Re: jak smażyc muchomora - Wy źle myślicie :-)

Data: 2004-10-28 11:34:05
Temat: Re: jak smażyc muchomora - Wy źle myślicie :-)
Od: Sławek SWP <s...@w...pl>

W: clqjir$j32$...@n...news.tpi.pl,
Od: JerzyN <N...@m...pl>
Było:

No to zagwozdka ;-)
Mam encyklopedię "Encyklopedia praktyczna PWN" i tam jest "muchomor"
natomiast internetowa (za JerzyN-em) podaje "muchomór".

We wcześniej pisanym poście w opisywanym atlasie grzybów jest "muchomor"
natomiast moja Żona - 100% trafnych odpowiedzi na moje pytania o ortografię
sprawdzanych w słownikach - odruchowo wtrąciła, że "muchomór".

Proponuję soytać profesora Bralczyka albo Miodka - ciekawe który będzie za
"ó" a który za "o" no bo jest ich dwóch. Ale najpewniej stwierdzą, że obie
pisownie są poprawne bo ... no nie znam się na tym to nie wiem dlaczego.

Już wiem ! :D
W Popularnym Słowniku Języka Polskiego napisano:
"muchomor||muchomór rz. mnż I,D.~mora` trujący ... "
A jak są takie kreski || to znaczy, że oba wyrazy są dobre <lol>

--------
Przy odpowiedzi na priv proszę usunąć oczywiste 2 nadwyżki tekstu
--------
Sławek SWP
Zajrzyj na : http://teampoland.republika.pl/