Re: jeszcze a propos edukacji - do Pyzolka

From: "EvaTM" <e...@i...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: jeszcze a propos edukacji - do Pyzolka
Date: Tue, 21 Oct 2003 19:52:34 +0200

Użytkownik <e...@o...pl> napisał w wiadomości
news:4850.00000a11.3f955736@newsgate.onet.pl...

O matko! :) Dlaczego aż trzy razy? ;)

> Ewo, Ty ciagle zajmujesz sie jakas pania Krysia, ktora przychodzila do
szkoly, by odpoczac. Wy jako rodzice nie chcieliscie takiej nauczycieli dla
swoich dzieci, poniewaz rozsadnie patrzycie w przyszlosc, otrzymaliscie
pomoc, zreszta tak nalezalo zrobic, ale to nie musi miec wplywu na ocene
wszystkich n-li po kolei i patrzenie przez pryzmat incydentu i satysfakcji.
A nudy nie musisz mi tlumaczyc, ciesz sie, ze latwo poszlo, zapewne nie byly
to uznane autorytety.

Łatwo? ;) Trzy razy przedszkole, szkoła podstawowa
i średnia! Żartujesz..
Było i tak, że gęsia skórka i palpitacje, gdy na wywiadówkę
trzeba było iść :). No i między wywiadówkami też.
Podkreślam tylko, że "panie i panny Krysie" mają OGROMNY wpływ i rolę do
spełnienia!
To bardzo ważny i trudny zawód i powinien być odpowiednio doceniany, jeśli
nauczyciele pomimo tak trudnych warunkow stają na wysokości zadania.
Napisałaś w poprzedzającym poście:

"Mam wrazenie, ze u nas w duzej
mierze wprowadzanie tej autonomii zostaje zaburzone a to przez narzekanie
uczelni, i przesuwanie odpowiedzialnosci w strone nizszych etapow
ksztalcenia, dla ktorych lepszy jest material gotowy, a to przez
roszczeniowych rodzicow, ktorzy, nie oszukujmy sie, zawsze maja na wzgledzie
przede wszystkim oceny dziecka."

Odpowiedziałam wobec tego jako rodzic, mam nadzieję nie odosobniony, że
rodzicom nie zależy przede wszystkim na ocenach dziecka. Cóż z ocen, jeśli
dziecko odpadnie na egzaminach wstępnych?

> Mnie interesuje to, ze brak jest wspolpracy (procz oczywiscie spychania
przyczyn niepowodzen i braku przygotowania) miedzy uczelniami wyzszymi a
szkolnictwem nizszego szczebla. Co wiecej wszyscy wiemy, korepetycje wlasnie
dlatego staly sie normalnoscia.

No właśnie, zwłaszcza te u pracowników wyższych uczelni..
ale też konieczność korepetycji w szkole średniej, by osiągnąć wymagany na
uczelniach zakres wiedzy.
To jest paranoja jakaś.
Odsiew powinien odbywać się na uczelniach i odbywa się,
zaczyna mnóstwo osób a kończy niewiele.
Mówię o studiach na lepszych i renomowanych uczelniach.
Nowa matura była kiepsko przygotowana logistycznie.
Myślę o pierwszym roku przed jej wprowadzeniem.
Uczelnie chciały się wywinąć od nadmiaru kandydatów,
co też nie dziwi przy ciągłych brakach budżetowych.
No ale opłaty egazaminacyjne też reperują budżet uczelni zapewne :).

> Dobre pojecie daje spojrzenie na strony internetowe i zagadnienia , jezeli
takowe sie tam znajduja dla kandydatow i sprostanie im. Frustracja rodzicow
nie bedzie miala konca i dobrze Wam tak, skoro boicie sie autorytetow i
sadzicie, ze wydusicie to, do czego macie prawo z powolania i poswiecenia
nauczycieli. Bez dostepu do dobrych materialow, zrodel, pomocy, w warukach
pylu kredowego. A co nie da sie? Kiedys pisalam o szklanych scianach i
przeczytalam miedzy innymi, ze cos w tym stylu, ze powinnam sobie kupic
kolejny kostium za kilka stowek. A kilka dni temu uslyszalam w radiu, ze
dyrektorzy szkol wstawiaja szklane drzwi w salach ;-) Co za zbieg
okolicznosci ;-)

Ale po co? Będą podglądać nauczycieli? ;)
Hameryka pełną gębą! :))
Był kiedyś w moim zakładzie pracy też taki dyrektor..
Miął fioła na punkcie szklanych dzwi i kamer tv ;0.
Szybko przeszedł do historii pomimo to ;).

A że teraz władze chcą wpędzić w nędzę tych co jeszcze pracują, o tym już
pisałam :). Wyrywanie tych resztek "budżetu" skrupi się na tych, których
łatwo oskubać do reszty. Przecież nie na tych, którzy mają! :))

> Madry rodzic chce, Ewo, ogarnac calosc i krytycznie przyglada sie slowu
drukowanemu.
> Co do dysgrafikow, to osobny problem, ale raczej poradni
pedagogiczno-psychologicznych, ktore przyznaja prawa do obnizenia wymagan.

Oczywiście. Wiele pretensji, gdy poradnie nie chcą ułatwiać życia. Pisałam o
tym :).

E.