Re: [gdzie] sok z kiszonej kapusty (w 3c) :)

From: "Piotr" <a...@s...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: [gdzie] sok z kiszonej kapusty (w 3c) :)
Date: Wed, 25 Nov 2015 08:04:22 +0100

Użytkownik "yapann" <y...@o...pl> napisał w wiadomości
news:n338u9$jpl$1@node1.news.atman.pl...
> zgadłaś - chodzi o żywy sok - tzn NIEpasteryzowany i nie zniszczony innymi
> zabiegami
> czy taki ktoś dosatrcza - nie wiem (to pytanie zawarte w pytaniu
> przewodnim), neiwiem czy tyo stanowi problem 'technicznie' czy nie
> z butelki szklanej (nieststy chwilowo kupiłam w plastiku, ale szukam
> bardziej szanującego się)
>
> wszelkie worki z kapuchą to pomyłka (zarówno z doświadczenia
> organoleptycznego jak i z lektury ich opakown, jak i z lektury na temat
> ich rzeczywistego przygotowywania w wielu przypadkach. Workowej masówie
> [...]
Może nie najwygodniejszym ale na pewno najlepszym źródłem
jest jakieś lokalne targowisko, gdzie od osoby sprzedającej
kapustę kiszoną z beczki bez problemu dostaniesz/kupisz
choćby codziennie 1-2 litry soku (chyba tyle wystarczy?).
Kupując regularnie u tej samej osoby masz na dodatek
wyrównaną jakość.
Ja kupuję kapustę kiszoną od tej samej kobiety (a jest ich
na moim targu więcej niż kilka) i widziałem wielokrotnie
jak komuś na życzenie dodawała w słoik samego soku.
Żaden dostawca sklepowy nie zapewni "żywości" soku
przez czas dłuższy niż 2-3 dni. A tak częstych dostaw nikt
mu nie zapewni. Zapotrzebowanie takie jak Twoje jest
małe (niewiele osób chce kupować regularnie sam sok).
Może rozwiązanie przedstawione nie jest wygodne ale taka
jest rzeczywistość ("praw fizyki Pan nie zmienisz i nie bądź kiep")
Sok z kapusty powstaje jedynie jako produkt uboczny
i nikt nie ma go w nadmiarze.