jabłka w syropie

31. Data: 2015-08-26 16:51:10

Temat: Re: jabłka w syropie
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak pisze:

> A ucho od śledzia!

Ucha. Taka zupa z ryby. Rosjanie robią. Ale akurat nie ze śledzia.

--
Jarek

32. Data: 2015-08-27 11:20:46

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A przeczucie, że filet jest mrożonką, z której wzięłaś książki?

Właśnie z tej książki, tam jest w tytule pszepisu wymienione zdaje się 3 lub
cztery gatunki ryby mrozonej.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

33. Data: 2015-08-27 12:03:48

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Stokrotka pisze:

> Właśnie z tej książki, tam jest w tytule pszepisu wymienione
> zdaje się 3 lub cztery gatunki ryby mrozonej.

Ryba mrożona w gatunku pierwszym, drugim i trzecim. Do tego może
być jeszcze gatunek Q.

Jarek

--
Informacja może to dla pana nieistotna
Ale jestem dziś od rana piekielnie samotna

34. Data: 2015-08-28 12:29:49

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ryba mrożona w gatunku pierwszym, drugim i trzecim. Do tego może
> być jeszcze gatunek Q.
Pszepis nazywa się "Filety z dorsza, morszczuka lub pangi w sosie
jabłkowym".

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

35. Data: 2015-09-01 08:07:25

Od: Anai <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 25.08.2015 o 16:13, FEniks pisze:

> O, takie jabłka robiłam zwykle do kurzęcej wątróbki. Jeszcze z cebulką.

A ja czasem kuraka piekę w takim towarzystwie :D

--
Pozdrówki
Anai

36. Data: 2015-09-01 16:28:05

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-08-26 o 16:44, Qrczak pisze:
> Dnia 2015-08-25 14:49, obywatel FEniks uprzejmie donosi:
>
> Na pewno już wszystko sobie wyjaśniliście, ale w obszarze ingrediencji
> może zainspiruje chutney jabłkowy, np. taki:
> https://www.przepisy.pl/przepis/czatney-z-jablek?que
ry=ryba%20z%20jablkami

Ingrediencje dają nadzieję na podobny smak. Dzięki. Natomiast te "moje"
wzorcowe jabłka były w kawałkach (ósemkach) i zachowywały jędrność.
Dopiero w tym tygodniu się zabiorę za robotę, jeśli uda mi się kupić
niewielkie twarde, kwaśne jabłka. Chwilowo muszę odpocząć po szczytowaniu.

Ewa

--
z Giewontem w nogach ;)

37. Data: 2015-09-02 20:46:54

Temat: Jakie jabłka??
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-09-01 o 16:28, FEniks pisze:

> [...]
> jędrność. Dopiero w tym tygodniu się zabiorę za robotę, jeśli uda mi
> się kupić niewielkie twarde, kwaśne jabłka.

No więc kupiłam. Małe, kwaśne, twarde. Niestety zapomniałam, że
antonówki po chwili gotowania rozpadają się na ciapkę i bardziej na
kompot się nadają, niż na moje jabłuszka w syropie. Smak zalewy,
skompilowanej z Waszych przepisów - z winem, tymiankiem, imbirem,
chilli, goździkami (córka na węch stwierdziła, że herbapect gotuję)
wyszedł niezły, ale ta paćka to zupełnie nie to, na czym mi zależało.

I pytanie - jaki gatunek jabłek nie rozpadnie się po chwili gotowania?

Ewa

38. Data: 2015-09-02 20:56:07

Temat: Re: Jakie jabłka??
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-09-02 o 20:46, FEniks pisze:

> I pytanie - jaki gatunek jabłek nie rozpadnie się po chwili gotowania?

Jaka odmiana?
Bo zaraz mnie puryści zjedzom.

Ewa

39. Data: 2015-09-02 21:13:23

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wyszedł niezły, ale ta paćka to zupełnie nie to, na czym mi zależało.
>
> I pytanie - jaki gatunek jabłek nie rozpadnie się po chwili gotowania?

Ja bym stawiał na stare odmiany zimowe - Jonatan, Kronselka. W
wekowanych kompotach zawsze były całe, nie rozdyźdane kawałki...
pozdr
Stefan

40. Data: 2015-09-02 21:18:56

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 2 Sep 2015 21:13:23 +0200, stefan napisał(a):

> Ja bym stawiał na stare odmiany zimowe - Jonatan, Kronselka. W
> wekowanych kompotach zawsze były całe, nie rozdyźdane kawałki...

Kronselska. Moje ulubione jabłka. Raczej mączyste=rozpadające się, o ile
dojrzałe. Często kupowałam na smażone jabłka do szarlotki, to wiem.
Do celów jak pisze Ewa (wbrew jej doświadczeniu z antonówką) polecam jednak
antonówkę, renetę, boskop - ale niezbyt dojrzałe. Antonówka na pewno w
fazie zielonej, nie żółtej, reneta i boskop zielone, bez rumieńca.

--
XL
"Dom, w którym każdą rzecz za gotowy grosz kupują, jest na podobieństwo

Śliwki i banany.
Szczypta soli do owoców? Czemu nie?
Stary Dom.
Dania z ludziny
Wrocławianie umawiają się z rolnikami, by mieć żywność spoza marketów