jaki polecacie nawoz na trawnik

21. Data: 2007-05-17 05:23:53

Temat: Re: jaki polecacie nawoz na trawnik
Od: "Cezary" <5...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.bazi.pl/nawozy%5Banwil-polifoska6%5D.htm

22. Data: 2013-09-29 14:25:48

Od: Mieszko <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 8 maja 2007 22:25:35 UTC+2 użytkownik ed napisał:
> z gory dziekuje za porady
> chodzi mi o nawoz dostepny w sprzdazy w duzych opakowaniach a nie po kilo
> lub piec bo mam trawnika 60 arow i zbanrutowal bym kupujac malutkie
> opakowania "niby" specjalnego nawozu do trawnikow

Witam ja osobiście stosuje nawozy firmy Vila jest to firma która bazuje na nawozach
firmy Yara. Firma Yara jest to firma z długowiecznymi tradycjami gdyż funkcjonuje już
na rynku od 110 lat. Jako jedyna opatentowała formułę "prillową" po czym góruję w
rynku nawozowym. Formuła "prillowa" polega na tym że każda granulka nawozu posiada
ten sam skład, po czym na trawniku posiadamy równomierną zieleń gdzie nie występują
żółte plamy na trawie jak w przypadku innych nawozów. Nawozy Yary stopniowo są
uwalniane do gleby przez co ogranicza to ryzyko przenawożenia co jest bardzo ważne
gdy chcemy uzyskać piękną zieleń na naszym trawniku. Nawozy Vili nie są drogie gdyż
za worek do trawy 12 kg zapłacimy od 45 zł do 60 zł. Z jednego worka 12 kg posiadamy
wydajność do 600 m2 co świadczy o tym że nawóz ten posiada jednakowy granulat a nie
jak w przypadku innych nawozów . Vila jak i inne firmy nawozowe posiadają jeszcze
nawozy do trawy "długo działające" których nie jestem zwolennikiem ponieważ długo się
rozkładają, pozostaje na trawie a gdy mamy dobrą kosiarkę to ona je wciąga razem z
trawą po czym pieniądze idą w "błoto"

23. Data: 2013-09-29 17:34:04

Od: z...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 29 września 2013 14:25:48 UTC+2 użytkownik Mieszko napisał:

> [...]
rozkładają, pozostaje na trawie a gdy mamy dobrą kosiarkę to ona je wciąga razem z

po 6 latach i 4 m-cach wracasz do jakże słusznego tematu.
I dobrze, bo już wielu zapomniało o radach Dirko.
Pozdrawiam reminiscencyjnie
skryba

24. Data: 2013-09-29 18:45:53

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

skryba napisał:

> po 6 latach i 4 m-cach wracasz do jakże słusznego tematu.
> I dobrze, bo już wielu zapomniało o radach Dirko.
> Pozdrawiam reminiscencyjnie
> skryba

Przecież napisał, że mają też nawozy "długo działające". Ale po sześciu
latach pewnie i tak trzeba znowu sypać ten proszek. No a tamten z góry
podziękował za porady, więc nie wyjdzie na jakiegoś niewdzięcznika.
Nawet jak stracił cierpliwość i odsubskrybował grupę.

Jarek

--
A gdy ją ujrzał taką całą w groszkach,
To mu się zrobiło jak po dobrych proszkach.

25. Data: 2013-10-04 09:50:27

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mieszko" <b...@g...com> napisał w wiadomości
ps.com...

> ... Vila jest to firma która bazuje na nawozach firmy Yara.
> ... za worek do trawy 12 kg zapłacimy od 45 zł do 60 zł

Hejka. A worek 50 kg polifoski można kupić za około 100zł. Nie wiem
dlaczego ale prześladuje mnie rym: jara - fujara. ;-)

> [...]
> się rozkładają, pozostaje na trawie a gdy mamy dobrą kosiarkę to ona je
> wciąga razem z trawą po czym pieniądze idą w "błoto"

Dlatego nawozy granulowane wieloskładnikowe należy stosować jesienią lub
wczesną wiosną gdy możemy powstrzymać się od koszenia trawnika nawet przez 2
tygodnie.
Pozdrawiam ekonomicznie Ja...cki
PS Zimotrwałość roślin zwiększa nawożenie potasem (K).

26. Data: 2013-10-04 19:55:37

Od: z...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 4 października 2013 09:50:27 UTC+2 użytkownik Dirko napisał:

> PS Zimotrwałość roślin zwiększa nawożenie potasem (K).

Jarku! Albo mnie się coś pokałapućkało, albo...
Do tej pory byłem przekonany, że jesienne zasilanie potasem przyspiesza defoliację a
Cynk zwiększa zimotrwałość (pąków kwiatowych).
Czy może chodzi Tobie o to, że przyspieszona defoliacja za przyczyną podanego potasu
przyspiesza również drewnienie kory na tegorocznych pędach, co niejako automatycznie
zwiększa mrozoodporność?

Pozdrawiam precyzyjnie
skryba (dociekliwie ten sam)

27. Data: 2013-10-05 20:46:22

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <z...@w...pl> napisał w wiadomości
ps.com...

Hejka. Myślę, że zwiększenie mrozoodporności jest związane z wyższym
stężeniem soku komórkowego "(potas "zagęszcza" sok komórkowy przez co
zwiększa się odporność roślin na mróz)".
Pozdrawiam odpornie Ja...cki
PS Potas jest niezbędny dla zapewnienia prawidłowego przebiegu fotosyntezy
i gospodarki węglo­wodanowej roślin. "Rośliny odpowiednio żywione potasem
zwykle trudniej zapadaja na choroby, łatwiej natomiast znoszą nie
sprzyjające warunki otoczenia (np. warunki zimowe)."
Potas miedzy innymi zwiększa zawartość skrobi, białka, cukru, pektyn,
tłuszczu w roślinach oraz zwiększa odporność roślin na choroby i wyleganie
oraz mrozoodporność.
"Odpowiednie nawożenie potasem przed zimą zwiększa odporność roślin na
wymarzanie oraz na wyleganie."

28. Data: 2013-10-05 21:04:09

Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-10-05 20:46, Dirko pisze:

> "Rośliny odpowiednio
> żywione potasem zwykle trudniej zapadaja na choroby, łatwiej _natomiast_
> znoszą nie sprzyjające warunki otoczenia (np. warunki zimowe)."

W tym zdaniu widzę jakąś ukrytą sprzeczność.

Pozdrawiam,
MW

29. Data: 2013-10-05 22:18:50

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wolim" <n...@p...tu> napisał w wiadomości
> W tym zdaniu widzę jakąś ukrytą sprzeczność.

Hejka. Jaką sprzeczność widzisz? To przecież tak jak z pieniędzmi -
trudniej zarobić natomiast łatwiej wydać. ;-)
Pozdrawiam jawnie Ja...cki

30. Data: 2013-10-06 13:32:42

Od: skrybaogrodowy <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 5 października 2013 20:46:22 UTC+2 użytkownik Dirko napisał:

> [...]
>
> oraz mrozoodporność.
>
> "Odpowiednie nawożenie potasem przed zimą zwiększa odporność roślin na

Bardzo dziękuję za przypomnienie

Pozdrawiam gęsto
skryba

Piwonie drzewiaste