gulasz

1. Data: 2005-02-03 13:56:13

Temat: gulasz
Od: "Iwona M." <b...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,

właśnie mój mężczyzna zażyczył sobie na obiad gulasz. Niby nic, ale mi to
mięsko zawsze wychodzi jakieś takie twardawe. Poradźcie, jak zrobić gulasz
szybko i dobrze, czyli tak, żeby mięsko rozpływało się w ustach. I jeszcze
pogodzić to z pieczeniem pączków...

pozdrawiam pączkowo
Iwona

1. Data: 2005-02-03 14:11:40

Temat: Re: gulasz
Od: "mhm" <m...@u...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> mięsko zawsze wychodzi jakieś takie twardawe. Poradźcie, jak zrobić gulasz
> szybko i dobrze, czyli tak, żeby mięsko rozpływało się w ustach. I jeszcze
^^^^^
w przypadku gulaszu "szybko" nie idzie raczej w parze z "dobrze" :)
mieso trzeba dusic ok. 2 godzin, wiec jesli Twoje mieso twardawe - moze
dusisz zbyt krotko?

pozdr,
mhm.

1. Data: 2005-02-03 14:13:09

Od: tapta <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Iwona M. wrote:
> [...]
> szybko i dobrze, czyli tak, żeby mięsko rozpływało się w ustach. I jeszcze

Ja gulasz robię zawsze z wołowiny. A żeby wołowina nie była twarda,
trzeba ją albo bardzo szybko obsmażyć, albo baaaardzo długo dusić. Ja
właśnie duszę ją tak baaardzo długo, z cebulką i papryką. Aha, ponoć sól
należy dodawać na koniec, bo od soli mięsko twardnieje. A pączki na
deser :) Zrobisz je, jak mięso się będzie dusić.

--
tapta GG:4082847

1. Data: 2005-02-03 14:24:51

Od: "plitkin" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aha, ponoć sól
> należy dodawać na koniec, bo od soli mięsko twardnieje

Nie do konca. Od soli miesko puszcza sok, przes co wysycha.
Dlatego wolowine i wieprzowine solimy albo pod koniec smazenia, albo w
panierce robimy (nie przepuszcza tyle soku) albo marynujemy wczesniej -
wtedy sol sie jakos tam rozpuszcza i nie ma takiego efektu.,

1. Data: 2005-02-03 14:36:50

Od: "Iwona M." <b...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

a ja blondyna zawsze rzucałam na patelnię posolone mięsko... No ładnie.
Dziękuję bardzo :) Moze tym razem wyjdzie lepiej :)

1. Data: 2005-02-03 15:23:51

Od: "cherokee" <c...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwona M." <b...@x...pl> napisał w wiadomości
> Witajcie,
>
> właśnie mój mężczyzna zażyczył sobie na obiad gulasz. Niby nic, ale mi to
> mięsko zawsze wychodzi jakieś takie twardawe.

Dodaj albo trochę wódki/spirytusu, albo troszkę cukru, albo troszkę miodu.
Mozna tez użyc do macerowania przed duszeniem soli zmiekczającej mieso, ale
to juz chemia.

pozdr

cherokee

1. Data: 2005-02-03 16:16:41

Od: "Małgorzatka+" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwona M." napisała:

> [...]
> szybko i dobrze, czyli tak, żeby mięsko rozpływało się w ustach. I jeszcze

Pewnie juz jestescie po obiedzie ;-) ale moze nastepnym razem sie przyda.
Właśnie wczoraj robiłam gulasz (albo raczej coś w tym stylu) i wyszedł
pyszny.
Karkówkę pokroiłam na małe kawałki i posypałam (dużo) przyprawą do gulaszu
(skład: papryka, cebula, kminek, majeranek), nie soliłam - i partiami
obsmażyłam na odrobinie oliwy na duzym ogniu. W garnku obok na maśle szkliła
sie drobno pokrojona cebulka na którą wrzucałam obsmażone mięsko (ono juz
bylo prawie miekkie). Kiedy już było całe w garnku dorzuciłam zielona
soczewicę (taka surową, tylko dobrze umytą), zalałam gorącą wodą tak aby
przykryła mięso, dosoliłam, dodałam łyżkę koncentratu pomidorowego i dusiłam
na małym ogniu niecałą godzinę.
Mięso wlasnie "rozplywalo sie w ustach", a czesc soczewicy sie rozpadla i
naturalnie zagescila sos.
Ja jadłam z kromka razowca, a moja rodzinka klasycznie z kasza gryczana i
ogorem. Myśle, ze z ryzem tez byloby dobre.

Małgorzatka

1. Data: 2005-02-03 18:33:04

Od: "@nn" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> gulasz
> szybko i dobrze, czyli tak, żeby mięsko rozpływało się w ustach. I

Ja robię tak: mięso myję, Wycinam wszystkie ścięgna i błony, kroję w
kostkę, solę, pieprzę i obtaczam w mące. W dużej patelni lub rondelku
nastawiam wodę do której wrzucam: 2 zgniecione ząbki czosnku, liść
laurowy i 2-3 ziarenka zielska angielskiego. Następnie szybko obsmażam
z każdej strony na bardzo gorącym tłuszczu. Obsmażone mięso wrzucam do
wrzącej wody, na tłuszczu pozostałym ze smażenia mięsa - smażę 2-3
średnie cebule pokrojone w talarki i wrzucam do mięsa. Całość duszę ma
maleńkim ogniu pod przykryciem, w zależności od mięsa: jeśli wieprzowe
to 2-3 godziny, jeśli wołowe dłużej. Jeśli robię gulasz latem to w
połowie duszenia dodaję pokrojoną w paski paprykę świeżą (tak ze 2-3
sztuki), jeżeli inną porą roku to pod koniec dodaję sporo słodkiej
papryki w proszku (tu reklama: w/g mnie najlepsza to Kamis ew.
Kotanyi), 1-2 łyżeczki koncentratu pomidorowego, odrobinę ostrej
papryki, jeśli mało słone to soli i ew. jeszcze pieprzu (bo lubię
ostre).
Uwaga: nie wiem czemu tak się dziej ale w/g mnie jak się gulaszowi
zrobi 2-3 dziesięciominutowe przerwy w duszeniu to szybciej mięknie
mięso. Acha! I od tego powinnam zacząć: gulasz najczęściej robię z
łopatki wieprzowej.
Ania

--
Pisz tu: http://www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ
*********************

1. Data: 2005-02-03 20:08:14

Od: "batory" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "@nn" <a...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> zrobi 2-3 dziesięciominutowe przerwy w duszeniu to szybciej mięknie
> mięso. Acha! I od tego powinnam zacząć: gulasz najczęściej robię z

2-3 godziny z łopatki wieprzowej??? To na końcu nie jest to jednolita masa
mięsno - sosowa?
Pozdrawiam - Agnieszka (co gulasz wieprzowy (wsio rawno z jakiego
kawałkatego zwierza) dusi góra 45 minut. Z wołu a jakże - 2-3 godziny, ale
jeśli to pierwsza krzyżowa to znów tylko godzinka).

1. Data: 2005-02-03 22:05:55

Od: "@nn" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "batory" <b...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:ctu04b$et9$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
> godziny, ale
> jeśli to pierwsza krzyżowa to znów tylko godzinka).

eeeeeeeee tam... przecież pisałam że robię mu przerwy, a po za tym ja
często próbuję i raczej nie ma szans żeby się rozpaćkał. ;-)
Ania
--

cannelloni ??
[OT] dla ludzi dobrej woli