jakie bezpieczne środki do zmywarki?

81. Data: 2017-01-12 01:38:09

Temat: Re: jakie bezpieczne środki do zmywarki?
Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-01-11 o 21:08, samya pisze:

> [...]
> jest nie do dostania, w sprzedazy sa tylko tabletki, a do
> hipermarketow zagladam niezwykle rzadko - odbieranie dziecka z
> przedszkola o 17 i kladzenie go do spania o 19 wyklucza zakupy w
> hipermarketach.
> Nawet kiedy uzywam tabletek 3 w 1, uzupelniam sol, ze wzgledu na
> twarda wode. Nablyszczacz niekoniecznie.
> Uzywam tabletek, ale zawsze wtedy usuwam ich resztki (bo zazwyczaj
> zostaja) i wlaczam dodatkowe plukanie.
> Moja zmywarka tez nie ma opcji "podwojne plukanie", ma juz 15 lat :)
> Po prostu ustawiam ja od nowa na samo plukanie.

Czy tych tabletek-jeśli już takie potrzebne- nie można najpierw
rozpuścić w gorącej wodzie i wlać do zmywarki?

--
animka

82. Data: 2017-01-12 01:41:36

Od: Basia <a...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

On Wednesday, January 11, 2017 at 3:45:38 AM UTC-8, Basia wrote:

> 2 krople plynu do mycia naczyn plus dwie, trzy, lyzki
> sody oczyszczonej- NaHCO3, znane rowniez jako bikarbonat
> sodu, albo wodoroweglan sodu.

Poprawka, karbonat sodu.

Bi-karbonat podobny jest ale to nie to samo.
Jest drozszy oraz uzywa sie go doustnie dla
obnizenia kwasnosci organizmu.

Tak jak powyzej pisalam, dwie kropelki zwyklego
plynu do mycia naczyn, moze byc trzy ale uwaga (!)
NIE WIECEJ bo bedzie problem z piana.

Do tego dwie lub trzy niewielkie lyzki sody
oczyszczanej.

Myje sie w miare dobrze. Na super brudne, pozasuszane
talerze, mikstura moze byc za slaba. Wtedy po prostu
dodac niewielka ilosc reguralnych srodkow- np. polowe
czy jedna trzecia tego co uzywa sie normalnie.

Zawsze myje na dlugim cyklu. Na krotkim moze byc
niewystarczajace. Podwojnego plukania w swojej zmywarce
tez nie mam mimo ze kupilam przed raptem kilku laty.

Basia

83. Data: 2017-01-12 06:56:49

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia <a...@s...net> wrote:

> [...]

> niewystarczajace. Podwojnego plukania w swojej zmywarce
> tez nie mam mimo ze kupilam przed raptem kilku laty.

No proszę, to moja puerwsza zmywarka, Bauknecht, która pracowała u mnie 13
lat i padła tylko i wyłącznie z powodu założenia wodociągu (no - po mojej
mięciutkiej studziennej wodzie nagle ta twarda; nie wpadłam na to, że AŻ
TAK, więc nie zmieniłam ustawoeń zmiękczania na max) miała wszelkie takie
udogodnienia. Płukanie z suszeniem było tam możliwe dlatego, że suszenie
odbywało się za pomocą ciepłego powietrza ogrzewanego przez grzałkę,
wydmuchiwanego na zewnątrz ( wiatraczkiem tuż przy podłodze), co sobie
bardzo chwaliłam. Mogłam włączyć dodatkowe płukanie i nawet takie zimne
naczynia były po nim wysuszone. Teraz zmywarki suszą kondensacyjnie -
naczynia muszą być bardzo ciepłe, żeby odparować resztki wody, a para jest
skraplana. Dlatego nie da się w nich uzyskać osobnego dodatkowego płukania
z suszeniem, bo płukanie zimną wodą - zimna woda to zimne naczynia.

--
XL

84. Data: 2017-01-12 20:34:03

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 11.01.2017 o 21:08, samya pisze:

> [...]
> hipermarketow zagladam niezwykle rzadko - odbieranie dziecka z
> przedszkola o 17 i kladzenie go do spania o 19 wyklucza zakupy w

BTW Od prawie pół roku nie byłam w żadnym hipermarkecie. Zakupy robię w
okolicznych sklepach i Biedronie, w promieniu około 1km od domu. Czego
tam nie ma a potrzebne, kupuję w mobilnym Tesco, mniej więcej 1 na 2
tygodnie. Mają tam także proszek do zmywarek, a nawet się jakieś płyny
pojawiły, następnym razem wypróbuję. Zobacz, może u Ciebie też jest taka
możliwość, jeśliby Ci zależało.

Ewa

85. Data: 2017-01-12 22:17:31

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

FEniks <x...@p...fm> wrote:

> BTW Od prawie pół roku nie byłam w żadnym hipermarkecie. Zakupy robię w
> okolicznych sklepach i Biedronie, w promieniu około 1km od domu. Czego
> tam nie ma a potrzebne, kupuję w mobilnym Tesco

O, obwoźny handel uruchomili, chyba cienko przędą, LOL.

--
XL

86. Data: 2017-01-13 00:17:25

Od: samya <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 12.01.2017 o 20:34, FEniks pisze:

> [...]
> tygodnie. Mają tam także proszek do zmywarek, a nawet się jakieś płyny
> pojawiły, następnym razem wypróbuję. Zobacz, może u Ciebie też jest taka

Dzieki za podpowiedz, krakowskie Tesco tez oferuje dowoz zakupow do domu.
Przynajmniej ciezarow nie bede musiala tachac :)

@

87. Data: 2017-01-13 08:44:36

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 13.01.2017 o 00:17, samya pisze:

> Przynajmniej ciezarow nie bede musiala tachac :)

Niewątpliwie wielki plus takiego rozwiązania.
Poza tym są też inne plusy - nie traci się czasu, nie kupuje się
niepotrzebnych rzeczy, które akurat wpadną w oko (choć przy komputerze
też można się czasem zagalopować ;) ).
A największy IMO plus jest przy kupowaniu mrożonek - do niemal samych
drzwi domu są w zamrażalce, więc nie ma obawy o rozmrożenie po drodze, a
ja mam zawsze na tym punkcie świra.
Minusy - nie mają wszystkiego (niektóre działy bardzo ubogie, może
niechodliwe); czasem czegoś zabraknie i zostajesz z niczym; do kwestii
zastępników podchodzą dość nonszalancko (ostatnio zamiast półlitrowego
mleka 3,2% przywieźli litrowe 1,5%, chyba sobie tłuszcz zsumowali, he
he), ale przecież nie trzeba ich akceptować. No i to chyba tyle.

Ewa

88. Data: 2017-01-13 08:48:21

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

FEniks <x...@p...fm> wrote:

> [...]
> też można się czasem zagalopować ;) ).
> A największy IMO plus jest przy kupowaniu mrożonek - do niemal samych

Co to jest zamrażalka? Spotykam się z tym określeniem coraz częściej.

--
XL

89. Data: 2017-01-13 10:18:11

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 13.01.2017 o 08:48, Ikselka pisze:
> Co to jest zamrażalka?

Połączenie zamrażalnika z zamrażarką. Jeszcze jakieś pytania?

Ewa

90. Data: 2017-01-13 10:37:50

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

FEniks <x...@p...fm> wrote:

> Połączenie zamrażalnika z zamrażarką. Jeszcze jakieś pytania?

Żadnych.

--
XL

chleba naszego powszedniego