gwałtowne mrowienie/przechodzenie prądu przez cialo

1. Data: 2007-03-26 20:47:38

Temat: gwałtowne mrowienie/przechodzenie prądu przez cialo
Od: "Hania" <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

od kilku dni mam dziwne objawy: kilka/kilkanascie razy dziennie mam
nieprzyjemne, trwajace sekundę-dwie uczucie, jakby przechodzil mi przez
cialo prad ...tak jak przy przechodzeniu pradu z pasnika podczas dzieciecych
zabaw ;-)
To uczucie "rozpoczyna sie" w gornej czesci ciala i konczy na opuszkach
palcow dloni. Nie wiem, czy ma to znaczenie, ale mam niedokrwistosc i
niewydolnosc serca (szybko sie mecze, przebiegniecie 300 m konczylo sie
omdleniami, na aerobicu poce sie duzo bardziej niz standard i nie podnosi mi
sie wydajnosc mimo dosc intensywnych cwiczen). W nocy tez sie czesto dziwnie
poce.

Nie pale, pije ok. 3 kieliszki wina na tydzien ;-) i kilka kaw dziennie. Nie
stosuje diet, nie przyjmuje zadnych lekow.

Ide jutro do lekarza ogolnego, lecz znajac podejscie lekarzy beda na mnie
patrzec jak na hipochondrie, a dla mnie te dolegliwosci nie sa zabawne.

co to moze byc?

hania

2. Data: 2007-03-26 20:57:35

Od: "d852" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> i kilka kaw
> dziennie.

Może te kilka kawek dziennie "wypłukuje" Ci z organizmu pewne potrzebne
pierwiastki ?

3. Data: 2007-03-26 21:15:08

Od: "Hania" <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "d852" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Może te kilka kawek dziennie "wypłukuje" Ci z organizmu pewne potrzebne
> pierwiastki ?

podczas studiow pijalam obledne ilosci kawy i coli dziennie i nic.
Teraz to 2 kawy z mlekiem, jakos trudno mi uwierzyc, by to bylo tak
szkodliwe.
Generalnie slabosc mojego organizmu mi sie nie podoba, to pocenie sie,
bardzo szybkie i latwe meczenie, lekarze sie glupio usmiechaja - nie chce mi
sie juz do nich lazic tylko po to, by widziec ten glupawy usmiech i gadanie
"inni maja wieksze problemy"

hania

4. Data: 2007-03-27 11:38:23

Od: "Esculape" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Może to być nic niepokojącego, ale nie można tego na pewno bagatelizować i
słusznie, że wybierasz się do lekarza.
Lekarz po rozmowie z Tobą i zbadaniu może napisać np. skierowanie do
specjalisty jeśli uzna za stosowne. Aby wiedzieć do jakiego, ważne są i inne
informacje jak: Twój wiek i inne objawy towarzyszące, o których może nie
napisałaś, a o które lekarz powinien zapytać. Np. jeśli towarzyszą temu
zaburzenia czucia, mrowienia, osłabienie, brak siły w rękach. pogorszenie
widzenia, mroczki przed oczami, zmęczenie po wykonywaniu pewnych czynności,
które wcześniej nie sprawiały problemu może skierować Cię do neurologa.
Oczywiście to tylko przykład postępowania... Mogą być i przyczyny
"nieneurologiczne". Niedobory, początek infekcji wirusowej... Aby
szczegółowiej diagnozować konieczna wizyta u lekarza, jego badania i
zlecenia.

Pozdrawiam,

Esculape

5. Data: 2007-03-27 19:48:06

Od: "Hania" <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Esculape" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> słusznie, że wybierasz się do lekarza.
> Lekarz po rozmowie z Tobą i zbadaniu może napisać np. skierowanie do

na szczescie moja lekarka nie skapi skierowan - dala mi do kardiologa
(termin: 18 lipca, bez komentarza), na EKG i morfologie, zalecila Aspargin
EKG juz zrobilam - pani robiaca badanie, nie wiem, czy lekarz czy technik
powiedziala, ze juz widzi, ze mam za malo magnezu.

> [...]
> oczami, zmęczenie po wykonywaniu pewnych czynności, które wcześniej nie
> sprawiały problemu może skierować Cię do neurologa.

Mam 32 lata, mecze sie zawsze tak samo, czyli szybko ;-/. Mrowienie bywa,
mroczki - gdy gwaltownie wstane.
To uczucie, ktore mnie zaniepokoilo i sklonilo m.in. do napisania tutaj,
porownalabym bardziej do tego, ktore towarzyszy nam, gdy juz, juz zasypiamy
i nagle przejdzie jakby prad, cialo sie wzdraga, nagle zdajemy sobie sprawe,
ze zasypialismy i ...tracilismy swiadomosc.
Czyzby to byla utrata przytomnosci przez czesc sekundy? ;-( podczas dziennej
aktywnosci? idąc? ...

> [...]
> "nieneurologiczne". Niedobory, początek infekcji wirusowej... Aby
> szczegółowiej diagnozować konieczna wizyta u lekarza, jego badania i

pani robiaca EKG mowila, ze moze to byc reakcja alergiczna...

hania

6. Data: 2007-03-28 07:04:46

Od: "Skandalistka" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> podczas studiow pijalam obledne ilosci kawy i coli dziennie i nic.
> Teraz to 2 kawy z mlekiem, jakos trudno mi uwierzyc, by to bylo tak
> szkodliwe.

Może do czasu? Piłam dużo kawy przez wiele lat i nic mi nie było. Właśnie,
do czasu. Skończyło się to dziwnymi zawrotami głowy, tak jakbym była lekko
pijana. Okropność. Po ścianach chodziłam, bo bałam się że sie wywalę. Aż mi
laryngolog z internistą chcieli zrobić specjalistyczne badania błędnika i
dna oka. Na początek ograniczyłam trochę kawę i zaczęłam łykać magnez. I
przeszło, ale dopiero po prawie miesiącu tortur.

S.

7. Data: 2007-03-28 07:33:08

Od: "Hania " <v...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Skandalistka <s...@s...pl> napisał(a):

> [...]
> dna oka. Na początek ograniczyłam trochę kawę i zaczęłam łykać magnez. I
> przeszło, ale dopiero po prawie miesiącu tortur.

dzieki za podpowiedz - od dzis zero kawy i coli :)

hania

8. Data: 2007-03-28 18:08:08

Od: "Esculape" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Magnez można spróbować. Są na rynku równiez preparaty łączone z wit. B
Ale pamietajmy, że mrowienia to może być skutek nie tyle mięśnio-(lub
serco)-pochodny (m.in wskutek zaburzeń elektrolitowych np. magnez, potas)
ale może nerwopochodny. Stąd wspomniałem o neurologu.

pzdr,

9. Data: 2007-03-29 06:34:20

Od: "Hania " <v...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Esculape <e...@o...pl> napisał(a):

> [...]
> serco)-pochodny (m.in wskutek zaburzeń elektrolitowych np. magnez, potas)
> ale może nerwopochodny. Stąd wspomniałem o neurologu.

udalo mi sie kardiologa zalatwic gdzie indziej na koniec maja ;-) obacze, co
ten powie. Na razie wolalabym nie latac po prywatnych ;-))

dzieki za podpowiedz.
hania

test na rozpoznawanie
USG piersi proszę o pomoc w wyjaśnieniu
Atecortin zapytanie
Zespół suchego oka -jakie krople?
Ropny katar u dziecka-walczymy już ponad pół roku a on ciagle jest