Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!newsfeed.pionier.net
.pl!newsfeed.silweb.pl!newsfeed.tpinternet.pl!news.trzebnica.net!news.biskupin.
wroc.pl!not-for-mail
From: "Olga" <ola@bla-bla_.pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: dzieci (wybitnie) zdolne
Date: Tue, 15 Nov 2005 18:29:19 +0100
Organization: Siec Komputerowa Biskupin -- http://www.biskupin.wroc.pl/
Lines: 45
Message-ID: <dld5bp$gag$1@opat.biskupin.wroc.pl>
References: <dlaa03$rju$1@atlantis.news.tpi.pl> <1...@f...net>
<dlc8l1$sp2$1@news2.ipartners.pl> <dlcmi9$p20$1@atlantis.news.tpi.pl>
<dlct0r$8ap$1@news.onet.pl> <dlcur1$eq9$1@news.onet.pl>
<dlcvt5$ij6$1@news.onet.pl> <dld0s6$m65$1@news.onet.pl>
<dld19f$1dv1$1@news2.ipartners.pl> <dld4ft$21v$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: zed.i.biskupin.wroc.pl
X-Trace: opat.biskupin.wroc.pl 1132075193 16720 10.6.16.55 (15 Nov 2005 17:19:53 GMT)
X-Complaints-To: a...@b...wroc.pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 15 Nov 2005 17:19:53 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1409
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1409
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.dzieci.starsze:5333
Ukryj nagłówki
Użytkownik "Aga B." <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:dld4ft$21v$1@news.onet.pl...
> >
> No mój trzecioklasista już jest asertywny i się o swoje wykłóca.
A możesz powiedzieć, np. o co się wykłóca?
BO mi się wydaje, ze w takiej grupie trzeba przestrzegac zasad współzycia
społecznego i nie można "asertywnie" robic wszystkiego, na co ma się
ochote - np. chodzic po klasie, jak się dziecku nudzi.
Ja tez czasem czytałam i robiłam niektóre zadania szybciej - wtedy
ogladałam sobie kolejne lekcje w ksiązce, czytałam kolejne czytanki,
oglądałam obrazki.
Mozna prosic nauczyciela o podanie kolejnych zadań.
Ale nie wiem, czy "wykłócanie się" to oznaka asertywności. Bo np. dziecko ma
prawo byc uciszone, jesli jego pytanie (poniekąd mądre) zakłóca odpowiedź
kolezanki, albo przeszkadza w cichym czytaniu/rozwiazywaniu zadania innym
dzieciom. Nauczyciel powinien powiedzieć, kiedy dziecko może się o coś
spytac, czy coś zrobić (np. "Za chwilę Ci odpowiem, tylko dzieci skończą
czytać, bo im tez tainformacja się przyda").
Sama uczę w liceum, więc nie ma tam raczej problemu dzieci plączących się
pod nogami w czasie lekcji, ale wiem ze nie zawsze jestem w stanie spełnić
żądania wszystkich "zaraz i natychmiast". Często proszę o podejscie po
lekcji - wtedy wyjaśniam sprawę, bo odpowiadanie na pytanie np. w czasie
czytania ze zrozumieniem po prostu przeszkadza innym. Na pytanie "co
dostałam z klasówki i dlaczego tak mało" ; -) też odpowiadam
a) podczas wspólnego omawiania sprawdzianów,
b) po lekcji.
Inaczej nie byłabym w stanie prowadzic zajęć dla całej klasy, bo każdy z 32.
uczniów ma zawsze jakies pytania i wątpliwosci.
O.
>
> > Dlatego mądry nauczyciel zastosuje system pracy grupowej, gdzie ma nie
> > tylko
> > rozwiązać zadanie, ale też wytłumaczyć je koledze.
>
> Albo da mu zadania dodatkowe.
>
>
|