Strona główna Grupy pl.rec.dom dostawca energii inny niż Tauron? z sensowną obsługą przez www? Re: dostawca energii inny niż Tauron? z sensowną obsługą przez www?

Re: dostawca energii inny niż Tauron? z sensowną obsługą przez www?

From: BartekK <s...@d...org>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: dostawca energii inny niż Tauron? z sensowną obsługą przez www?
Date: Sun, 03 Mar 2013 20:47:18 +0100

W dniu 2013-03-03 07:08, Rabarbar pisze:

> OK ja troche nie zrozumiałem, bo inkasent będzie chodził ten sam, bo
> obsługę będą wykonywali ci sami panowie, jak coś sobie zapomnisz
> zapłacić to twój nielubiany tauron wyłączy cię bezwzględnie bo takie
> będzie miał zlecenie od nowego sprzedawcy i dyskusji ani dogadania się
> nie będzie
>
> ponadto ten sam tauron przekazuje odczyty temu nowemu sprzedawcy, z
> doświadczenia wiem że też są opóźnienia (chociaż takie odczyty to
> priorytet), ale jest ułamkowa szansa że po zmianie sprzedawcy założą ci
> licznik ze zdalnym odczytem
Na licznik ze zdalnym odczytem to nawet nie liczę, zwłaszcza że w ogóle
zmiany licznika nie planowałem :) Ale prędzej czy później i tak będzie
pewnie trzeba, bo mam klasyczny elektromagnetyczny-mechaniczny licznik,
a w końcu wprowadzą pomiar/opłaty za energię czynną i bierną...

> co do zmiany sprzedawcy to się opłaca przy dużym zużyciu, samej zmiany
> ci nie odradzam ale wiem że sporo odbiorców wraca po 3 miesiącach do
> tauron.
Nie wiem czy to duże zużycie, ale rachunki oscylują koło 300zł/licznik,
liczników jest trzy, a zużycie mocno nieregularne - czasem na pół roku
rachunek spada na którymś z liczników do 50zł/msc, co powoduje bzdurne
prognozy, dopłaty nadpłaty i zamieszanie. W dodatku na jednym z
liczników była zmiana taryfy, a całość zmieniała właściciela (z zmarłego
ojca na mnie), co spowodowało taki chaos, że od 2 lat nie mogą dojść czy
mam nadpłatę, czy niedopłatę i na którym liczniku (i wg której umowy)...
I nie mam tutaj pretensji do pracowników BOKu, bo ci mogą mi tylko
powiedzieć to, co im system pokaże, a że system pokazuje sprzeczne
rzeczy lub różne zależnie od momentu sprawdzania, to już jest wina
odgórnie-systemowo-korporacyjna.

> do 2020 energia ma byc czytana w jakiś automatyczny sposób, albo
> całkowicie zdalny odczyt albo po kablach, już dzisiaj możesz nawet w
> taryfie G11 przejść na cykl rozliczania 1 miesiąc po odczycie
> rzeczywistym a nie prognozach
Liczyłem właśnie na jakiś sposób "samo-odczytu" i wpisywania bieżącego
zużycia na www-ebok, co dawałoby mi realny rachunek za realne aktualne
zużycie, a np raz na jakiś czas kontrolny odczyt inkasenta...

--
| Bartłomiej Kuźniewski
173