[gdzie] sok z kiszonej kapusty (w 3c) :)

21. Data: 2015-11-24 22:50:40

Temat: Re: [gdzie] sok z kiszonej kapusty (w 3c) :)
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-11-24 o 22:39, Qrczak pisze:
> Dnia 2015-11-24 21:45, obywatel FEniks uprzejmie donosi:

> Z mrożonkami jest taki sam problem. Niby świeże, a termin
> spożywalności czasami bardzo odległy.
> Gdzieś tkwi hak.

Hak tkwi pewnie w zmianie struktury. BTW Mrożone brokuły, kalafior
gotują się do miękkości znacznie szybciej niż świeże. Ale nie wszystkie
warzywa tak reagują na mrożenie.

Ewa

22. Data: 2015-11-24 22:55:04

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-11-24 o 22:50, FEniks pisze:
> BTW Mrożone brokuły, kalafior gotują się do miękkości znacznie
> szybciej niż świeże. Ale nie wszystkie warzywa tak reagują na mrożenie.

No i raczej surówek nikt z nich nie robi.

Ewa

23. Data: 2015-11-25 04:12:10

Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

zgadłaś - chodzi o żywy sok - tzn NIEpasteryzowany i nie zniszczony innymi
zabiegami
czy taki ktoś dosatrcza - nie wiem (to pytanie zawarte w pytaniu
przewodnim), neiwiem czy tyo stanowi problem 'technicznie' czy nie
z butelki szklanej (nieststy chwilowo kupiłam w plastiku, ale szukam
bardziej szanującego się)

wszelkie worki z kapuchą to pomyłka (zarówno z doświadczenia
organoleptycznego jak i z lektury ich opakown, jak i z lektury na temat ich
rzeczywistego przygotowywania w wielu przypadkach. Workowej masówie mówię
'nie', a szukam jakiegoś najlepiej małego / lokalnego dostawcy soku w szkle.
Ktokolwiek widział ktokolwiek pił....

ya.

> Zawsze myślałam, że ludziom dlatego na kiszonkach zależy, że zawierają one
> żywe bakterie mlekowe. Więc po co komu taki sok z kartonika? - cóż, widać
> się myliłam. Przecież z zasady i z istoty rzeczy sok z kartonika nie ma
> prawa takowych bakterii zawierać, bo by się, żtp, rozpękł - od gazowego
> świadectwa ich żywotności, czyli od CO2. Nie sądzę jednak, aby na takiej
> konserwie z truposzczaków pożytecznych bakterii Wątkodawczyni zależało 3-|

> [...]
-cz-i/
> http://annur.pl/inwazja-islamu-na-swiat-cywilizowany
-czesc-ii-proby-islamizacji-europy/
> 2015 - Islam inwazyjny:
> http://niepoprawnipolitycznie.com/zdychaj-francjo-dl
a-przykladu/

24. Data: 2015-11-25 05:35:55

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"FEniks" <x...@p...fm> wrote in message

> Hak tkwi pewnie w zmianie struktury. BTW Mrożone brokuły, kalafior gotują
> się do miękkości znacznie szybciej niż świeże. Ale nie wszystkie warzywa
> tak reagują na mrożenie.

Po prostu w czasie zamrażania powiększa się objętość
zamarzających płynów komórkowych i pękają ściany
komórkowe - dlatego między innymi zamrażanie jest
śmiertelne dla wielu żywych organizmów, które mają
dużo wody w sobie :-) Kryształy lodu robią od wewnątrz
harakiri każdej komóre z osobna.

25. Data: 2015-11-25 05:36:50

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Jako lokalni patrioci walczymy o popularność przeciwko FB. ;)

Czemu przeciwko? Jest "w internetach" miejsce dla obu mediów :-)

26. Data: 2015-11-25 08:04:22

Od: "Piotr" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "yapann" <y...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> mówię 'nie', a szukam jakiegoś najlepiej małego / lokalnego dostawcy soku
> w szkle. Ktokolwiek widział ktokolwiek pił....

Może nie najwygodniejszym ale na pewno najlepszym źródłem
jest jakieś lokalne targowisko, gdzie od osoby sprzedającej
kapustę kiszoną z beczki bez problemu dostaniesz/kupisz
choćby codziennie 1-2 litry soku (chyba tyle wystarczy?).
Kupując regularnie u tej samej osoby masz na dodatek
wyrównaną jakość.
Ja kupuję kapustę kiszoną od tej samej kobiety (a jest ich
na moim targu więcej niż kilka) i widziałem wielokrotnie
jak komuś na życzenie dodawała w słoik samego soku.
Żaden dostawca sklepowy nie zapewni "żywości" soku
przez czas dłuższy niż 2-3 dni. A tak częstych dostaw nikt
mu nie zapewni. Zapotrzebowanie takie jak Twoje jest
małe (niewiele osób chce kupować regularnie sam sok).
Może rozwiązanie przedstawione nie jest wygodne ale taka
jest rzeczywistość ("praw fizyki Pan nie zmienisz i nie bądź kiep")
Sok z kapusty powstaje jedynie jako produkt uboczny
i nikt nie ma go w nadmiarze.

27. Data: 2015-11-25 08:17:36

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-11-25 o 05:36, Pszemol pisze:
> "FEniks" <x...@p...fm> wrote in message

> Czemu przeciwko? Jest "w internetach" miejsce dla obu mediów :-)

W sensie, że rywalizujemy o popularność. Nie żebyśmy chcieli aż wygryźć,
co to to nie. ;)

Ewa

28. Data: 2015-11-25 08:18:28

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-11-25 o 04:12, yapann pisze:

> [...]
> masówie mówię 'nie', a szukam jakiegoś najlepiej małego / lokalnego
> dostawcy soku w szkle. Ktokolwiek widział ktokolwiek pił....

Jak rozumiem, małe szklane z Vitapolu też pomyłka...

Ewa

29. Data: 2015-11-25 08:20:22

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-11-25 o 05:35, Pszemol pisze:
> [...]
> śmiertelne dla wielu żywych organizmów, które mają
> dużo wody w sobie :-) Kryształy lodu robią od wewnątrz

Dlatego mrożonych warzyw nigdy nie nazwałabym świeżymi. Może i jest to
najlepszy sposób na zachowanie jak największej ilości witamin, ale
jednak to nie to samo.

Ewa

30. Data: 2015-11-25 10:06:54

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

yapann wrote:

> [...]
> mówię 'nie', a szukam jakiegoś najlepiej małego / lokalnego dostawcy soku
> w szkle. Ktokolwiek widział ktokolwiek pił....

A masz dostawcę kiszonej kapusty?
Bo u mnie na targu funkcjonuje kobieta z beczkami, w jednej ma ogórki, w
drugiej kapustę, sok z ogórków na pewno leje do słoików z ogórkami, może
tędy droga?

Ja to po prostu biorę kubek i idę do swojej beczki...

J.

www.kontestacja.com

Pao de Queijo
Rosół wieprzowy