fondue

1. Data: 2001-12-18 21:56:50

Temat: fondue
Od: "Katarzyna Nowak" <k...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

sluchajcie - mam prosbe - prosze o przepisy na fondue bo wlasnie chce kupic
zestaw do tegoz:-))) Bardzo ebde wdzieczna:-)

1. Data: 2001-12-18 22:39:22

Temat: Re: fondue
Od: "Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

"Katarzyna Nowak" <k...@p...wp.pl> a écrit dans le message news:
3...@n...vogel.pl...
> sluchajcie - mam prosbe - prosze o przepisy na fondue bo wlasnie chce
kupic
> zestaw do tegoz:-))) Bardzo ebde wdzieczna:-)

Przeca to nie sezon... Swieta ida !

Kupuj zestaw, mu Ci pozniej pomozemy !!!
(po Swietach...)

Ewcia

--
Niesz !

1. Data: 2001-12-19 08:59:17

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> kupic
> >

> Przeca to nie sezon... Swieta ida !
>
> Kupuj zestaw, mu Ci pozniej pomozemy !!!
> (po Swietach...)

jak to nie sezon? Na fondue jest sezon zawsze, jak się ma na to ochotę.
Co do meritum, to znam cztery rasy fondue: classic, czyli mięso w
gorącym oleju; Feuertopf*, czyli to samo w rosole, może być też
wegetarystyczne, wtedy bez mięsa ;-)) ; szwajcarskie czyli serowe; na
słodko, czyli czekoladowe.

Które chcesz?

Waldek

* się nazywa pot au feau z dokładnością do pisowni, ale jak Paul nazywa
Züri Gschnätzltes po francusku, to ja mogę też na odwrót ;-))

1. Data: 2001-12-20 18:02:45

Od: "Katarzyna Nowak" <k...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
wiadomości news:3C2056E5.9633CC98@zedat.fu-berlin.de...

> Które chcesz?
>
> Waldek
Absolutnie serowe! Dzieki, kaska

1. Data: 2001-12-20 18:30:27

Od: waldemar z domu <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

> Absolutnie serowe! Dzieki, kaska

no to lecim. Było tu już kiedyś, ale to parę miesięcy temu. Szwajcarom każę
zamnąć chwilowo buzię bo popełniam zaraz kilka grzechów. Pewnikiem mnie na
granicy zatrzymają... No nic:

Ser: ja biorę goudę i ementalera fifty-fifty, na tarkę i zetrzeć (można
grubo). W garnku fondue ogrzać wino białe (tak ze szklankę) z tym serem na
wolnym ogniu, aż się rozpuści. Dodać wytrawną wiśnówkę (taki mały kielonek,
20g wystarczy). Puryści biorą ząbek czosnku i smarują nim garnek zawczasu,
ja nie. Ja biorę czosnek jako główne danie ;-)

Ustawiasz gar na środku stołu (praktycznie okrągłego), każdemu w łapę
widelczyk i talerz przed nos. Do maczania ustawiasz miseczki z ulubionymi
rzeczami: obowiązkowo pokrojoną bułkę paryską (w ostateczności podsmażony
tost), winogrona są fajne i suche warzywa. Ja jeszcze mam miseczkę z
obranymi ząbkami czosnku. Do tego wszystkiego białe wino wytrawne, może być
półwytrawne, ale nie słodkie.
To chyba wszystko. Aha, w oryginale jest chyba ser gruyere i tylko bułka.

Waldek

1. Data: 2001-12-20 19:55:13

Od: <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

> To chyba wszystko. Aha, w oryginale jest chyba ser gruyere i tylko bułka.
>
> Waldek

Kasiu, Waldi zaczal, ja dodam cos od siebie. Tak na dwie osoby to wez (tu
ma Waldek racje, powinien byc m.in gruere) 100 gram emantalera, 100 gram
edamskiego i jakiegos pasujacego tez 100g. Powinny byc 2 lub 3 rodzaje sera.
Wina dobry chlust , tak z 200 m, no i zabek czosnku wcisnij do tego.
Sol, pieprz i szczypta galki muszkatolowej. Wlej do tego jak Waldek mowi
troche wisniowki. No i oczywiscie z kawalkami bulki czy bagietki.

Zycze udanego fondue.
m-gosia

1 teentje knoflook

1 eetlepel bloem

2 dl. droge witte wijn

zout, peper en nootmuskaat naar smaak

1 klein flesje Kirsch

1 stokbrood

1. Data: 2001-12-20 20:08:55

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wina dobry chlust , tak z 200 m,
O ile pamiętam, z młodych lat to 200 m [piechotą] to nie było zbyt
precyzyjna miara jeśli idzie o wino. ;-)))
pozdr. Jerzy

1. Data: 2001-12-20 21:26:26

Od: <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy <0...@m...pl> schreef in berichtnieuws
9vtg7h$mao$...@s...icm.edu.pl...
> O ile pamiętam, z młodych lat to 200 m [piechotą] to nie było zbyt
> precyzyjna miara jeśli idzie o wino. ;-)))
> pozdr. Jerzy
>
> Yep, trudno bedzie wlac 200 m wina, do 3 kawalkow serka. Oki doki, niech
Kasia wleje w takim razie chlusta 200 mililitrowego.)
*******
m-gosia
*******

1. Data: 2001-12-20 22:24:30

Od: "Katarzyna Nowak" <k...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <m...@h...com> napisał w wiadomości

> Kasia wleje w takim razie chlusta 200 mililitrowego.)
> *******
> m-gosia
> *******
Wleje na oko:-))) K I dzieki....