Re: kabaczek

Data: 2001-08-23 14:32:57
Temat: Re: kabaczek
Od: Agnieszka Kutowska <A...@a...pl>

Przygotować farsz jak do gołąbków: 1część ugotowanej drobnej kaszy, 1
część ugotowanego ryzu i 2 części mieszanego mięsa mielonego; cebulkę
zeszklić na oliwie (dość sporo oliwy), dodać do wyżej wymienionych
składników, dodać żółtko, jaja, sól, pieprz - całość wyrobić na gładką
masę - farsz powinien być dobrze doprawiony.
Obrać kabaczka, odkroić "dupkę" i łyżką wydrążyć pestki. Wnętrze posolić
i nadziać kabaczka przygotwanym farszem. "Zamkąć" kabaczka odkrojoną
dupką dwoma wykałaczkami.
Włożyć do naczynia żaroodpornego. Przygotować jarzyny: - co kto woli -
ja osobiście kroję pieczarki, cebulę, paprukę na drobne cząstki, można
dodać fasolkę szparagową, różyczki brokuła i/lub kalafiora, do tego
duuuużo pomidorów (obranych ze skórki i pokrojonych), wyciśnięty przez
praskę czosnek, i tym wszystkim obłożyć kabaczka - im więcej jarzynek
tym lepiej; doprawić solą i pieprzem, papryką, przykryć i do piekarnika
na ok 1h.
Podawać w dość grubych plastrach z pysznymi jarzynami, polać sosem
własnym (tzn. z dna naczynia); można z ryżem.
To była potrawa, po spróbowaniu której moja teściowa powiedziała, że
oddaje syna w dobre ręce :-)
Pozdrawiam i smacznego.
Aga