Strona główna Grupy pl.rec.dom dostawca energii inny niż Tauron? z sensowną obsługą przez www? Re: dostawca energii inny niż Tauron? z sensowną obsługą przez www?

Re: dostawca energii inny niż Tauron? z sensowną obsługą przez www?

Date: Sun, 03 Mar 2013 07:08:57 +0100
From: Rabarbar <t...@i...pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: dostawca energii inny niż Tauron? z sensowną obsługą przez www?

W dniu 2013-03-03 00:09, BartekK pisze:

> No mam (ponoć) możliwość zmiany dostawcy energii elektrycznej. A piszę
> "realnie-inkasenta" bo tak na prawdę dostarczać będą tą samą energię te
> same druty tej samej firmy, tylko komuś innemu będę za to płacił. Tak
> samo jak mogę mieć internet z netii, cyfrowego polsatu czy innego
> wynalazku, choć fizycznie na drutach tepsy itd...

OK ja troche nie zrozumiałem, bo inkasent będzie chodził ten sam, bo
obsługę będą wykonywali ci sami panowie, jak coś sobie zapomnisz
zapłacić to twój nielubiany tauron wyłączy cię bezwzględnie bo takie
będzie miał zlecenie od nowego sprzedawcy i dyskusji ani dogadania się
nie będzie

ponadto ten sam tauron przekazuje odczyty temu nowemu sprzedawcy, z
doświadczenia wiem że też są opóźnienia (chociaż takie odczyty to
priorytet), ale jest ułamkowa szansa że po zmianie sprzedawcy założą ci
licznik ze zdalnym odczytem

na marginesie to troche chciałbym usprawiedliwić tauron: bajzel jest
spory ale to wina tych co podejmują decyzję, bo robi się zmiany,
pozorowane zmiany, dzielenia, łączenia, spółki zewnętrzne ale przede
wszystkim zwalnia się ludzi żeby odchudzić firmę a roboty nie ubywa
tylko przybywa, ech elaborat mógłbym napisać ...

co do zmiany sprzedawcy to się opłaca przy dużym zużyciu, samej zmiany
ci nie odradzam ale wiem że sporo odbiorców wraca po 3 miesiącach do
tauron.

Jeśli chodzi o płacenie to będziesz dostawał dwie faktury na licznik,
osobno tauronowi za "kable" czyli za dystrybucję osobno od nowego
sprzedawcy za energię, tak samo w przypadku wystawienia błędnych danych
pomiarowych będą korekty korekty korekty :P

na przełomie lipca tauron wprowadza zupełnie nowe systemy informatyczne
bilingowe, jest duża szansa i nadzieja na poprawę i że po chwilowym
zamieszaniu które jest nieuniknione (najlepiej w lipcu i sierpniu nie
dzwonić do tauron :P) będą zupełnie nowe możliwości dla odbiorcy takie
jak "ebok"

do 2020 energia ma byc czytana w jakiś automatyczny sposób, albo
całkowicie zdalny odczyt albo po kablach, już dzisiaj możesz nawet w
taryfie G11 przejść na cykl rozliczania 1 miesiąc po odczycie
rzeczywistym a nie prognozach