow na OIOM-e, wiec bylo ich duzo

>Sk±d ta pewno¶ć?

Pewnosci nigdy nie ma- ja moge ich tylko przekonywac- a to co zrobia, zalezy
od nich samych

Monika(B)

27. Data: 2004-03-11 11:15:26

Od: "Iwona" <i...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Monika B ( k...@p...onet.pl ) napisał:

[wielkie ciach]

Nie odpisuję już na twoje posty. Dziwnie tłumaczysz(?)
Dla mnie EOT.

Iwona

28. Data: 2004-03-11 12:52:26

Od: "Musta" <mustafa8[usun]@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

ktos ostatnio na SGGW pisal prace magisterska o DO - podobno sensowna -
badania podłuzne kontrolowana morfologia. Bylo na pl.misc.dieta

Mnie osobiscie fascynuje fakt ze "lekarze optymalni" podobno maja cudowne
wyniki - a jakos zadnych publikacji...

musta

29. Data: 2004-03-11 12:54:03

Temat: Odp: dieta optymalna-pyt.do lekarza
Od: "PiotrMx" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik krzysiek <l...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:c2ne1l$58q$...@a...news.tpi.pl...
> [...]
> zaawansowanie zmian miażdżycowych tętnic.
> Obniża wagę pacjentów -przez co zmniejsza przeciążenia układu
> sercowo-naczyniowego,
> Nie mniej ma również masę wad... bo wg. mojej wiedzy dieta ta Powinna b.
> niekożystnie wpływać na wątrobę ,trzustkę ,nerki oraz jelito grube - gdzie
> poprostu brak pektyn i nnych celulozo-podobnych cukrowców. sprzyjać kamicy
> dróg żółciowych oraz prowadzić do kwasicy ketonowej....+ masę innych ...
>
> Najbardziej zależałby mi na znalezieniu grupy dyskusyjnej na łamach której
> można się zawsze zapytać....gdy się czegoś nie wie....i skożystać z

Zdaje sie, że w któryms z ostatnich wydan Medycyny Praktycznej jest
komentarz do diety wysokotłuszczowej. Okazuje sie, ze dieta ta wplywa
korzystnie na wskazniki ryzyka sercowo-naczyniowego. Z tym , ze mowimy o
diecie niskokalorycznej, przy pomocy ktorej mamy obnizyc mase ciala. Jak sie
okazuje najwazniejsze znaczenie ma redukcja masy ciala. A czy osiagniemy to
spozywajac 1000 kcal/dzien w postaci 2 czekolad, 300g schabowego, czy 2000g
marchwki nie ma wiekszego znaczenia. Zupelnie inna sprawa jest dobor diety
po osiagnieciu optymalnej masy ciała.

Piotr Maksymowicz

30. Data: 2004-03-11 14:33:08

Od: "Agata" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Musta" <mustafa8[usun]@poczta.onet.pl> napisał:

> Mnie osobiscie fascynuje fakt ze "lekarze optymalni" podobno maja cudowne
> wyniki - a jakos zadnych publikacji...
>
> musta

...a mnie fascynuje, że mimo to potrafiąm znaleźć właściwą odpowiedź, na
każde pytanie pacjenta:
- "Dlaczego mam złe wyniki i to i to mi dolega, choć stosuję dietę zgodnie z
zaleceniami" - pyta zaniepokojony pacjent.
- "Dzieje się tak, ponieważ popełnia pan błędy w stosowaniu diety
optymalnej" - odpowieda lekarz optymalny.

No i wszystko jasne! ;)

A.

przetłuszczenie wątroby
białko
białko w moczu
Bóle w klatce piersiowej ?
straszny ból po zastrzyku domięśniowym!! od 4 dni