Re: jak zrobic dobre ciasto na pierogi ?

Data: 2002-01-24 08:48:56
Temat: Re: jak zrobic dobre ciasto na pierogi ?
Od: "Wkn" <w...@w...pl>

> ciasto:
> pół kilograma mąki pszennej
> czubata łyżeczka soli
> ciepła woda - około szklanki

ja zrezygnowałam z ciasta typu mąka, woda, sól od kiedy odkryłam, że o wiele
lepsze i mięciutkie jest ciasto zrobione z mąki, żółtka, masła, wody i soli.
Proporcje:
pół kilo mąki
szklanka wody
żółtko
łyżeczka masła
sól
Składniki się rozciera, a potem dolewa stopniowo ciepłą wodę, zagniatając.
Jak jest elastyczne, rozwałkować, podsypując mąką, wykroić co trzeba i kleic
pierożki. Gotowe pierożki kłaśc na posypane mąką miejsce, żeby się nie
przykleiły do blatu. Najlepiej gotowac od razu po uklejeniu pierwszej
porcji.

Wkn