dobry sernik

1. Data: 2003-02-23 18:41:00

Temat: dobry sernik
Od: "femme" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

uwielbiam sernik puszysty ale nie za suchy taki wilgotny i owszem pare razy
w zyciu taki wlasnie jadlam ale mi zawsze wychodzi bardzo suchy.
doradzcie czego dodac lub nie dodawac zeby sernik byl mokry ale i puszysty.

1. Data: 2003-02-23 22:35:19

Temat: Re: dobry sernik
Od: "agatek" <a...@g...univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "femme" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> w zyciu taki wlasnie jadlam ale mi zawsze wychodzi bardzo suchy.
> doradzcie czego dodac lub nie dodawac zeby sernik byl mokry ale i

znam tylko jeden przepis ktory mi zawsze slicznie wychodzi i jak tylko
przypadkiem go zrobie to znajomi zazerajac go pytaja o nastepny:))
skladniki: 1.5 kg sera bialego, 60 dk cukru, 1 kostka masla (koniecnie
stopic!), 3 lyzki maki ziemnaczanej, sparzona skorka z 2-3 cytryn, 2 cukry
waniliowe, 10 jajek, bakalie
utrzec cukier z zoltkami, dodac ser, ucierac na gladka mase, potem do dac
stopione maslo, make ziemiaczana, cukry waniliowe wymieszac, na koniec dodac
ubita piane z bialek, skorke starta i bakalie (mozna je obtoczyc w mace coby
nie opadly) wymieszac wszystko.
przygotoweac tortownice (duza o ile dobrze pamiatam), wysmarowac tluszczem
posypac bulka tarta wlac ciasto, wstawic do nagrzanego poiekarika na ok.
godzine. upiec potem wysrtudzicv i zjesc.

pozdraiwam i powodzenia ( mam dzieje ze sie rabnel;am w przepisie)

agata

1. Data: 2003-02-23 23:27:59

Od: "Miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"femme" <b...@w...pl> wrote in message
> [...]
> w zyciu taki wlasnie jadlam ale mi zawsze wychodzi bardzo suchy.
> doradzcie czego dodac lub nie dodawac zeby sernik byl mokry ale i

Ja tylko raz jadłam NAPRAWDĘ dobry sernik - wtedy kiedy przez pomyłkę
wleliśmy do sera 2 razy tyle śmietany ile było w przpisie. Brat za mocno
potrząsnął butelką (jeszcze taką z kapslem) i zamiast odmierzyć przepisową
ilość łyżek wpakował do sera prawie cała butelkę tej śmietany. Sernik był
niezapomniany i niepowtarzalny:))) Niestety, tamtego pierwotnego przepisu
już nie mam - zaginął przy przeprowadzkach:(
Anka

1. Data: 2003-02-24 08:20:44

Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

> "femme" <b...@w...pl> wrote in message

Jest kilka przykazan:
- sernika nie mozna piec w zbyt wysokiej temperaturze
- nie wolno go piec dluzej niz 45 minut
- nie nalezy dodawac proszko do pieczenia
- uzyty ser musi byc tlusty i wilgotny [no i nie moze byc kwasny!]
- wilgoc w serze utrzymuja dodane gotowane, przepuszczone przez praske ziemniaki
a jesli jeszcze na koncu zrobi sie poelwe, to wowczas taki sernik dluzej zachowuje
swe wlasciwosci ... ale taki wilgotny, pyszny
sernik ma tendencje do natychmiastowego znikania :-)
Pozdrowka :-)
Barbara

---

1. Data: 2003-02-24 10:15:23

Od: "asia" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> w zyciu taki wlasnie jadlam ale mi zawsze wychodzi bardzo suchy.
> doradzcie czego dodac lub nie dodawac zeby sernik byl mokry ale i

zrób sernik ze stronki Wkn www.gotowanie.wkl.pl który znajdziesz tam jako
czarno-biały. Wychodzi naprawde świetny, robimy go w domu od lat. Oczywiście
rodzaj sera tez ma znaczenie, wilgotny jest wskazany.

pozdrawiam
Asia

1. Data: 2003-02-24 15:39:57

Od: "Danka" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Oczywiście
> rodzaj sera tez ma znaczenie, wilgotny jest wskazany.

potwierdzam - NAJLEPSZY SERNIK W MOIM ŻYCIU

Danka

1. Data: 2003-02-25 07:03:32

Od: "Busia" <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> potwierdzam - NAJLEPSZY SERNIK W MOIM ŻYCIU
>
> Danka

A ja się podpisuję pod tym, ten sernik rozpływa się w ustach. Piekłam go
niedawno, a smak i puszystość jego mile mnie zaskoczyło. pyyyyycha :-)

Busia

1. Data: 2003-02-25 07:37:39

Od: "asia" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Busia" <b...@t...pl> napisał w wiadomości

> A ja się podpisuję pod tym, ten sernik rozpływa się w ustach. Piekłam go
> niedawno, a smak i puszystość jego mile mnie zaskoczyło. pyyyyycha :-)

ciesze się :)

Asia

1 pl.rec.kuchnia FAQ
Sernik Waldkowej - jaaaki dobry!