drożdzowe bułeczki ziołowe

1. Data: 2006-04-16 20:37:01

Temat: drożdzowe bułeczki ziołowe
Od: "AnnaBlue" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Łażą za mną od kilku dni, nie zwracają uwagi na Święta, denerwują i juz
ślinotoku nie mogę opanować...
Przeguglałam grupę, przepisu znależć nie mogę.... pomóżcie!
Znaki charakterystyczne: kulę ciasta dzieliło się na pól, potem znów na pół
i tak dalej, by uzyskać ileśtam kuleczek wielkości orzecha włoskiego.
Każdą kulkę otaczało się w oliwie z mnóstwem ziół - prowansalskie, czosnek,
cebula suszona
Układało się dość ciasno jedna na drugiej w formie babkowej - po upieczeniu
warstwa ziół powodowała, że pojedyncze bułeczki się pięknie odrywały.
Jak sobie przypomnę ten aromat w kuchni, to wszystkie swiąteczne specjały
mogą się schować:)

pomóżcie, jestem niemal pewna, że przepis pochodził z grupy, a naprawdę nie
mogę go znaleźć....

pozdrawiam serdecznie, Anna

2. Data: 2006-04-16 21:17:26

Temat: Re: drożdzowe bułeczki ziołowe
Od: Magdalena Bassett <n...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

AnnaBlue wrote:
> [...]
> mogą się schować:)
>
> pomóżcie, jestem niemal pewna, że przepis pochodził z grupy, a naprawdę nie

Nie pamietam takiego przepisu na grupie, ale wlasciwie podalas go
powyzej. Moze odwazysz sie sama to zrobic? przepis na ciasto chlebowe na
drozdzach, a dalej jak wyzej.

Do dziela, brzmi to smakowicie, zrobie to na obiad dzisiaj jako dodatek
do szynki.

MB

3. Data: 2006-04-16 21:45:33

Od: "AnnaBlue" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <n...@b...com> napisał w
wiadomości news:4442B466.2070704@bluemoonlavender.com...

> Moze odwazysz sie sama to zrobic? przepis na ciasto chlebowe na drozdzach,
> a dalej jak wyzej.

problem przede wszystkim w sprawdzonym przepisie drożdzowym.... tamto mi
wychodziło, a jakoś nie za bardzo z drożdzami zaprzyjazniona jestem:)

Aha, tę oliwe się podgrzewało z ziołami - stąd ten zabójczy aromat:)

Anna

4. Data: 2006-04-16 21:58:31

Od: Magdalena Bassett <n...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

AnnaBlue wrote:
> [...]
> wychodziło, a jakoś nie za bardzo z drożdzami zaprzyjazniona jestem:)
>
> Aha, tę oliwe się podgrzewało z ziołami - stąd ten zabójczy aromat:)

Ja robie takie buleczki z oliwa i czosnkiem:

2/3 szklanki wody
1 lyzka suchych drozdzy
2-3 szklanki maki (ile wejdzie)
1/2 lyzeczki soli
3 lyzki oliwy

Zrobic zaczyn, gdy ruszy, dodac sol, oliwe, i tyle maki, zeby wyszlo
miekkie elastyczne ciasto. Formowac kulki po pierwszym wyrosnieciu.
Upiec malutkie buleczki wielkosci malej moreli. Gdy upieczone, rozgrzac
na patelni kilka lyzek oliwy, dodac czosnek i podgrzac, az czosnek
zmatowieje. Zdajc z ognia, gdy lekko przestygnie i mozna dotykac
palcami, rolowac gorace buleczki w tej oliwie, ukladac na talerzu w
ksztalcie piramidy.

Jest to cos innego, niz to o czym Ty piszesz, ale moze Ci sie przyda
jako podstawa do Twojego przepisu.
Magdalena Bassett

5. Data: 2006-04-16 22:34:38

Od: "AnnaBlue" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <n...@b...com> napisał w
wiadomości news:4442BE07.6000506@bluemoonlavender.com...

> Jest to cos innego, niz to o czym Ty piszesz, ale moze Ci sie przyda jako
> podstawa do Twojego przepisu.
> Magdalena Bassett

Thanks a lot of:)
dobrej nocy:)
Anna

6. Data: 2006-04-16 22:54:24

Temat: Re: dro?dzowe bu?eczki zio?owe
Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le lundi 17 avril 2006 ? 00:34:38, dans <e1ugtk$g5g$1@nemesis.news.tpi.pl> vous
écriviez :

> U?ytkownik "Magdalena Bassett" <n...@b...com> napisa? w
> wiadomo?ci news:4442BE07.6000506@bluemoonlavender.com...

> Thanks a lot of:)
> dobrej nocy:)

Hmm, u Magdaleny to moze zmierzch zapada :D

Ewcia

--
Niesz

7. Data: 2006-04-16 23:12:33

Od: Magdalena Bassett <n...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

AnnaBlue wrote:
> Użytkownik "Magdalena Bassett" <n...@b...com> napisał w
> [...]

U mnie dopiero popoludniu - wreszcie slonecznie, choc zimno. Wczesniej
padal grad! Wykopalam korzen chrzanu i zrobilam swiezy do szynki - jest
tak ostry, ze nie da sie go prawie jesc. Zwykle robie chrzan poznym
latem lub na jesieni, nigdy przedtem nie zdazylo mi sie robic go na
wiosne - wydaje sie, ze te wiosenne korzenie sa ostrzejsze. Czy to mozliwe?

MB

8. Data: 2006-04-16 23:14:24

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le lundi 17 avril 2006 ŕ 01:12:33, dans <4...@b...com> vous
écriviez :

> wydaje sie, ze te wiosenne korzenie sa ostrzejsze. Czy to mozliwe?

Dokladnie tak jak rzodkiewki. Wiosenne sa najostrzejsze.

Ewcia

--
Niesz

9. Data: 2006-04-17 01:15:57

Od: Magdalena Bassett <n...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Ewa (siostra Ani) N. wrote:
> Le lundi 17 avril 2006 ŕ 01:12:33, dans <4...@b...com>
vous écriviez :

> Dokladnie tak jak rzodkiewki. Wiosenne sa najostrzejsze.
>

> Ewcia

Rzeczywiscie? to jednak mialam racje, ze ostrzejszy, niz zwykle. A czy
wiesz moze, dlaczego? jaki zwiazek powoduje ostrosc i dlaczego na wiosne
go wiecej?
MB

10. Data: 2006-04-17 08:15:46

Od: "czeremcha " <c...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett <n...@b...com> napisał(a):

> Rzeczywiscie? to jednak mialam racje, ze ostrzejszy, niz zwykle. A czy
> wiesz moze, dlaczego? jaki zwiazek powoduje ostrosc i dlaczego na wiosne
> go wiecej?

Tak jak w przypadku wszystkich innych roślin, zwłaszcza ziół, zawartość
olejków eterycznych i substancji smakowych jest największa przed
kwitnieniem. Dlatego w tym czasie należy je zbierać.

Ania

for sale: internetDotComs.com
jak tam?
na temat białej kiełbasy