(do Walkie! i nie tylko) Przepis na pasztetową z wątróbek drobiowych - bardzo dobry

1. Data: 2003-01-27 09:14:14

Temat: (do Walkie! i nie tylko) Przepis na pasztetową z wątróbek drobiowych - bardzo dobry
Od: i...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Witajcie!
Zgodnie z obietnicą wklepuje przepis j.w. - pasztetowa robię bardzo często -
jest bardzo dobra! Przepis pochodzi z "Biblii Kucharskiej"

Pasztet z watrobek drobiowych
55g masla
1 drobno siekana cebula
350g watrobek drobiowych
4 lyzki polwytrawnego sherry
30g pelnotlustego twarozku
1-2 lyzki soku z cytryny
2 posiekane jajka na twardo
sol i pieprz
55-85 g klarownego masla

Wykonanie:
1. Roztopic maslo na patelni. Dodac cebule i watrobki i smazyc,az cebula bedzie
miekka, a watrobki straca rozowawa barwe w srodku.
2. Dodac sherry i dusic, odparowujac plyn do polowy. Przestudzic.
3. Przelozyc watrobki z cebula do miksera, dodac twarozek i lyzke soku z
cytryny. Miksowac, az masa bedzie gladka.
4. Dodac jajaka na twardo i krotko miksowac.
5. Przelozyc pasztet do miski lub do osobnych kokilek. Wygladzic powierzchnie.
6. Na wierzchu polac klarownym maslem. Wstawic do lodowki, zeby masa
stwardniala.

Zycze Wam smacznego. Sprobujcie - przynajmniej wiecie co jecie! :-)

Jak znajde chwilke, to wklepie jeszcze przepis na pasztety.

Pozdrawiam Iwona

Iwona O.
nr gg: 1034596
i...@p...onet.pl

1. Data: 2003-01-27 09:29:05

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Zgodnie z obietnicą wklepuje przepis j.w. - pasztetowa robię bardzo często -
> jest bardzo dobra! Przepis pochodzi z "Biblii Kucharskiej"

/.../

Hej!
Przepis brzmi zachecajaco, wydrukowalam sobie z zamiarem wykorzystania wkrotce,
gnebi mnie tylko sherry. U nas w domu czegos takiego sie nie uzywa... Czy moze
byc jakis inny alkohol? Dysponujemy zazwyczaj: czysta, brandy, whisky, rum, no
i wino/piwo, ale to chyba odpada :).
Pozdrawiam,
AniaR

1. Data: 2003-01-27 11:12:57

Od: i...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

czysta, brandy, whisky, rum, no
> i wino/piwo, ale to chyba odpada :).

Może brandy... albo kup taką malutką buteleczkę wiśniówki - wydatek rzędu 10zł -
ja kupiłam właśnie taką małą buteleczkę, bo za wiśniówką sklepową nie
przepadam... popróbuj :)

Pozdrawiam Iwona

Iwona O.
nr gg: 1034596
i...@p...onet.pl

1. Data: 2003-01-27 12:21:28

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

i...@p...onet.pl wrote:
> [...]
>
> Zycze Wam smacznego. Sprobujcie - przynajmniej wiecie co jecie! :-)
>
> Jak znajde chwilke, to wklepie jeszcze przepis na pasztety.

Dziekuje :)
Wlasnie dzis zakupilam 35 dkg watrobek zanim przeczytalam yten przepis,
TO ZNAK - zrobie to w najblizszym czasie. Moje pytanie jest takie bo
rowniez nie mam wisniowki ale mnostwo sokow wisniowych - mozna to jakos
podmienic? Ewentualnie wymieszac sok wisniowy z wodka?
Jej brzmi bosko. :-)

/ walkie-talkie! GG:411958 \
/ w...@w...net.pl \
/ \
/ Nawet ząb bywa wstawiony! \

1. Data: 2003-01-27 21:14:19

Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

From: "walkie!" <w...@w...net.pl>
[...]
+++++++++++++++++++++

Nie, bo to nie to samo.
Przyjdz do mnie, to uzycze 'Nalewki Babuni' - niestety, to chemia....
Ew. sama nabadz w 'karfurku', ale 'nalewke wisniowa' lub cos o podobnej nazwie - ma
to byc wlasnie 'Nalewka babuni'.
Bardzo prawdopodobne, ze jak sie zjawisz i przypomnisz o sprawie, dam Ci porownac oba
smaki :-)
Pozdrowka :-)
Barbara

---

1. Data: 2003-01-27 22:11:28

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Barbara Czaplicka wrote:
> [...]
to byc wlasnie 'Nalewka babuni'.
> Bardzo prawdopodobne, ze jak sie zjawisz i przypomnisz o sprawie, dam Ci porownac

Bede krzyczec od progu!
A jak z ta chemia? Ma byc czy nie? Bo jak nie to ja mam sok wisniowy
made in moja mama!

/ walkie-talkie! GG:411958 \
/ w...@w...net.pl \
/ \
/ Nawet ząb bywa wstawiony! \

1. Data: 2003-01-28 00:00:02

Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

From: "walkie!" <w...@w...net.pl>

Barbara Czaplicka wrote:
> [...]
> Ew. sama nabadz w 'karfurku', ale 'nalewke wisniowa' lub cos o podobnej nazwie - ma

tu mialo byc: "ale NIE 'nalewke wisniowa' "

Bede krzyczec od progu!
A jak z ta chemia? Ma byc czy nie? Bo jak nie to ja mam sok wisniowy
made in moja mama!
++++++++++++++++++++

hihi... mysle, ze nie...
sok jest z wisni BEZ pestek...
ale czy mam racje, czy nie, to chyba najlepiej oceni TRYS - czyli pierzasty aniol
:-))))))

Pozdrowka
Barbara

---

1. Data: 2003-01-28 06:23:07

Od: i...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Moje pytanie jest takie bo
> rowniez nie mam wisniowki ale mnostwo sokow wisniowych - mozna to jakos
> podmienic? Ewentualnie wymieszac sok wisniowy z wodka?
> Jej brzmi bosko. :-)

A wiesz, że chyba mozna? Oby tylko sok nie był za słodki! Pasztetowa jest
cudowna - mniesmakuje z chlebem chrupkim i ogórkiem kiszonym, oczywiście
własnej produkcji! :)

Pozdrawiam
Iwona

1. Data: 2003-01-28 06:53:39

Od: "natka" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik walkie! <w...@w...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b1382u$1rs$...@n...tpi.pl...

Znajdz te chwilke.

1. Data: 2003-01-28 09:03:31

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Barbara Czaplicka wrote:
> [...]
> sok jest z wisni BEZ pestek...
> ale czy mam racje, czy nie, to chyba najlepiej oceni TRYS - czyli pierzasty aniol

Mnie sie chce spac, mam duzo roboty i niech mi ktos naleje czegos
wisniowego do buzi bo mam ochote, o!

/ walkie-talkie! GG:411958 \
/ w...@w...net.pl \
/ \