Re: do Adminów SBS-ów NW i MS

From: "RomanO" <r...@k...chip.pl>
Newsgroups: pl.soc.edukacja,pl.soc.edukacja.szkola
Subject: Re: do Adminów SBS-ów NW i MS
Date: Sun, 23 Jul 2006 11:14:33 +0200

news:e9ton5$opi$1@news.dialog.net.pl...
<...>
> odpowiedzialności. Niech więc w ich gestii pozostanie zawieranie
> odpowiednich umów. Przecież to jasne, że administrowanie nie należy do
> obowiązków nauczyciela. Jak się któy zgodzi sprostytuować i robić to za
> 100 zł miesięcznie, to jego sprawa.
<...>
(Dla okolicznych słuchaczy: Nie jest to NTG, skupiamy się tu tylko na
związku z edukacją.)
Może tak: Czemu to sygnalizuję, -bo jeśli poseł deklaruje pomoc?
"Jednego sprawiedliwego trzeba wspierać".
Aby nie narazić się (tylko) na burzenie, (ujmijmy to jako) "istniejącego
porządku", musi przedstawić rozwiązania.
Obecnie dyrektor pod pretekstem innych zadań statutowych szkoły,
daje-wymusza na nauczycielu realizację zadań administratora, konserwatora,
itp.
I co najważniejsze: Bez kichkolwiek uregulowań dotyczących (za to)
wynagrodzenia.
Po prostu nie skodyfikowane są reguły powstają warunki do (jak to Jotte
lapidarnie okreslił) "sprostytuowania się nauczyciela TI".
Jak wiemy to "choroba", dręcząca ludzość w różnych okresach, w różnej skali,
już od najdawniejszych czasów.
Różnie z nią cywilizacje walczyły...
IMHO, nie jest "uleczalna", ale wszystko zależy od skali i po to, tu piszę.
Nie doprecyzowano (co daje pracodawcom dowolność interpretacji) zakresu
obowiązków nauczyciela względem sprzętu.
Konkretnie utrzymaniu go w ruchu.
IMO" Wystarczyłoby jednym zdaniem:
"Nauczyciel odpowiada za utrzymanie w ruchu sprzętu i oprogramowania w jego
pracowni, w zakresie wykonywania swoich obowiązków wynikających z umowy o
pracę. (Warunek przeszkolenie jako opiekun pracowni)."
Ktoś powie: Czego nie ma w KN -to z KP?
-że odsyła do prawa pracy, a tu jak się okazuje jest dziura!
Specyfika pracy nauczyciela TI w szkole. Tego nie ma w kodeksie.
Zmusiłoby to pracodawcę do dookreślenia tych; "obowiązków" przy zawieraniu
umowy o pracę z nauczycielem (lub aneksem).
Oczywiście dyrekcja może _sobie_ "laboranta" zatrudnić!
Nauczyciel nie jestem pracownikiem administracji w szkole, moim zdaniem tego
właśnie tu brakuje.
U innych grup nauczycielskich jest inna specyfika pracy. Szczególnie w
sytuacji coraz większego nasycenia szkół sprzętem TI.
To wszyscy czują, że jest wielka różnica w tej grupie nauczycieli, wynika to
z tzw. opieki na sprzętem.
(I to też poza pracowniami lekcyjnymi).
Ostatnia akcja; pracownie CMI (komputery dla biblioteki).
Dochodzi do sytuacji stawiania komputerów w innych pomieszczeniach (np.
czytelni biblioteki),
które podlegają z załozenia administrowaniu po podłączanie do serwerów
pracowni.
Instalatorzy widząc jaka jest sytuacja, po cichu wycofują się z instalacji
założeń logowania.
Twierdzę, że to źle, administrowanie siecią i prowadzenie biblioteki, to
zupełnie co innego!
Jest grupa komputerów w szkole, z dowolnym dostępem dla uczniów i powinny
być pod kontrolą w sieci.
Aaaaa? Zakładamy, że "na razie bez administrowania'.-Byle było z głowy?
Kto je będzie "pojedyncze" nadzorował? Bibliotekarz?
Wracając do meritum:
Czy się dogada Dyrekcja (za stówę) czy nie; to nie może być dowolność.
Szkoła _musi_ funkcjonować i nie ma "zmiłuj się". Ciekawe co by było, gdyby
w np. Starostwie padł serwer?
Administrator powiedziałby, "nie mam czasu"? A za te 20 litrów
benzyny/miesiąc, to "Pana majstra mogą!"
Prawda jest taka, że jest "belejak".
I tu rada dla zawiadowców edukacyjnych, bo widzę co dzieje się, nie tylko w
szkołach ale na uczelniach.
Albo będziecie dbali o swoja kadrę:
Szkolili ich sobie (wszkole nie szkoli się opiekunów) dobrze płacili i
chodzili jak koło złotej kury, albo Wam się wszystko posypie.
(Przepraszam, że trochę seksistowsko -nie jest to regułą ale jet tak
często!).
Zostaniecie z paniami "informatyczkami od internetowego windowsa".
Sprzętu przybywa -już czas! Szkocja i Irlandia czeka. Jak ktoś, coś
umie -"wieje".
Co do panów "Kaziów magików", przyjadą, owszem: Ale: "5x później"?.
(Tu narażam się znowu mafii adminów). Kasę zgarną i na jakiś czas spokój.
To dedykuję szczególnie dyrektorom większych obiektów, bardziej wrażliwym na
serce!
(Tym -to dawno podpadłem).
Spokojności życzę:
RomanO