Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: "Sky" <s...@o...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia,pl.soc.dzieci.starsze,pl.soc.religia
Subject: Re: istota chrześcijańska?!?
Date: Fri, 11 Jan 2008 22:34:53 +0100
Organization: Onet.pl
Lines: 48
Message-ID: <fm8ndf$8la$1@news.onet.pl>
References: <fm1nnq$nge$1@news.enterpol.pl>
<6...@f...googlegroups.com>
<fm3j1h$901$1@news.onet.pl>
<6...@m...googlegroups.com>
<fm5ve3$ffa$1@atlantis.news.tpi.pl> <fm6eml$5gl$1@news.onet.pl>
<fm7j72$hqb$1@olduranos.cto.us.edu.pl>
Reply-To: "Sky" <s...@o...pl>
NNTP-Posting-Host: un-158-228.domainunused.net
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: base64
X-Trace: news.onet.pl 1200087281 8874 89.107.158.228 (11 Jan 2008 21:34:41 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...onet.pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 11 Jan 2008 21:34:41 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2600.0000
X-Sender: cDWZk+9QRaMyB91BmE8Mxw==
X-Antivirus-Status: Clean
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2600.0000
X-Antivirus: avast! (VPS 000755-0, 2007-07-09), Outbound message
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:393619 pl.soc.dzieci.starsze:34417
pl.soc.religia:844155
Ukryj nagłówki
Użytkownik "Katarzyna" <k...@u...edu.pl> napisał w wiadomości
news:fm7j72$hqb$1@olduranos.cto.us.edu.pl...
>
> Użytkownik "Sky" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> news:fm6eml$5gl$1@news.onet.pl...
> >
> >
> > Problem jest w tym czy można się siedząc pokornie na dupce
> > nauczyć czegoś konkretnego o życiu [Bogu] czy tylko dawać
> > nadawcom satysfakcję z wlewnia wtórnych memów w swoją główkę...
> > i jak to świadczy o owych nadawcach, którzy nie potrafią swą
> > pedagogiczną sztuką zaangażować całości władz osobowych małego
> > człowieka a tylko pamięć i jakieś ograniczone pokłady myśli...
> >
> > Nauka przez aktywną przestrzennie [ruchową] zabawę to naturalna
> > forma poznawania i przyswajania realnej wiedzy o rzeczywistości
> > dla człowieka w KAŻDYM wieku i etapie rozwojowym
>
> Zupełnie się z Tobą nie zgadzam.
> Po pierwsze lekcje religii dla maluchów są prowadzone w ruchu, a nie za
> zasadzie spokojnego siedzenia. Dzieci śpiwewają podskakując, pokazując o
> czym śpiewają, rozmawiają na temat zawiazany z lakcją to siedząc to stojąc,
> to siedzac na dywanie. Rysują, kolorują obrazki.
> Po drugie "siedza spokojnie" tylko na nabożeństwach, a i to nie muszą
> specjalnie spokojnie siedzieć. Na specjalnych nabożeństwach dla dzieci
> kapłani specjalnie je angażują, proszą o podejście, rozmawiają z nimi. Na
> nabożeństwach "dorosłych" też nie ma problamu, gdy maluch się troche
> porusza. A nawet ruszający sie maluch zapamiętuje powtarzające się teksty.
>
>
> > Więc lepiej się rodzicu zastanów za co chcesz "płacić"...za święty
> > spokój, jaki bedziesz miał z "ułożonych" i odtwórczych -ale za to
> > dostających wzorowe oceny z zachowania w szkółce -że o roli kujca,
> > która z tego wprost wynika i prowadzi do odhumanizowanych wykształ
> > ciuchowatych intelektualistów hołdujących poprawności stadnej czy
> > jej kolejnych politycznych stopni "wtajemniczenia" nie rozwinę... ;)
> >
>
> I tu tez sie nie zgadzam. Córki mają zdolności do przedmiotów tzw. ścisłych
> i na wszystkich nie mają żadnych oporów przed zadawaniem pytań "dlaczego",
> mówieniu "ja mam inne zdanie" i potrafia to zdanie logicznie uzasadnić. Nie
> znoszą lekcji typu "to trzeba wkuć" czyli typu historia (byłaby super, gdyby
> nie konieczność wykucia nazwisk i dat). Za to np. zadania tekstowe z
> matematyki, fizyki czy chemii są prościusieńkie.
>
> Katarzyna
Opisujesz sytuację osób pozostających
w znaczącej mniejszości... ;)
"Jedna jaskółka wiosny nie czyni"
"Wyjątki potwierdzają regułę"
Co z tego że gdzieś są stosowane
"dobre" praktyki kiedy nie ma
praktyki ich upowszechniania...
|