Re: jakie bezpieczne środki do zmywarki?

Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: jakie bezpieczne środki do zmywarki?
From: Ikselka <i...@g...pl>
Date: 12 Jan 2017 05:56:49 GMT

Basia <a...@s...net> wrote:

> Poprawka, karbonat sodu.
>
> Bi-karbonat podobny jest ale to nie to samo.
> Jest drozszy oraz uzywa sie go doustnie dla
> obnizenia kwasnosci organizmu.
>
> Tak jak powyzej pisalam, dwie kropelki zwyklego
> plynu do mycia naczyn, moze byc trzy ale uwaga (!)
> NIE WIECEJ bo bedzie problem z piana.
>
> Do tego dwie lub trzy niewielkie lyzki sody
> oczyszczanej.
>
> Myje sie w miare dobrze. Na super brudne, pozasuszane
> talerze, mikstura moze byc za slaba. Wtedy po prostu
> dodac niewielka ilosc reguralnych srodkow- np. polowe
> czy jedna trzecia tego co uzywa sie normalnie.

> [...]

No proszę, to moja puerwsza zmywarka, Bauknecht, która pracowała u mnie 13
lat i padła tylko i wyłącznie z powodu założenia wodociągu (no - po mojej
mięciutkiej studziennej wodzie nagle ta twarda; nie wpadłam na to, że AŻ
TAK, więc nie zmieniłam ustawoeń zmiękczania na max) miała wszelkie takie
udogodnienia. Płukanie z suszeniem było tam możliwe dlatego, że suszenie
odbywało się za pomocą ciepłego powietrza ogrzewanego przez grzałkę,
wydmuchiwanego na zewnątrz ( wiatraczkiem tuż przy podłodze), co sobie
bardzo chwaliłam. Mogłam włączyć dodatkowe płukanie i nawet takie zimne
naczynia były po nim wysuszone. Teraz zmywarki suszą kondensacyjnie -
naczynia muszą być bardzo ciepłe, żeby odparować resztki wody, a para jest
skraplana. Dlatego nie da się w nich uzyskać osobnego dodatkowego płukania
z suszeniem, bo płukanie zimną wodą - zimna woda to zimne naczynia.

--
XL