ciasto makowe z wiśniami

1. Data: 2003-02-23 14:30:34

Temat: ciasto makowe z wiśniami
Od: "Asia" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

wrzucam świeżo_wyprobowany przepis. Efekt godny powtórzenia.
Szukałam ciasta z konkretnymi składnikami, bo mam duży zapas maku (teściówka
mnie obdarzyła paczką 1,5 kg), od kilku miesięcy zalegały mi mrożone wiśnie
w zamrażalniku, i miałam też otwarty kartonik z mlekiem które należało
szybko zużyć.
Znalazłam to:

10 dag margaryny (Kasie dałam)
15 dag cukru pudru
cukier waniliowy
4 jajka
10 dag orzechów laskowych mielonych (ja dałam włoskie, bo też mam spore
zapasy - ...teściowa )
15 dag zmielonego maku (zmieliłam troche mniej niż 1 szkl - nie wiem ile
dokładnie waży mak)
sok z 1/2 cytryny
15 dag mąki (ok. 1 szkl.)
szczypta soli
łyżeczka (taka z czubkiem) proszku do pieczenia)
1/2 szkl mleka
wiśnie mrożone, przepis mówi że kandyzowane lub z konfitury

Margaryne ucieramy/ mieszamy z cukrem waniliowym i pudrem, dodajemy jajk. Po
chwili mak i orzechy, sok z cytryny. Wsypujemy partiami mąkę wymieszana z
proszkiem i sola, i po trochu wlewamy mleko.
forme (ja mialam okrągłą - ok. 26 cm średnicy, raczej nie robilabym w
keksowej, to ma byc dość płaskie ciasto - placek - z owocami)), no więc
formę smarujemy, wysypujemy bułką lub mąką lub kaszą manną - co kto lubi i
wylewamy ciasto, na wierzchu układamy dość gęsto wiśnie.
Pieczemy w 180-200 st. ok 30-40 minut - tak mówi przepis, ja piekłam 40
minut w 190 st.

owoce mozna na pewno dac inne, jabłka, śliwki ...

przepis pochodzi z książeczki wydanej przez producentóew margaryny Kasia

polecam i smacznego życzę
Asia :)

1. Data: 2003-02-23 19:35:42

Temat: Re: ciasto makowe z wiśniami
Od: "Dorota***" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Margaryne ucieramy/ mieszamy z cukrem waniliowym i pudrem, dodajemy jajk.
Po
> chwili mak i orzechy, sok z cytryny.

Czym mieszasz to, miksereem?

Wsypujemy partiami mąkę wymieszana z
> proszkiem i sola, i po trochu wlewamy mleko.

A to mieszasz ły żką, czy mikserem?

Pozdrowienia
Dorota

1. Data: 2003-02-24 07:27:54

Od: "asia" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorota***" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> Po
>
> Czym mieszasz to, miksereem?
>
> Wsypujemy partiami mąkę wymieszana z
> >>
> A to mieszasz ły żką, czy mikserem?

wszystko mieszałam ręcznie, ale nie znaczy to że mikser sie nie nada, ja po
prostu przeważnie robię "tymi ręcami", bo tak sie nauczyłam. Moja mama nie
miała miksera, tzn. miała, ale taki co tylko truskawki na koktail potrafił
uciągnąć, a przy twardszych rzeczach rzęził. Więc lata całe wyrabiałam
wszystko ręcznie i tak zostało.

Asia

kurczak po pilznensku
Co można zrobić z 20 bananów?