zupa grzybowa

1. Data: 2000-04-11 16:32:14

Temat: zupa grzybowa
Od: "Zalewscy" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zostaly mi resztki suszonych prawdziwkow, zebrane w mojej ukochanej
Szwajcarii Kaszubskiej. Pora na grzybowke... W zwiazku z roznica zdan nt jej
przygotowania mam prosbe. Powiedzcie, prosze, jak gotowujecie klasyczna zupe
grzybowa? Jak i kiedy (jezeli w ogole) ja zageszczacie i zabielacie?
Jeszcze jesienna Ula

1. Data: 2000-04-11 18:06:08

Temat: Re :portobello
Od: s...@n...gov (Agnieszka Szalewska-Palasz) szukaj wiadomości tego autora

jadalam te grzybki przyrzadzone przez innych, a teraz mam ochote
przygotowac je sama, najprosciej jak sie da..czy mozna je usmazyc na
patelni jak rydze, na masle? A przedtem, trzeba je jakos podgotowac, albo
co? czy takie chlast na patelnie wprost?
mniam
aga
--
Archiwum listy dyskusyjnej pl-rec-kuchnia
http://www.newsgate.pl/archiwum/pl-rec-kuchnia/

1. Data: 2000-04-11 18:57:55

Temat: Re: Re :portobello
Od: e...@a...com (Evajp) szukaj wiadomości tego autora

>jadalam te grzybki przyrzadzone przez innych, a teraz mam ochote
>przygotowac je sama, najprosciej jak sie da..czy mozna je usmazyc na

mozna je zrobic na grillu. Sa bardzo smacznym dodatkiem do mieska. Mozna je
rowniez udusic i przykryc nimi na talerzu uduszona cebulke. Ladnie wygladajacy
dodatek do fajita.

<eva>
"Some days you're the dog; Some days you're the hydrant."

1. Data: 2000-04-11 19:47:20

Temat: Re: golabki w lisciach winogron
Od: s...@n...gov (Agnieszka Szalewska-Palasz) szukaj wiadomości tego autora

Czy do takich golabkow potrzebne sa specjalne liscie? zakladam ze tak. Bo
smak ma to zdecydowanie inny niz kapusciane.
Cyz ktos kiedy przyrzadzal, i podzieli sie doswiadczeniami?

hehe, jak widac, jakies dziwadla mi sie marza, wymyslne, tu portobello, tu
golabki winogronowe. Taak, a zwyklej kapustki gotowanej " na krotko" z
koperkiem, i skwareczkami z boczku to nie laska??
jak jeszcze troche zglodnieje przy tych moich krzywych wzrostu
bakteryjnych, to kto wie, o co jeszcze zapytam:-))

Aga

1. Data: 2000-04-11 19:57:00

Od: Slavek <s...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszko,
Jesli gotowalas z uzyciem swiezych grzybow w Polsce, stosuj wszyskie reguly
grzybne do Portobello. Moja ostatnia zupa wigilijna byla na bazie porobello.

A to przepis z internetu;

Grilled Portobello Mushrooms
" Portobello mushrooms are the steaks of the mushroom family. Here there
marinated and grilled, yummy! "
Ingredients:
3 to 4 fresh portobello mushrooms
1/4 cup canola oil
3 tablespoons chopped onion
4 to 5 cloves garlic, minced
4 tablespoons balsamic vinegar
Directions:
1. Clean mushrooms and remove stems, reserve for other use. Place caps on a
plate with the gills up.
2. In a small bowl, combine the oil, onion, garlic and vinegar. Pour mixture
evenly over the mushroom caps and let stand for 1 hour.
3. Grill over hot grill for 10 minutes. Serve immediately.

Mam nadzieje, ze u Ciebie nie jest tak zimno i paskudnie, tutaj pada snieg,
wieje i jest zimno.

pozdrawiam,

Slav

1. Data: 2000-04-11 20:07:21

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Evajp wrote:

> [...]
> dodatek do fajita.
>
> <eva>
> "Some days you're the dog; Some days you're the hydrant."

Mozna je marynowac jak mieso, w takiej samej marynacie, potem chlast na grila.
--Panierowac jak sowy (w jajku, w mace, w jajku, w buleczce), smazyc na pol na
pol oleju z maslem
--Pokroic w kostke, podsmazyc na masle, dodac przypraw, czosnku, wymieszac z
makaronem
--Zamiast miesa w hamburgerach
Magdalena

1. Data: 2000-04-11 20:41:47

Od: s...@n...gov (Agnieszka Szalewska-Palasz) szukaj wiadomości tego autora

At 03:57 PM 4/11/00 -0400, you wrote:
> [...]
>grzybne do Portobello. Moja ostatnia zupa wigilijna byla na bazie porobello.

