Re: fondue

From: waldemar z domu <w...@t...de>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: fondue
Date: Thu, 20 Dec 2001 19:30:27 +0100

>> Które chcesz?
>>
>> Waldek
> Absolutnie serowe! Dzieki, kaska

no to lecim. Było tu już kiedyś, ale to parę miesięcy temu. Szwajcarom każę
zamnąć chwilowo buzię bo popełniam zaraz kilka grzechów. Pewnikiem mnie na
granicy zatrzymają... No nic:

Ser: ja biorę goudę i ementalera fifty-fifty, na tarkę i zetrzeć (można
grubo). W garnku fondue ogrzać wino białe (tak ze szklankę) z tym serem na
wolnym ogniu, aż się rozpuści. Dodać wytrawną wiśnówkę (taki mały kielonek,
20g wystarczy). Puryści biorą ząbek czosnku i smarują nim garnek zawczasu,
ja nie. Ja biorę czosnek jako główne danie ;-)

Ustawiasz gar na środku stołu (praktycznie okrągłego), każdemu w łapę
widelczyk i talerz przed nos. Do maczania ustawiasz miseczki z ulubionymi
rzeczami: obowiązkowo pokrojoną bułkę paryską (w ostateczności podsmażony
tost), winogrona są fajne i suche warzywa. Ja jeszcze mam miseczkę z
obranymi ząbkami czosnku. Do tego wszystkiego białe wino wytrawne, może być
półwytrawne, ale nie słodkie.
To chyba wszystko. Aha, w oryginale jest chyba ser gruyere i tylko bułka.

Waldek