A moja byla na suszonych shiitake:-) z domieszka resztki polskich borowikow.

dzieki za przepisik, brzmi smakowicie, na pewno wyprobuje...
Wzgledem portobello, na pewno jadlam je kiedys przysmazone wprost na
patelni, chyba na maselku, ale byly dosc tlustawe, czy mozna cos zrobic,
aby uniknac ich "opicia" sie tluszczykiem?

>Mam nadzieje, ze u Ciebie nie jest tak zimno i paskudnie, tutaj pada snieg,
>wieje i jest zimno.

snieg padal u nas w niedziele w nocy (wlasnie wracalam z NYC, kolo 2 nad
ranem, brr), ale pozniej stopnial, i jest calkiem wiosennie, znaczy wedle
polskich standartow..natomiast Amerykanie narzekaja na zimno;-)) A tu 10C w
koncu!!
I wszystko optymistycznie zieloniutkie

>pozdrawiam,
>
>Slav

uklony
Aga

1. Data: 2000-04-11 22:03:28

Od: Wojciech Wierba <w...@m...desy.de> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka Szalewska-Palasz wrote:

> Czy do takich golabkow potrzebne sa specjalne liscie? zakladam ze tak. Bo
> smak ma to zdecydowanie inny niz kapusciane.
> Cyz ktos kiedy przyrzadzal, i podzieli sie doswiadczeniami?

Witaj,
Zdecydowanie sa to liscie winogron w ( slazlake - po niemiecku ) solance.
Probowalem kiedys takie liscie zrobic domowym sposobem ale byly zbyt
gorzkie, pewnie nie ta odmiana winogron i rosnace w klimacie Polski
poludniowej.
Liscie kupuje paczkowane w sklepie w Hamburgu, okolo 3 DM.
Zauwazylem ze sa tylko sezonowo czyli jesienia, zima i wiosna.
Przepis z opakowania moge podac jutro - po prostu kupie paczke.
Generalnie mozliwe jest wiele wariacji na temat farszu:
1.sam ryz + swieza mieta ( chyba tak jest w oryginale )
2. ryz + mieso mielone + przyprawy
3. ryz + ser typu Feta + mieta
4. sam ser typu Feta
5. z bryndza owcza ( bardzo ciekawe i chyba nie tak dalekie od Grecji )
Farsz zawijamy w liscie i ukladamy w rondelku. Zalewmy woda dodajac
troche oliwy z oliwek i sok z calej cytryny. Gotujemy powoli okolo
40 minut. Podajemy na zimno jako przystawke razem z tzatziki.
Pozdrawiam
Wojtek Wierba

1. Data: 2000-04-11 22:33:01

Od: s...@n...gov (Agnieszka Szalewska-Palasz) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>troche oliwy z oliwek i sok z calej cytryny. Gotujemy powoli okolo
>40 minut. Podajemy na zimno jako przystawke razem z tzatziki.

dzieki wielkie za oswiecenie mnie w sprawie golabkowej..hm, problemem beda
chyba te liscie. Choc niby w Ameryce mozna wszystko kupic, jednakze moze
nie ten sezon teraz? coz, popatrze, popytam, bo przepis brzmi smakowicie,
az kusi wyprobowac. Chyba jakos je musza tu hodowac , te liscie znaczy, nie
golabki;-)), gdyz widzialam takowe zawijance w puszkach. Moze w koreanskim
sklepie, oni tam takie cuda zielone maja, niektore jako zywo chwasty w
miedzy przypominajace. Czy ktos z szanownych listowiczow mieszkajacych w
Usia widzial takowe lisciaste winogronowe cuda? z moze sporzadzal sam?

uklony
Aga (coraz glodniejsza)

1. Data: 2000-04-11 22:38:33

Od: dzieciol <p...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Slavek wrote:

> [...]
> 3. Grill over hot grill for 10 minutes. Serve immediately.
>
> Mam nadzieje, ze u Ciebie nie jest tak zimno i paskudnie, tutaj pada snieg,

A tak w ogole to jest zwykla polska kania. /Tak ja zwali na Placu
Kleparskim w Krakowie/.

gesi
jak przygotowac schab
Marcepan???